Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
the_TnT Skrev:
-------------------------------------------------------
> Stisse Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Då är det bara att ta fram ... Alfapet nu
> då....
Kyligt!!
Idag blev det bilen till jobbet, inte för att jag måste men för att det är roligt. ;)
Inte kul att cykla när bilarna förstört de fina vintervägarna...
Jepp, dubbdäcken åkte på igår kväll. Det blev två vurpor i morse, men det var när jag försökte svänga i snödrivor. Jag måste nog ge mig ut i Hellas i kväll, det här är för bra för att missas. Om det blir kallt på nätterna de närmaste dagarna är vinterunderlaget här för ett bra tag.
Simon Skrev:
> har du dubbdäck nu markus? eller vad kör du på?
>
> ::: work and no play is no good at all :::
Snöade här i Borås i går kväll, har töat lite i natt men nu snöar det igen. De nyinköpta vinterdäcken (Schwallbe Ice spiker) åkte på jobbcykeln i går kväll. Så nu är de testade hela 10 minuter jobbet. Under snömodden låg kanter med packad snö och de var inga större problem med dubbat, bara att styra över. Ser fram emot att få testa mer...
Tyvärr har jag inte hunnit få på vinterdäcken på bilen....får bli i helgen. Lite spännande var det igår att testa hur bilen betedde sig, har nu bakhjulsdriven (745) efter att ha kört framhjulsdrivet i 10år..En viss skillnad.
Jag vill vara som en björn, tänk att gå och lägga sig i ide nu, vakna i april och slippa snö & slask eländet. Va f-n skall detta vita lappmögel (bra ord) vara bra för. Just som det frusit till så att stigarna blev snabba fina så man slapp geggamojan i skogen.
mattel Skrev:
> bruse: granne med skogen? en tallkvist gör väl
> ingen skog, snarare granne med sl enligt bilden..
> =)
>
> ______________
> ja, ja, ja, ja... nej
På andra sidan gården (bakom mig när jag tog kortet) börjar Nackareservatet. Typ 300 m bort.
Här i Ludvika har det snöat sen igår kväll och det snöar än. Runt 15 cm snö på backen är det allt. Hörde på radion att flera långtradare satt fast runt Västerås/Sala.
Tror det är minusgrader än här, ska slänga på dubbdäcken på singelspeeden idag tror jag...
Jerry Skrev:
> Snyggt, men "S _ Å N G E S T" ?? Vad hände med
> P:et
Vaknade till en vitt Uppsala ca 2dm och mer lappmögel faller hela tiden, så nu blir det till att leka snöplog igen, däremot uppskattade inte hunden dem nya förhållanderna :-( kan bero på att hon är en låg ras som släpar magen i snön hur kul kan det vara?
Tror dock jag låter hojen stå idag och gör premiärturen med dubbat senare, vill inte vara dumdristig bara för att det är kul.
Började snöa nu på förmiddan igen här i Lkpg... Ligger säkert 3cm här och var! ;) Satans fjärvärmerör som värmer upp marken så allt smälter... :(
Halkade på väg till skolan idag. Var rena isgatan!
Edit: Kollade på SMHIs hemsida. Det ska sluta snöa här efter idag. Men snön komemr tillbaka på måndag igen! Kallt ska det fortsätta vara iofs... (Gäller Lkpg)
Jag tänkte cykla till jobbet imorse, men avstod-fegis ;O)- i sista stunden...bra, jag såg från bussen hur en cyklist kämpade längst Hellas på oplugad cykelbana med snö upp till pedalerna, hjulen såg ut som sockervadd på...Han hade för säkerhets skull en pannlampa på sig i allafall (???)
Jag tänker cykla imorgon, hoppas det blir lite plugad eller så fryser den till på vägarna. Känns tryggare att cykla med dubbdäck på cykel än åka bil med sommardäck....
Fatta vad vackert. Hade nästan glömt bort hur fint det kan vara på vintern, har ju inte varit bortskämmd med fina dagar sedan jag flyttade till Gbg. Någon minusgrad, 5 cm nysnö, vindstilla och strålande sol. Dagar som denna skulle jag kunna ge vad som helst för ett par längdskidor och en riktigt lång lunch :-)