Söker cykelkompisar i Uppsala

Dauroc

Ny medlem
Hej!

Nu börjar ju säsongen och det är dags att börja dra ut på racerhojen igen. Jag har nyligen flyttat ned hit till Uppsala och tänkte kolla om det är någon eller några som har lust att hänga på en cykelrunda någon gång kring Uppsala. Alltid roligare att upptäcka nya vägar tillsammans och jag har inte så bra koll på lämpliga cykelrutter omkring Uppsala :).

MVH

Rekommenderar att hänga på CK Uni eller någon av cykelaffärernas cykelgrupper, Sportson och Team Sportia tror jag har, och kanske fler?

Gillar du att cykla lite längre, så startar det breveter i Uppsala. 26 maj är det 20 mil på trevliga vägar med kvalitetsfika och -mat.

Jag förstår, har funderat starkt på att gå med i Uni men det har blivit lite liggandes på hyllan ett tag.

Låter intressant, ska kolla upp det!

Upsala CK har träningar med start från Sportson Onsdag och Lördag från och med nästa vecka. På Onsdagar träffas vi 17:45 och kör kortare och intensivare, på lördagar klockan 10 för distanscykling. Blandad nivå på dom som dyker upp, så helt säkert nån grupp som passar.

Som sagt ovan, så ordnas det gruppcyklingar av ett par sportbutiker i sta'n, där du kan få både sällskap och tips om lämpliga rundor med fina vägar och lindrig trafik. Det finns standardrundor som "alla" kör.
Arrangemangen börjar för säsongen nu i veckan som kommer om onsdag och torsdag.

Om du sedan inte gjort dig av med fejjan än, så kan du gå med i den här gruppen och söka sällskap där:
https://www.facebook.com/groups/286637038030062/

Om man som jag inte använder FB och inte kan tajma in de stående tiderna med ovan nämnda klubbar, är det kört då? Eller finns något annat bra sätt att ordna en halvt spontan runda med likasinnade?

Undrar en ensamcyklare ?

kungneptun sa:
Om man som jag inte använder FB och inte kan tajma in de stående tiderna med ovan nämnda klubbar, är det kört då? Eller finns något annat bra sätt att ordna en halvt spontan runda med likasinnade?

Undrar en ensamcyklare ?

Strava går ju kommunicera med. Jag har bokat cykelrundor med folk jag bara mött på strava. Intresset är ju gemensamt likssom...

Tillbaka
Topp