Snygga Hojar!!

Snygga Hojar!!
pbpic3075735.jpg

Snygga Hojar!!
andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Plumse... Varför har du ekermagnet i framhjulet
> men inget mer?

Jag undrar mer hur en cykel med vitt styre, navrensare och 1(?) rulle grön eltejp på kan hamna i en tråd för snygga cyklar.

Snygga Hojar!!
andematt skrev:
> Plumse... Varför har du ekermagnet i framhjulet
> men inget mer?

balansera för ventilen såklart!

Snygga Hojar!!
Ang den känsliga frågan om grön eltejp fick jag hela Happydrevet mot mig i byggrapport-tråden så jag tordes inte göra annat än att minska ner mängden grön eltejp, men orka ta nytt kort? ... Tja, kanske för Happy-fridens skull ;-)
Den där magneten ni uppmärksammat hör ihop med en ännu icke monterad trådlös velicopedkalkylator. Det är ju en överbyggd Göteborgsk svettocykel, såklart skall det finnas en cykeldator på den.
Notera även avsaknaden av ringklocka. Den skall monteras i tid till nästa användningstillfälle!

Snygga Hojar!!
Förutom Mondrakern och Sunnen på förra sidan och Lapierren och Litevillen på denna sidan har denna tråd numera hamnat i kategorin (Dölj nya inlägg i tråden)

Snygga Hojar!!
TrpplX skrev:
> Kan de va nått?

Ahhhh! Vart hittar jag sådana däck? Vill ha, vill ha. Hade passat
bra till min Bianchi

Snygga Hojar!!
Mjaee.. Tycker att av Cannondales mtb-ramar är det bara Headshok som är fin, den är väldigt clean.. Synd att slaglängden inte kan bli längre. Leftysarna är halvfula men intressanta att titta på (men säkert kompetenta) å scalpellarna helfula.. Även om det säkerligen är väldigt bra cyklar .

Snygga Hojar!!
..Marins Quad XC-serie är lite av mina drömcyklar. Lite "organisk" ram som även fått höga betyg, årets mtb i USA & UK etc.. Kunde haft lite roligare lackeringar så vore det full pott. Men polerad aluminium är fräscht. Smidigt att kunna hänga av & på kedjan utan att bryta den också.. Skulle väl byta sadel och styre, sen vore den perfa.

rif-zone.jpg ht=453

Snygga Hojar!!
MoeJoe skrev:
> Smidigt att kunna hänga av & på kedjan utan att bryta
> den också..

Ja det skulle ju funka, om du delade på både fram och bakväxel... Lite enklare att ha ett kedjelås =D

Snygga Hojar!!
MoeJoe skrev:

> Smidigt att kunna hänga av & på kedjan utan att bryta
> den också..

Men hur får du den genom växeln utan att bryta den?

Snygga Hojar!!
MoeJoe skrev:
> Mjaee.. Tycker att av Cannondales mtb-ramar är
> det bara Headshok som är fin, den är väldigt
> clean.. Synd att slaglängden inte kan bli
> längre. Leftysarna är halvfula men intressanta
> att titta på (men säkert kompetenta) å
> scalpellarna helfula.. Även om det säkerligen
> är väldigt bra cyklar .

Helt otroligt vad smaken kan vara delad.. :-) ,men håller med dig om Marin Quadarna. Snygga!
Beauty is in the eye of the beerholder....

Snygga Hojar!!
Bjuder på en clean liggcykel, kedja dragen i ramen tillhör ovanligheter. Greenmachine Flevobike är namnet på skönheten.

Bilagor

• flevoleft(1).jpg
    flevoleft(1).jpg
    115.9 KB · Besök: 42
  • flevoright(1).jpg
    flevoright(1).jpg
    118.1 KB · Besök: 43
Snygga Hojar!!
actionbent skrev:
> Bjuder på en clean liggcykel, kedja dragen i
> ramen tillhör ovanligheter. Greenmachine
> Flevobike är namnet på skönheten.

Tycker faktiskt att den är riktigt clean, t.o.m. snygg för att vara en liggis.
Gillar ramkonstruktionen, många andra liggisar ser ju ut som en olycka skett i svetsverkstaden, med rörstumpar hitan och ditan, fyrameterskedjor lagrade på femton trissor i en öppen konstruktion etc... : )

Snygga Hojar!!
I mina ögon ser det ut som om den är konstruerad av två designers, en till drivpaketet och en till cykelpaketet. Den som har gjort pinnen man sitter på är helt rätt ute. Skitkol ramkonstruktiov och en perfekt drivlina. Borde inte den kunna göras med kolfiber-kardan fram till ledknuten? Och en bättre dämpare skulle ju vara något. Och så skulle den göras i svart, vit eller röd såklart :)
-Jag tycker liggcykel verkar kul.

Snygga Hojar!!
Robin skrev:
> Tråden heter Snygga Hojar!!, tycker inte den
> passar in alls här. Gissar att de flesta håller
> med mig.
>
Eeh, varför passar inte den in här?

actionbent: Grym hojj, med Rohloff också! Skulle jag någon gång fastna för fräser-race så är det en sådan som står högst upp på listan.

Snygga Hojar!!
paxel skrev:
> Hihi, varför klaga på liggcykeln, den har ju
> både dämpning och lefty bak?
> Inte visste jag att Cannondale gör liggcyklar;-)
>
> NNNN

Visst gör Cannondale liggcyklar, fast hur snygga dom är kan man väl diskutera ;)

Bilagor

• cannondale rec.jpg
    cannondale rec.jpg
    44.3 KB · Besök: 45
Tillbaka
Topp