Snygga cykelhjälmar

Knivis

Ny medlem
Snygga cykelhjälmar
Ni kanske har diskuterat det här arton tusen gånger förut, men då var inte jag med. Så, hörni, kan ni inte komma med lite tips på snygga hjälmar?

Snygga cykelhjälmar
Norlin skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns inga snygga cykelhjälmar, vissa är
> bara mindre fula...
>

Instämmer. hade med min yngste son när jag kollade på hjälmar och han garvade rått för varje kruka jag tog på mig. Köpte den som kändes skönast, i vredesmod.

Snygga cykelhjälmar
Det är nästan hopplöst, för jag tycker också att det nästan inte finns några snygga hjälmar. Men tack för några bra tips iaf!

Snygga cykelhjälmar
Alltså - jag har kollat in Rayan Leech's film Crux och han verkar köra med hjälm typ "skate" som jag har sett i sportaffärerna och som ser vettig ut. Ingen banan och heller ingen kruka.

Snygga cykelhjälmar
denna(obs mitt nick) ska jag ha;)

Bilagor

• MET Cykelhjälm med Tigermotiv.jpg
    MET Cykelhjälm med Tigermotiv.jpg
    18.3 KB · Besök: 36
Snygga cykelhjälmar
rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Bell Ghisallo. Billigare än Sweep R men lika
> snygg enligt mig.
> Giro XEN, snygg som få.

Just det, Giro Xen i svart, fast utan skärmen. Det är den snyggaste jag sett.

Snygga cykelhjälmar
Har en Bell Sweep XC, det var det skönaste jag hittade.

Men min åsikt är att cykelhjälmar (och för all del kläder) är fula. Det är därför jag cyklar i skogen...

Snygga cykelhjälmar
Landsväg: Giro Atmos - riktigt bra hjälm (har räddat mitt liv) och anständigt utseende

MTB: Bell Delirium eller Alchera - mycket hjälm för pengarna ( en Delirium räddade förmodligen mitt liv ).

Ja, två gånger jag vurpat har jag slagit i skallen ordentligt och utan hjälm hade jag troligen inte överlevt någon av de gångerna.

Snygga cykelhjälmar
Jag tycker jag är dretsnygg i en mattsvart Giro Xen! (bilden visar inte en svart för er som är färgblinda)

Men man måste prova, den inte ska sitta bra, den ska passa både huvudform och ansiktsform.

GIRO809-S_1.jpg

Snygga cykelhjälmar
Snygg hjälm? Skämtar du? En cykelhjälm är inte snygg helt enkelt. Men cykelbyxor är ännu värre! Speciellt de med hängslen på.... Jag var tvungen att få riktigt jäkla ont i häcken innan jag köpte mig ett par(utan hängslen!)
Så be inte om det omöjliga, cykelkäder är FULA. Köp en hjälm som är funktionell istället.
Tur att cyklarna är snygga......

Snygga cykelhjälmar
Man vänjer sig men visst kan vissa hjälmar se ok ut. Fast ibland är det ju bäst att låta funktion gå före form även om det är trevligast att förena dem. Jag har dock vant mig och kör Lycra och hjälm fullt ut utan att skämmas :)

edit: börjar bli ordblind, kan ha att göra med att jag har suttit och granskat exjobbsrapporter hela dagen..... :)

Senast redigerad av en moderator:
Snygga cykelhjälmar
Cyklar, cykelskor, cykelkläder, cyklister (!) och cykelhjälmar av modernt snitt är jättesnygga. Mycket attraktiva! Bell Sweep R, Bell Delirium, Giro Monza, Bell Ghisallo och Giro Animas, för att nämna några av de allra finaste!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp