Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Om jag skulle få för för mig att packrafta skulle jag överväga denna: http://thermotic.se/webshop/float-underwear/thermo-innervast
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
haha, det är någon sorts dykardräkt där man pumpat in luft i dräkten för att se ut som sumobrottare (fat-suit) :)Yonna sa:Hittade också en annan bild, ingen aning vad det är för nåt, ser iaf ut som torrdräkter :)
AddeN sa:Men den västen kan ju inte ersätta en flytväst.
Alfsomfan sa:AddeN sa:Men den västen kan ju inte ersätta en flytväst.
Hur tänker du? Den ger bra flytkraft. Nej det är inte en räddningsväst, men flytkraft får du.
Men det är ju en smart idé! Ska googla när jag är hem igen! Kollade snabbt på bilderna, ser ut att det är bara för män, skulle det gå med kvinnobröst?Martin_PkrftSrge sa:Det finns några hyggliga uppblåsbara flytvästar på marknaden, själv använder jag decathlons variant, https://www.decathlon.se/flytvast-wairgo-50-n-id_8335563.html men lämnar kolsyrepatronerna hemma, den går att blåsa upp manuellt med munnen.
Tack för tipset, ska titta när jag är hem!Jay sa:
Yonna sa:Men det är ju en smart idé! Ska googla när jag är hem igen! Kollade snabbt på bilderna, ser ut att det är bara för män, skulle det gå med kvinnobröst?
Alfsomfan sa:AddeN sa:Men den västen kan ju inte ersätta en flytväst.
Hur tänker du? Den ger bra flytkraft. Nej det är inte en räddningsväst, men flytkraft får du.
Jag älskar din PMA-novell, du får gärna skriva mer!! Fick många happy-PMA, tack du snälla Kristoffer :)Kristoffer R sa:EDIT: Jag kände att jag kladdade lite väl mycket i din grymt överfantastiska tråd, grundiden var att göra dig glad men det som börjar med en mening blir lätt en novell när jag inte hejdar mig.
Okej, då ska jag inte köpa! har ändå inga pengar så det är lätt att säga ;) Och tack för tipset, ser fint ut; mycket lätt och lite packvolym!Martin_PkrftSrge sa:Beror nog lite på storleken på kvinnobrösten, men det finns nog risk att det blir lite trångt! Men det finns alternativ, till exempel denna som även funkar för kvinnor http://www.packrafting-store.de/Safety/Anfibio-Buoy-Boy::499.html
Dock är det ju min konkurrent som säljer den, så köp inte för mycket av dom! :D
Länken vill inte öppna här i skogen (för dåligt täckning, eller mobilen är för långsamt), men bilden är iaf kul, snygga väskor :)sih sa:Är det bikerafting även om man inte har cykeln på båten? Läsvärt och sevärt i alla fall, och snygga väskor.
http://salsacycles.com/stories/blackborow_stories
Stora delar har jag cyklat, eller försökt för det var ibland omöjligt, mycket blött och halkig nu. Men också jätte vackert, och fina vindskydd!åberg sa:Rekommenderar http://bergslagsleden.se/etapper/munkastigen/etapp-4/
Speciellt biten precis norr om Kråkvattnet. Eller Kråksjön som den brukar heta på kartorna.
Yonna sa:Jaaa!!! Jag fick meddelandet att Happyraften och paddeln är på posten!!! Jaahoeee!!
Hurra för Martin och alla Happyriders!!
Jättespännande!!
Och nu snabbt som fan cykla hem! Jävlaaaa,varför har jag rymt på fatbiken??!! Vad gör jag här i skogen?! Bikerafta är vad jag vill!!
Hoppas det går att posta inlägget, det snurrar och snurrar och snurrar runt .. dåligt täckning :(
Hooray igen för Happy och PackraftSverige!!
Rholm sa:
Yes! Kaspiska havet, here I come!jonja sa:Härligt! Nu kan de stora äventyren börja! :-)
Tack, ska googla 'humus' när jag är hem igen!Rholm sa:
Vad fina ord, Ensamvarg! Ska inte tjata längre att tråden dör, förlåt för detta!ensamvarg sa:Yonna,
För min del läser jag din tråd med behållning, men har inget mer att komma med än att jag är imponerad av din envishet och uthållighet. Jag njuter av dina bilder och önskar bara att jag själv hade gjort något sådant när jag var ung, men nu är jag sannolikt gammal nog att var din far och sitter som många andra fast i jobb, bostadslån och amorteringar och annan "gammel dret". Du bjuder på en ventil, ett fönster ut i det som kunde varit. Jag avundas dig, men är inte missunnsam, eller bitter. Gläder mig åt att någon får chansen och tar den.
Fortsätt bara.
/Ensamvarg
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit! What a ride!"Bikzz sa:You should live as if it were forever,
and as if every moment were your last.
- Alexander
Egentligen behöver jag inte så mycket utrymme, använder ett tält bara för att sova och klä av/på mig, det går ju utmärkt i ett litet tält. Det var bara att jag behövde ett tält som tål mycket snö och minusgrader att jag valde tipi :)Sambal Oelek sa:Det ser väldigt bra ut med sånt där tält. Jag har ett väldigt litet tält där bara jag och någon mindre packning får plats, och då är det ändå trångt. Men det är litet och väger ca 1kg. Skulle jag köpa nytt skulle det bli en storlek större så man får plats med all packning inne i tältet och kanske kan sitta där och pyssla lite också :) alltid en kompromiss i denna branch :) (fast mkt mindre kompromisser än vid vandring å andra sidan)
jonja sa:Ja det säger jag också, har du inget hus? :-)
Vilken fin strandremsa du har hittat! Ungefär var i landet ligger den? Vad har du för max och min temp där du är nu? Blir det inte dragigt utan innertält? Vad gör du för mat på stormköket? Får du inte kalla fötter i sovsäcken?
Yonna sa:Vad fina ord, Ensamvarg! Ska inte tjata längre att tråden dör, förlåt för detta!ensamvarg sa:Yonna,
För min del läser jag din tråd med behållning, men har inget mer att komma med än att jag är imponerad av din envishet och uthållighet. Jag njuter av dina bilder och önskar bara att jag själv hade gjort något sådant när jag var ung, men nu är jag sannolikt gammal nog att var din far och sitter som många andra fast i jobb, bostadslån och amorteringar och annan "gammel dret". Du bjuder på en ventil, ett fönster ut i det som kunde varit. Jag avundas dig, men är inte missunnsam, eller bitter. Gläder mig åt att någon får chansen och tar den.
Fortsätt bara.
/Ensamvarg
Och du, med ditt vackra namn, stor chans att du är yngre än mig, man är ju så ung som man känner sig (ung i hjärtat/young at heart) och dessutom vet du inte min ålder, kanske jag kan var din mor. Och man är aldrig för gammal för lite äventyr! Det är bara att gripa det när det vandrar/cyklar förbi :)
Nejnej, ska också paddla utan fattie, vill gärna prova lite forsränning, hoppas det är nåt för mig. Tror det går bättre utan en tjock sweetheart fram på båten.Der Kaiser sa:Fantastique!
Ser fram emot brukarrapporter!
Fast det lär ju se ut ungefär "som vanligt" då det framförallt brukar vara en massa fattiedelar som tar plats ovanpå raften ;)
Men jag älskar ju min racer! därför får den vara i sovrummet när den går i vintersömn. Skönt att vakna och se cykeln hänga på väggen, då bubblar cykeläventyrlust genast upp.jonja sa:Meh! Du har ju vanlig hoj också, varför säger du aldrig nåt snällt om den? Cyklar är precis som människor, de vissnar och rostar ihop om de aldrig får verbal uppskattning. Glöm aldrig det!
marr sa:Tänk på att hålla dragkedjan välsmord med parafin eller stearinljus, så är den enklare att hantera :)
Olja och fett ska man undvika.
ForesterGuy sa:marr sa:Tänk på att hålla dragkedjan välsmord med parafin eller stearinljus, så är den enklare att hantera :)
Olja och fett ska man undvika.