Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis vad Lejon är inne på. Saker som skulle gå sönder av ett varv på Nick-spåret (eller ha sönder mig) har jag liksom svårt att relatera till som MTB. Dom är ju såklart regelrätta retro-MTB. Men kan liksom inte konkurera som snygga mtb's, för dom ser ut som pendlarcyklar. If that makes sense :pDet blir en bergscykel när man kör den i skog'n.
Med lite fetare däck på bara så.
Altså ingen som har uppfunnit v-bromsar för plusdäck ??Finns ett problem när man inte kör skivbromsat. Tillslut tar däcken i bromsvajern.
Visa bilaga 610021
//j
Dem har ett stark syndrom av good from far (but far from good)Isf tycker jag dom är dom snyggaste! ?
Jodå, hade varit riktigt snygg om den inte hade haft otidsenliga clown-pedaler.Alla andra har fel. ?
Alla andra har fel. ?
2023 look even nicer IMHO
Visa bilaga 592939
Får också min röst på snyggast i kategorin FS.
Nu blev man ju lite nostalgisk. Två av mina cykelpolare hade xizang le back in the days. Fast med spd 727 och rs mag 20 såklart. Fina hojar. En annan hoj man minns är en mörkblå Bontrager race lite med stålram, som en annan snubbe i gänget cuklade på. Den var man lite avis på. :)Alla andra har fel. ?
Med risk för att framstå som besserwisser/rövhål: den första SPD-pedalen hette pd-m737.Nu blev man ju lite nostalgisk. Två av mina cykelpolare hade xizang le back in the days. Fast med spd 727 och rs mag 20 såklart. Fina hojar. En annan hoj man minns är en mörkblå Bontrager race lite med stålram, som en annan snubbe i gänget cuklade på. Den var man lite avis på. :)
Tror förresten han hänger här ibland, har du kvar Bontragern, @Obed ?
Missar lite färgen Orchid.Den nya Transition Smuggler tycker jag är snäppet snyggare än Spuren (trots att jag själv har en Spur). Funderar på att byta hoj nu. =)
Visa bilaga 609948
Finns det några gamla Zaskar LE ramar kvar som inte har spruckit?Tjena!
När ska du få ut handen ur röven och köpa en då?
Så var det nog. Var det salomons skidbindningar som hette 727? ?Med risk för att framstå som besserwisser/rövhål: den första SPD-pedalen hette pd-m737.
Ja jag tror det på 70-talet (?) och sen 737 och 747 tror jag.Så var det nog. Var det salomons skidbindningar som hette 727? ?
Finns det några gamla Zaskar LE ramar kvar som inte har spruckit?
//j
Ok, är det en en Xizang eller nått.Tjena!
Ja det gör det, men vad har det med saken att göra? Det är inte en tråkig Zaskar på bilden.
Ok, är det en en Xizang eller nått.
Minns att jag önskade jag hade råd med coola GT-ramar i titan/aluminium som mina kompisar. Istället trampade jag runt på "trista" Kona/Marin-cyklar som dock verkade hålla lite bättre ;)
//j
Tjena!
När ska du få ut handen ur röven och köpa en då?
Retro-hjärtat tickar annars för något likt en en gammal AMP-Research från ~30 år tillbaka.
Visa bilaga 610104
//j
Varför har den en rumpa? Cyklar ska inte ha rumpa.? avalanche le 1996
Varför har den en rumpa? Cyklar ska inte ha rumpa.
Försöker utan framgång förstå kopplingen mellan rubriken och de senaste inläggen i den här tråden...![]()
En cykel blir inte "snyggare" än min Zaskar -95
Vi har samma smak tror jag allt (och samma hoj om jag inte minns fel). Denna är grymt snygg och lite ball.Jag tycker att den här är väldigt fin
Visa bilaga 660798

Har du fått leverans/ byggt den?Jag slår ett slag för fairlight Holt. Har beställt en sådan ram, ser fram emot leveransen i sommar!
Visa bilaga 610156
Kolla längst upp! Xizang snäppet värre. ?En cykel blir inte "snyggare" än min Zaskar -95 ? med upgrades i form av A-German Carbon XCite XRay 100mm (1500€ när det begav sig), SunRingle Carbon SRD Wheelset med rödeloxerad SunRingle nav (1500$ när det begav sig), RD-M953,FD-M953, BB-M952, FC-M952, SL-M952 & BR-M9120 men bara 2-delade XT-skivor (180/203). Jagwire Pro, KMC "Titannitrid belagd" kedja, Panaracer Dart/Smoke. Ritchey styrlager o lite billigt Alu/Carbon trams från Ritchey mest för att matcha SunRingle fälgarna. Cykeljäveln har kostat mig närmare 40k (köp av en topnotch ram + inköp av alla uppräknade uppgraderingar). Finväders hoj som funkar som en dröm ?
Visa bilaga 660787
Visa bilaga 660786Visa bilaga 660785
Enbent gaffel blir aldrig snyggt även om man efter många år snart börjat vänja sig vid hur knäppt det ser ut.Just nu är nog den här den snyggaste i min värld. ?
Vad var det där för någon??Vi har samma smak tror jag allt (och samma hoj om jag inte minns fel). Denna är grymt snygg och lite ball.
Visa bilaga 660808
Visa bilaga 660809
Visa bilaga 660810
Bara om man vet hur bra den är. :)Enbent gaffel blir aldrig snyggt även om man efter många år snart börjat vänja sig vid hur knäppt det ser ut.
En bra gravelbike-gaffel i en MTB-tråd? :pBara om man vet hur bra den är. :)