Snyggaste glajjorna? Oakley Sutro??

Putteman

Medlem
Vilka glasögon är COOLAST och SNYGGAST! Jag tänker liksom fulsnygga.

Är inte ett par vita Oakley Sutro något helt vansinnigt coola?!? Jag tycker dom är något alldeles extra iaf.

Finns det några konkurrenter?

CE0AFBBF-B2AF-44CA-BF7A-6DF10FA7EFE0.jpeg

nadderf

Aktiv medlem
+1 på sutro! Skippade dom bara för att dom inte hade lins för skog och mtb. Men den kanske har kommit?

perzzon

Aktiv medlem
Skulle aldrig aldrig aldrig sätta Oakley i samma mening som snygg.
Men dessa var FAKTISK vad jag skulle kalla fulsnygga.

UprightCitizen

Aktiv medlem
Allt oakley har gjort ser ju ut som något som Russ Hanneman från tv serien silicon valley ritat, bakfull efter en limp bizkit konsert. Men dom där sutro var väl ett litet positivt avsteg iaf. Tycker mina bliz fusion är helt ok för sammanhanget dom används i, specielt i förhållande till priset. Skulle aldrig ha dom utanför sportande. Annars ser väl dom melon glajjorna ok ut också.

Madrid

Medlem
Vackraste genom tiderna 🤩 :
1 > Oakley M Pro (köpte mina 1997! och fortfarande i bruk!!!🤯både för LV och MTB)
2 > Oakley Mumbo (snygga som 17, men de går sönder)
3 > Oakley Eyeshades (en myt!!! och riktigt pålitliga)
Snyggast du kan köpa nya 2020:
1 > Oakley Flight Jacket
(sjuk snygga, har använt ett par i år med tanken att inte använda så mycket mina M Pro, men nä, de är inte så sköna, men tråden handlar ju om skönheten🙂)

1604036111650.png

1604036137187.png

1604035175661.png

NickPick

Aktiv medlem
Fantastiskt att både flight jacket for in i en tråd där det letas coola och snygga brillor. Tyvärr inte ens fulsnygga (sutro är ju det, och särskilt sutro"retro"). Man kan lika gärna kasta in POC aspire isåfall!

Ser med spänning fram emot alla graveldaddys med Oakley kato 2021 ❤.

Hur konstigt något än är så är det fantastiskt att det blir "snyggt" så länge en influensa eller ett betalt proffs har satt på sig sina friplåtar.

Sen är ju frågan vad som passar ens ansikte också. Jaja nu får ni hajpa vidare.

SIE

Aktiv medlem
Allt oakley har gjort ser ju ut som något som Russ Hanneman från tv serien silicon valley ritat, bakfull efter en limp bizkit konsert. Men dom där sutro var väl ett litet positivt avsteg iaf. Tycker mina bliz fusion är helt ok för sammanhanget dom används i, specielt i förhållande till priset. Skulle aldrig ha dom utanför sportande. Annars ser väl dom melon glajjorna ok ut också.
+1, priset på en femhundring fick även mig att ta steget till rymd-looken

Sam00

Aktiv medlem
Vackraste genom tiderna 🤩 :
1 > Oakley M Pro (köpte mina 1997! och fortfarande i bruk!!!🤯både för LV och MTB)
2 > Oakley Mumbo (snygga som 17, men de går sönder)
3 > Oakley Eyeshades (en myt!!! och riktigt pålitliga)
Snyggast du kan köpa nya 2020:
1 > Oakley Flight Jacket
(sjuk snygga, har använt ett par i år med tanken att inte använda så mycket mina M Pro, men nä, de är inte så sköna, men tråden handlar ju om skönheten🙂)

Visa bilaga 450588
Visa bilaga 450589

Visa bilaga 450587
Det här visar bara hur subjektiv smaken är. Själv tycker jag Flight Jacket är de fulaste Oakley glasögonen man kan köpa just nu. Jawbreaker är en till modell som är på botten av min lista. Båda de modellerna är skapade specifikt för cykling, och verkar vara de mest populära.

Snyggaste Oakleys idag i min mening är Radar EV, Sutro och Field Jacket. Field Jacket påminner mycket om gamla Jawbone/Racing Jacket(vilka jag tyckte var sjysta), fast större och mer funktionella. När det gäller funktionalitet så är alla Oakleys bra, men de överlägset bästa tycker jag är Radar Ev.

Håller med om vissa av de gamla glasögonen dock.

Sam00

Aktiv medlem
+1 på sutro! Skippade dom bara för att dom inte hade lins för skog och mtb. Men den kanske har kommit?
Jag tycker inte de är så bra för mtb. De sitter inte alls lika tight som många andra. De funkade iallafall inte för mig när jag testade köra mtb med dem. Men de finns som sagt med Trail Torch nu.

Mayhem

Aktiv medlem
Alltså de flesta av Oakleys sportglas tycker jag ser åtminstone okej om inte rentav bra ut, så länge de kombineras med hjälm. Men utan hjälm blir det ofta för mycket på något vis.

Mitt senaste par Oakley EVZero Stride finner jag faktiskt acceptabla även civilt, även om jag aldrig skulle sträcka mig efter dem i första hand. Sportglas utan ram ger verkligen helt överlägset synfält.

Senast ändrad:

Luzen

Aktiv medlem
Alltså de flesta av Oakleys sportglas tycker jag ser åtminstone okej om inte rentav bra ut, så länge de kombineras med hjälm. Men utan hjälm blir det ofta för mycket på något vis.

Mitt senaste par Oakley EVZero Stride finner jag faktiskt acceptabla även civilt, även om jag aldrig skulle sträcka mig efter dem i första hand. Sportglas utan ram ger verkligen helt överlägset synfält.
Håller med, men dessa tycker jag är snygga även utan hjälm.

InlineOla

Aktiv medlem
Alltså de flesta av Oakleys sportglas tycker jag ser åtminstone okej om inte rentav bra ut, så länge de kombineras med hjälm.
Så brukar det va men Adam Yates fula glasögon blir än värre med den gräsliga halvtäckta alien-svamphjälmen han körde på Touren. Såg ut som han både fått för stora glasögon och för stor hjälm. Vet inte om Bernals brillor e så himla snygga heller men de blir som du säger lite hjälpta av hjälmen.
c1915676-eff4-11ea-8288-5c49f42eee5c_image_hires_115943.jpg

Putteman

Medlem
Så brukar det va men Adam Yates fula glasögon blir än värre med den gräsliga halvtäckta alien-svamphjälmen han körde på Touren. Såg ut som han både fått för stora glasögon och för stor hjälm. Vet inte om Bernals brillor e så himla snygga heller men de blir som du säger lite hjälpta av hjälmen.
Visa bilaga 450625
Måste väl vara Oakley Sutro som Bernal har??

Putteman

Medlem
Jag är kär i Oakleys Prizm Trail och Prizm Road linser, men funderar på att även handla några Bliz. Har dom några linser som är lika bra? Eller märker man skillnad? Tänker främst på att testa ett par Bliz för landsväg, vilken lins kan man bli nöjd med då??

UprightCitizen

Aktiv medlem
Jag är kär i Oakleys Prizm Trail och Prizm Road linser, men funderar på att även handla några Bliz. Har dom några linser som är lika bra? Eller märker man skillnad? Tänker främst på att testa ett par Bliz för landsväg, vilken lins kan man bli nöjd med då??
Dom har två linser i en serie som heter nordic light. Har inte testat prizm, men beskrivningen låter liknande. Jag tror att prizm trail har mer genomsläpp dock. Jag har den blå violetta med minst genomsläpp, funkar bra även i skogen när det är molnigt men lite blå himmel. Skulle det vara totalmulet och grått är nog den lättare linsen bättre.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer