Södertälje 600km 15/6

Södertälje 600km 15/6
Peth sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Normalt set är det ju trevligt med lite uppdateringar men en dag som denna är det nästan skönt att det är lite tyst i tråden. Det är tufft att vara internetcyklist den 15:e juni 2019. ;-)

Det här är dagen då all hård internetcykelträning skall testas. Man mot maskin i en episk kamp!

Det fram emot episka uppdateringar. Nattcykling och luftskåp.
Jag tror jag får köpa in ett luftskåp. Känner att jag behöver vila lite nu ...

Nej fan, gör inte det. Då har du helt plötsligt en massa randonneurer som dräller på tomten i jakt efter natthärbärge. Och som de luktar sen!

+1 Lukt eller värre beroende på vem som kommer.

Södertälje 600km 15/6
På fritidsgården Dånken i Norrköping. Känner mig mosig.

Men det verkar å andra sidan de andra också göra...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    206.2 KB · Besök: 88
Södertälje 600km 15/6
Snyggt! Vore kul om ngn som kört efter att ha återhämtat sig skulle ha lust att utsmycka tråden med några ord om hur resan var.

Södertälje 600km 15/6
För älskare av misärhistorier har tyvärr denna runda inte mycket att bidra med. Det värsta var att det vid två tillfällen råkade köpas lightläsk av misstag. Ledde till mycket hån och ledsna miner. :( Tror någon köpte smörgås som inte var god också...

Annars, vi var som max 7 i gruppen. Vi hade aldrig någon direkt motvind att prata om, inga elaka bilar, inga punkteringar, ingen oätlig mat (förutom kebabrullen i vingåker som var oätlig i bemärkelsen att den var för stor för en normal person, jag har sett bebisar mindre än den rullen). Vi tappade 2 av 7 i Linköping men hittade en sovande randogubbe i Jönåker som vi fick behålla ända till Östertälje där vi slutstämplade ca 10:10

Jag drack Trocadero blandat med Lättöl vilket är världens goaste läskeblask just nu, såg ett vildsvin som jag ett tag trodde ville döda oss också

Södertälje 600km 15/6
Bra jobbat. Förstår att det kan vara kul med en rundan med fint väder också. Och vi misärälskands internetcyklister har ju trots allt fått oss en viss dos av den varan med ffa TABR:s snöoväder.

Södertälje 600km 15/6
emilh sa:
Fjärdebrunn sa:
Imponerande!
23:30 på den banan är inte illa, alls.

Tack. Tror dock det blev precis under 23 timmar...
Min hjärna funkar visserligen ännu inte riktigt hundra, såhär efter en god natts sömn till trots.

Din hjärna fungerar bra Emil, slutstämpling kl: 05:13 på 22h 57m i vår grupp.

Den här rundan var helt fantastiskt ruttad. Några höjdpunkter var den milslånga öde cykelbanan vid Stålbåga/Ärla och den fantastiska sträckan vid Vättern genom vad jag tror var ett natur-reservat.

Ingen misär att bjuda på i här grupp heller tyvärr utöver 1 punka, samt att jag och Adrian hade vissa issues med magen. Jag svepte en påse jordnötter i Vadstena (inget genidrag för magen) Slänger in några bilder. Tack för en grym runda! Och kämpa ni som fortfarande är ute på banan.

Bilagor

• D07AA5F3-F627-44A7-A6D0-B9C5652487F9.jpeg
    D07AA5F3-F627-44A7-A6D0-B9C5652487F9.jpeg
    270.1 KB · Besök: 102
  • BD90A27B-FC1E-4145-9475-041C6BC0F65C.jpeg
    BD90A27B-FC1E-4145-9475-041C6BC0F65C.jpeg
    378.7 KB · Besök: 87
  • 0E858380-FEA9-4C1D-BBCA-22959A40D24B.jpeg
    0E858380-FEA9-4C1D-BBCA-22959A40D24B.jpeg
    307.9 KB · Besök: 86
Södertälje 600km 15/6
Steel is Real sa:
emilh sa:
Fjärdebrunn sa:
Imponerande!

Min hjärna funkar visserligen ännu inte riktigt hundra, såhär efter en god natts sömn till trots.

Den här rundan var helt fantastiskt ruttad. Några höjdpunkter var den milslånga öde cykelbanan vid Stålbåga/Ärla och den fantastiska sträckan vid Vättern genom vad jag tror var ett natur-reservat.

Ingen misär att bjuda på i här grupp heller tyvärr utöver 1 punka, samt att jag och Adrian hade vissa issues med magen. Jag svepte en påse jordnötter i Vadstena (inget genidrag för magen) Slänger in några bilder. Tack för en grym runda! Och kämpa ni som fortfarande är ute på banan.

PBP tröja, vita skor och tanwall däck! Jodå - cykling kan fortfarande vara stilig! Sjukt bra kört - imponerande som vanligt!

Södertälje 600km 15/6
Steel is Real sa:
emilh sa:
Fjärdebrunn sa:
Imponerande!

Bild nr 1 måste vara något slags raritet.
Kan bara finnas enstaka plåtar på jorden där jag ligger först i en radda cyklister då detta sällan/ aldrig inträffar. =)

Tack för trevlig tur!

Södertälje 600km 15/6
Havoc 5 sa:
Steel is Real sa:
emilh sa:
Fjärdebrunn sa:
Imponerande!

Kan bara finnas enstaka plåtar på jorden där jag ligger först i en radda cyklister då detta sällan/ aldrig inträffar. =)

Tack för trevlig tur!

Äh, du drar väl loket!

Södertälje 600km 15/6
Havoc 5 sa:
Steel is Real sa:
emilh sa:
Fjärdebrunn sa:
Imponerande!

Tack för trevlig tur!

Höll mig från att påpeka precis detta då det kanske skulle uppfattas som lite otrevligt.

Södertälje 600km 15/6
Södertälje 600km 15/6
Grimpeur sa:
Ett stort bamselyckatill till er som kör och jättekul att ni är så många! Frun behöver kvalificeringslopp nummer 3 för att bekräfta PBP anmälan. Vi skulle fixat det loppet förra helgen men det blev dessvärre en krasch (för bilder se misärtråden). Vår underbara stand in kommer att fixa starten för eder medans vi försöker fixa 40 mil. Underbart med stand ins!

60-milen i all ära och ni verkar ha haft det trevligt men någon som vet hur det gått med 40-milen?

Södertälje 600km 15/6
jonas-ni sa:
60-milen i all ära och ni verkar ha haft det trevligt men någon som vet hur det gått med 40-milen?

Jo tack! Vi fullföljde! Första 30 gick bra, inte farlig smärta och den kom och gick. Kändes inte som cyklingen gjorde det sämre i alla fall. Hann inte mer än uttala detta innan en mer ihållande smärta från revbenen började göra sig påmind. Sista 10 fick jag bita ihop. Gissar att kroppshållningen blev sämre när musklerna blev trötta för idag är allt bra igen...
Funderar på en liten 60 milare på torsdag. Vad kan gå fel?

Södertälje 600km 15/6
Verkar ju riktigt trevligt det här med 60-milare! Får väl se hur många det blir i år.... ;)

Slutstämpling 05.13 = Totaltid 22:57. Klart som korvspad.

Södertälje 600km 15/6
ohellstrom sa:
Verkar ju riktigt trevligt det här med 60-milare! Får väl se hur många det blir i år.... ;)

Slutstämpling 05.13 = Totaltid 22:57. Klart som korvspad.

Ha ha, huvudräkningen var inte riktigt med igår. Jag hade nog behövt ta in på det där Rando hotellet i Jörnåker enligt bild ovan. Det ser ju klockrent ut, både fönster och luftkonditionering :-)

Södertälje 600km 15/6
Men det verkar ju som i alla fall de de två första grupperna hade en ganska händelselös resa. Alltså vi hade det skittrevligt men det hände liksom inte så mycket fast få på ett bra sätt.
Så vad mer kan man säga, ska vi skriva paragrafer om deliverance-familjen som gick och groggade längs vägen mitt i skogen mellan Grygöl och Igelfors, de tyska vätterncyklisterna vi träffade i Tjällmo som aldrig ätit svensk pizza förut och som inte förstod ironin i avskedsfrasen "Enjoy the experience of you first Swedish pizza", Ska vi skriva om den promenerande igelkotten i Mjölby? Tanten som sprejade parfym eller luftrenare i vår riktning på pendeln hem? Vill ni höra om hur mycket vi ville sova när vi cyklat i ett dygn och bara hade 10 mil kvar?

Södertälje 600km 15/6
uandt sa:
Men det verkar ju som i alla fall de de två första grupperna hade en ganska händelselös resa. Alltså vi hade det skittrevligt men det hände liksom inte så mycket fast få på ett bra sätt.
Så vad mer kan man säga, ska vi skriva paragrafer om deliverance-familjen som gick och groggade längs vägen mitt i skogen mellan Grygöl och Igelfors, de tyska vätterncyklisterna vi träffade i Tjällmo som aldrig ätit svensk pizza förut och som inte förstod ironin i avskedsfrasen "Enjoy the experience of you first Swedish pizza", Ska vi skriva om den promenerande igelkotten i Mjölby? Tanten som sprejade parfym eller luftrenare i vår riktning på pendeln hem? Vill ni höra om hur mycket vi ville sova när vi cyklat i ett dygn och bara hade 10 mil kvar?
Ja!

Södertälje 600km 15/6
ooms sa:
uandt sa:
Ja!

+1

Södertälje 600km 15/6
Grimpeuse sa:
jonas-ni sa:

Jo tack! Vi fullföljde! Första 30 gick bra, inte farlig smärta och den kom och gick. Kändes inte som cyklingen gjorde det sämre i alla fall. Hann inte mer än uttala detta innan en mer ihållande smärta från revbenen började göra sig påmind. Sista 10 fick jag bita ihop. Gissar att kroppshållningen blev sämre när musklerna blev trötta för idag är allt bra igen...

Skönt att höra och god tur.

Södertälje 600km 15/6
Grimpeuse sa:
jonas-ni sa:

En 40-milare + en veckas vila borde ju vara idealisk uppladdning. Det kommer att gå som smort.

Tillbaka
Topp