Söker en galen fatbiker och bikerafter :)

"Gummibåt" är ett generellt namn för uppblåsbara båtar, inte en innehållsförteckning. :)
Nylon, verkligen? Jag trodde det var PVC för i stort sett alla uppblåsbara båtar?

Det kostsr 100 kr dynget att långfärdcykla i Europa. Då kanske det kostar 25 kr i Afrika och Asien.

150k plus, flyg, och utr så cyklar du jorden runt.

Allt handlar om prioriteringar.

Palle Kuling sa:
Jag är sugen på att köpa en kajak, kanot, packraft eller liknande för att padla runt lite på småsjöar och älvar, kanske en sväng efter kusten vid fint väder.

Är mest sugen på en kajak men eftersom jag bor i en lägenhet är förvaringen ett stort problem. därför funderar jag lite på en raft liknande som du har Yonna. Det jag undrar är hur stor skillnad är det mellan en raft och en kanot/kajak när man väl är i vattnet? gissar på att raften är sämre men väger upp nackdelarna med frakt/förvaring. input...? :D

Yeti sa:
Jag tar mig friheten att svara då jag paddlat en hel del kajak och en del kanadensare. En (kort) tid hade jag även en packraft och vande mig inte vid hur den var att paddla på sjöar och kustvatten. Den både var och kändes trög och gav ingen egentlig paddlingsglädje för mig. Med ett medvindssegel hade den kanske varit mera kul.

För paddling på små vatten och älvar är den däremot ett utmärkt val och förvaringen är ju enkel. Och givetvis det enda alternativet för sådant som Yonna gör.

För mig som bor bredvid Skärgårdshavet, världens kanske största arkipelag räknat i antal öar, är i alla fall en havskajak ett givet val.

Martin_PkrftSrge sa:
Packraft och kajak har helt olika användningsområden. Kajak: snabbare, "roligare" att paddla, betydligt svårare att bära och lägga i ryggsäcken eller hänga på cykelstyret... Packraft: "trögare" att paddla (långsammare) men vänder på en femöring. Betydligt lättare att bära och stoppa i ryggsäcken eller hänga på cykelstyret. Typ.

En kajak använder jag själv som oftast vid längre paddelturer när paddlingen är den enda aktiviteten och när man har förhållandevis få lyft att se fram emot. En packraft använder jag när jag vill utöka mina möjligheter i mitt friluftsliv, ta mig till områden där ingen tidigare varit, vandra vissa sträckor och paddla vissa, etc. En packraft kräver dessutom ingen jobbig bil som står kvar på iläggningsplatsen. Ta bussen till något häftigt område med packraften i ryggan och paddla/vandra hem... Eller gör som Yonna, ta båten på pakethållaren.

Har man möjlighet ska man självklart ha både en packraft och en kajak :)

Håller helt med Martin och Yeti!
Jag har också en kajak plus en stor kanot, mycket fint men om man inte vill paddla jämt i samma sjö då behövs också en bil och är man även tvungen att paddla tillbaka till start/inläggningsplats (eller ha två bilar med två personer). Och inte alla bilar kan ha en eller två kajaker på taket och då behövs även en släpvagn.
Friheten med en packraft (plus cykel) är däremot mycket stort. Om det finns en tråkig sjö, eller det blåser för mycket, eller det finns farliga forsar (som nybörjare vågar jag inte forsar) då hoppar man på cykeln och trampar vidare. Man är inte heller tvungen att sova/äta var kanoten finns, man kan också välja att bo/äta i hotell, B&B, restaurang några km/mil bort. Man behövs inte heller ta med mycket mat/öl för man kan ju cykla till närmaste butik/systembolag. Och har man ingen lust att paddla längre då cyklar man, världen är så mycket större :)

geologen sa:
Jag är lite nyfiken på hur Yonna får ihop pengar till mat och annat? Jobbat ihop en förmögenhet i ett tidigare liv, och nu lever heltid med att cykla i skogen och åka gummibåt?
Mwah, det är helt simpel. Bor nu nästan 4 år i ett litet hus i skogen, med några bodar, garage (de byggde jag själv så det var billigt), egna brunn/avlopp, eldar med ved, har några gamla Golf som jag försöker hålla i liv (köpte de för cirka 6000kr, besiktat och med s+v däck/fälg), de har bara varje 2 år bilbesiktning och 1000kr halvförsäkring i år. Så inga stora/fasta utgifter som håller mig fast.
Jag behöver inte heller pengar för onödiga saker såsom nagellack, årets nya soffa, största tv, dyraste kaffemaskin och andra prylar man tror man behövs för att vara lyckligt. Och världen blir inte bättre när man bara konsumerar och kastar bort saker och skräp.

Jobbar som vikarie i vården och då framförallt i helger, kvällar och semester (tjänar bättre) och har ofta också långa 14timmartjänster. För mig spelar det ingen roll om det är lördag, söndag, påsk etc och jag tycker om långa jobbdagar för då finns det mer lediga dagar. Som vikarie kan jag också ta bort min tillgänglighet när jag vill, och därför vill jag inte ha ett fast jobb, jag tycker för mycket om frihet. Det är lite osäker som vikarie men det finns alltid jobb i vården, egentligen kan man jobba var som helst :)
Har också jobbat på bondgård med får, kor, häst, grönsaker etc i utbyte mot mat/sovplats. Mycket fint sätt att lära sig ett främmande språk, nya saker och träffas trevligt folk.

Så livet kan vara så enkelt som man vill. Men jag hade det i början inte lätt i Sverige; kunde inte språket, min pojkvän dog, jag kände ingen (finns bara älgar och rådjur här i skogen), hade inget jobb, min bil dog, min andra bil dog ..
Då kan man göra tre saker; gråta och hänga sig i ett träd, cykla till hemland tillbaka eller försöka klättra upp igen och det sista har lyckats. Tack vare vackra Sverige, snälla människor, en fatbike och en happyraft :)

Ska kolla imorgon sågtips och googla TBE. Har inte vaccinerat mig idag för jag var förstås för sent. Inte för att jag trampade för långsamt, näääh det är mycket värre. Jag kollade hela tiden cykeldators klocka, men hade inte ställt fram sommartid så jag kom en timme för sent. Japp jävladum :)

Senast ändrad:
Det är något åt det hållet jag skulle vilja ha det, men jag är för feg eller luthersk. Allt är Luthers fel! (skönt att det är någon annans fel ;-))

Tack Yonna för att du håller vildmarksskildringen igång, live från skogen.

Yonna sa:
Så livet kan vara så enkelt som man vill. Men jag hade det i början inte lätt i Sverige; kunde inte språket, min pojkvän dog, jag kände ingen (finns bara älgar och rådjur här i skogen), hade inget jobb, min bil dog, min andra bil dog ..
Då kan man göra tre saker; gråta och hänga sig i ett träd, cykla till hemland tillbaka eller försöka klättra upp igen och det sista har lyckats. Tack vare vackra Sverige, snälla människor, en fatbike och en happyraft :)

Så vackert.

Yonna sa:
Jobbar som vikarie i vården och då framförallt i helger, kvällar och semester (tjänar bättre) och har ofta också långa 14timmartjänster. För mig spelar det ingen roll om det är lördag, söndag, påsk etc och jag tycker om långa jobbdagar för då finns det mer lediga dagar. Som vikarie kan jag också ta bort min tillgänglighet när jag vill, och därför vill jag inte ha ett fast jobb, jag tycker för mycket om frihet. Det är lite osäker som vikarie men det finns alltid jobb i vården, egentligen kan man jobba var som helst :)

Ah, då förstår jag! Jag jobbade också så under ett par år (hemtjänsten), och det var verkligen en stor frihetskänsla över att inte vara tvungen att jobba vissa dagar eller tider. Men efter ett tag fick jag inte arbetspass så det räckte, så då gick jag över till fast tjänst.

Happyrafts första tur var mycket fint! Följde Svartån och några andra små åar/vatten, cyklade längs stora sjöar för de var fortfarande täckt med tjock is och njöt mycket av årets första bikerafttur, härligt! Tack ni snälla happyriders, att ni gav mig Happyraft och happiness!

Jag skrev på raftens bog och bak sitt namn men efter några jobbiga timmar var de tyvärr borta. Hade också speciella båtdekaler och båtbokstäver men de var ännu sämre. Men äsch, raften har döpt nu och det är ju viktigaste!
Det är bara att raften har ingen riktig hemmahamn, för jag bor inte i en by/stad och raften har inte heller sin egna brygga i nån hemmasjö. Och ett hemmahamnnamn bak på båten är nåt en båt måste ha (annars får den olycka), så raften fick ett litet fatbike-klistermärke för sin hemmahamn är ju i fatbikes famn. Och klistermärket sitter fortfarande fast :)
Har inga bra bilder av namnen för dem var snabbt borta/slitna men ska försöka skriva eller måla igen (på ett bättre sätt), raften får sitt namn!

P10406941280x960.jpg

Happyrafts hemmahamn :)

P10408251280x931.jpg

Inte konstigt att namnet försvinner när man paddlar mellan fallna träd, stora stenblock, isflak, tjock hummus eller kanar, glider och släpar raften på is.

P10408121280x960.jpg

P10408051280x960.jpg

Trädet var inte den enda barrikaden, det fanns också tjock is framför trädet.

P10408011280x960.jpg

Hummus, jummy! Paddeln ljusnade också grönt av glädje :)

P10407571280x960.jpg

P10407511280x960.jpg

Svartån mellan Svartå och sjön Toften, jag satt på ett träd mitt i vattnet, så en motorsåg är ingen dåligt idé.
Har kollat sågtips (tack!) och Sambals kedjesåg ser väldigt smart ut men tror det är mycket jobbigt i en liten raft som flyter hela tiden i vattnet för sågen behövs ju bägge händer. Kan tänka mig att en vanlig såg är mindre jobbigt. Men frågan är då 'hur tar man den med på en cykel?' Inte lätt. Men ska försöka för det är ju kul när man kan kapa av ett träd som ligger högst obekväm i vattnet.

P10407051280x960.jpg

Ibland finns det andra hinder i vattnet, såsom den här lilla kraftverk i Svartå.

P10404271280x960.jpg

Och Backas kvarnparti när Kvistbro.

P10407281280x957.jpg

Jaahh en bro och ett hus! Kaffe, bullar och trevligt småprat med en snäll och nyfiken människa!

P10407331280x967.jpg

Men tyvärr, ingen fika

P10404751280x994.jpg

Tipi tält är godkänt som bikeraft- och vintertält: stort, lätt, enkelt att sätta upp och det tål mycket snö och minusgrader.

P10404941280x960.jpg

Men sova utan tält kan förstås också :)

Senast ändrad:
Usch vad härligt det ser ut! Lite avis blir man.

Snyggt med namnet där. Synd det försvann. En flagga kanske? ? om du möter nån så får ni vifta flaggor till varandra. Så hälsar man på sjön har jag sett ?

Sambal Oelek sa:

Snyggt med namnet där. Synd det försvann. En flagga kanske? ? om du möter nån så får ni vifta flaggor till varandra. Så hälsar man på sjön har jag sett ?
Haha, det ska jag göra, en happyfatbikeraftflagga! Vet inte hur, vad och var den får plats, vet bara att den inte får vara stort och tung! Yxa, såg, spade, hajkbricka, vadarstövlar/byxor .. jag behöver en kärra, en fattrailer :)

Yonna sa:
Sambal Oelek sa:

Haha, det ska jag göra, en happyfatbikeraftflagga! Vet inte hur, vad och var den får plats, vet bara att den inte får vara stort och tung! Yxa, såg, spade, hajkbricka, vadarstövlar/byxor .. jag behöver en kärra, en fattrailer :)

Bilagor

• IMG_2724a.jpg
    IMG_2724a.jpg
    36.7 KB · Besök: 127
Det är härligt nu! Stor skillnad med vintern; inga tre byxor, fyra tröjor, två handskar, två mössor, rånarluva, merinoull sängkläder och tjocka ull sängstrumpor, snögaiters, yxa, hajkbricka, ispinnar till tältet, fyra cykellampbatterier, hundra liter bränsle för att smälta is och snö ... Jag känner mig naken och fri ! Härligt är våren!

Ska inte bombardera tråden med ännu-mer tråkiga bilder av en tjockis plus en packraft, men vill säga nåt helt annat.
Jag sökte på Happy om det finns en TBE-tråd, undrade om det finns cyklister (skogsmtb, fat&dirtycyklister, långcyklister som tältar) som vaccinera sig mot sjukdomen. Men hittade bara en 8år gammal tråd om Borrelia, som är också en sjukdom som smittar via fästingbett men man kan inte vaccinera sig, den kan bara mot TBE.
Jag har iaf vaccinerat mig, eller fick onsdag den första sprutan för man får tre sprutor i ett år (om man är >50 får man fyra sprutor). Har fortfarande en lite stel överarm, men det går att cykla och paddla så jag får inte klaga :)

Lite info om TBE för det är en allvarlig sjukdom, också en anmälningspliktig sjukdom. Det finns ingen medicin som botar TBE och det tar ofta lång tid innan man känner sig helt frisk igen. Man får först influensaliknande symtom som feber och huvudvärk, hos ungefär var tredje person sprids viruset vidare till hjärna och hjärnhinnor och då behöves sjukhusvård. Dödsfall är ovanligt ((1-2%) men ungefär 40% av vuxna får kvarstående besvär i form av problem med huvudvärk, trötthet, koncentrations- och minnesstörningar och i vissa fall ger skador på nerver förlamningssymtom, hörselnedsättning och balanssvårigheter.
TBE finns i Sydsverige (framförallt i Stockholm områden), Tyskland, Österrike, Östeuropa, Baltikum, Ryssland .. det har även dykt upp i Holland så sjukdomen sprider sig alltmer.

tbe och borrelia är dessutom inte de enda sjukdomarna som sprids med fästingar.

ska man på långtur utan civilisation eller tillgängliga doktorer och apotek kan det vara bra med ett husapotek där antibiotika mot borrelia ingår.

Tillökning i familjen, vi har blivit större! Det hände på Nittälven, den krokigast älv man kan tänka sig, ibland slår den nästan knut på sig själv! Jättevackert är det här, strömmen är ganska stark och vattenståndet är nu mycket högt så hela området är översvämmad. Men med en packraft är det ju inget problem :)

P1050063.jpg

Nittälven

P1050354.jpg

P1050169.jpg

Man paddlar mellan träd.

P1050449.jpg

Överallt finns dansande träd.

P1050359.jpg

De viskar: 'kom du lilla sötnos, vi är ensamma själar men vi gör dig ingenting ..'

RP1050201.jpg

Området är översvämmad.

RP1050386.jpg

RP1050182.jpg

Som de här ängarna vid Dansarbacken.

RP1050217.jpg

Eldplats ..

RP1050381.jpg

Vedförrådet.

RP1050231.jpg

Trodde att jag kunde sova här ..

RP1050223.jpg

Och då, helt plötsligt, såg jag nåt gult i vattnet mellan träden, och det guppade uppochner och pep och försökte hålla huvudet upp. Så jag paddlade snabbt till den stackars vad-den-är-var. Och det var en liten packraft! En bebis, så sött :) Och den var ensam, den hade bara en paddel och en burk Fanta. Hur konstigt att hitta en liten raft mitt i vildmarken på den starkströmmande Nittälven, det är ju inget riktigt bra ställe för ett tvåårig barn!

ZP1050177.jpg

Jag kunde förstås inte lämna den stackars lilla raften för den skulle säkert drunkna, så jag knöt den fast med ett rep på den stora pappa Happybogserraften.

ZP1050236.jpg

ZP1050258.jpg

Och den lilla sötnosen heter HappyGrabb :)

ZP1050247.jpg

Så familjen har blivit större nu :)

Ja, man blir så glad varje gång man läser här. Borde ta tag i TBE-vaccinering också, tack för påminnelsen.

Var det inte en ovanligt anorektisk fattie på bilderna?

Jag har vaccinerat mig mot TBE, efter att ha sett dokumentärer och nyheter om TBE drabbade så känns 900 kr ( 3 st sprutor) som en helt okey försäkring enligt mig.

sjukt fina bilder förövrigt och läcker natur.

Ohh vad länge sen jag paddlade Nittälven. Nu blev jag riktigt sugen, kanske ska se om man kan locka med sig nån av barnen på en kanotfärd nån helg framöver!

Tack för fina respons, alltid fint att läsa!

frippegubben sa:
Ohh vad länge sen jag paddlade Nittälven. Nu blev jag riktigt sugen, kanske ska se om man kan locka med sig nån av barnen på en kanotfärd nån helg framöver!
Tror du får skynda dig för jag hörde från nån som bor i närheten av älven att vattenståndet kan jättesnabbt sänka. Man kan bara paddla i april och i början av maj, efter det är vattennivån för lågt!

Der Kaiser sa:
gabbeon sa:
Var det inte en ovanligt anorektisk fattie på bilderna?

Ja, verkligen, Yonna, are you skinny-dipping? :D
Jo, jag saknar den tjocka fattien. Det är inte samma utan honom, men han är hemma nu. Jag bytte bakväxel/drivlina os men nu är det nåt fel. Det växlar dåligt och tror det beror på att växelvajer är för kort. Får beställa en annan men hade ingen lust att vänta så jag hoppade på min andra cykel. Det är en Santos Cromo (holländsk), tror jag har den nu cirka 15 år, mycket fint, stark, mångsidig och en riktig jorden-runt-cykel. Och den har inga stora bokstäver/namn på ramen, bara en liten 'santos' (jaha, det kan vara viktigt).
Men ändå är det ingen fatbike :)

P10506241280x967.jpg

Har nu Schwalbe Mondial däck (50mm) men tror jag vill försöka Big Apple, vill nåt som rullar lättare och som har en lite mer 'fat' känslan. Ramen kan ha 60mm däck men vet inte om det går på de Ryde Sputnik fälgarna (heavy duty touring rims). Och vet inte heller om BigApples är bra offroad däck, Mondial är iaf mycket offroad beständig.

P10506191280x960.jpg

Och jag vill byta handtagen, jag fick de men dem är inte alls fina. Vill ha samma som jag har på fatbiken, SanMarco grips leather, mycket skönt när man sitter några veckor på cykeln. Men det allt kostar förstås pengar, så jag får jobba först :(

P10502611280x947.jpg

Hjulen är inte fat men det behövs inte som tältpelare :)

P10502901280x960.jpg

Tack för snälla ord igen!

Arsozath sa:
mamme1 sa:
Yeti sa:
Härligt. Yonnas berättelser med bilder är utan tvivel det bästa på Happyride.
+42 (och lite till)

+43?
Denna tråd är det enda jag läser. Fantastiskt.

Näää, det tror jag inte! men tack för att ni är så entusiastiska :)

Jag såg förresten till min fasa en tråd som heter Forumkategorier, har bara läst titeln för det låter hemskt att Happy skulle katorganiserats! Och var faller jag under?? Jag passar ju inte mellan Fatbikefrågor, Kanottråden, AsfaltLångcyklister, Vinterpendling, GirlPowerSnack, Byggtrådar och alla OT-trådar. Och jag vill INTE vara ensam i en Bikerafting-subforum för livet är svårt nog för en fatbikerafter med en skinnywheel-dipp. Kanske det är barnsligt att vägra fångats i ett fack, ett fack är ju inte så dåligt om alla får komma i, men att vara helt ensam är ju för mycket begärt. Men om facket heter "Fat&Wet&PedalPaddlePush&ViSkålarPåLivet&Hellre-en-skrynklig-själ-än-ett-slätstruket-liv ochTrångsynthet sätter vi omedelbart i en god flaska whiskey" då är det förstås nåt helt annat :)

Är nu hemma igen, det var mycket fint att bikerafta Nittälven och området. Har träffas några trevliga personer, framförallt en kille var mycket speciellt. Vi ska paddla/göra nåt tillsammans och det är alltid kul :)
Att bogsera den lilla HappyGrabben gick mycket bra men mellan träden var det hemskt. Grenarna grep ofta den lilla raften, ville inte släppa honom och då pep den förskräckt så varje gång fick jag rädda honom. Jobbigt på en starkströmmande älv, framförallt när man sitter själv också fast mellan grenarna. Lyckligtvis har jag klippt mitt hår så det var lättare att rycka mig loss men ändå var det lite jobbigt med en packraftbebis bak, ett lite för stort ansvar. Att yankeebogsera (vet inte om det är svenska, när det finns ett fartyg på sidan) var inte heller en bra idé när man sicksackar mellan träd. Så jag släppte ut luften ur den lilla båten och använde den som ryggkudde i Happyraften, det var för alla tre fint :)

Och jag gjorde det precis på tid, för det var nån typ av lite fors som var helt plötsligt framför oss. Kunde inte stoppa för vattenströmmen var för stark så vi dansade i det vilda vattnet, vågorna rullade över raften (fint att ha ett vattentätt kapell!), cykeln fick sin första viltvattendusch, jag också (härligt!) och om den lilla Happygrabben hade varit som släp bak raften då hade den säkert sjunkit. Samma sak vid en bro; där fanns en skylt 'Ta kanot ut ur vattnet för det är farligt här'. Men om man ser skylten för sent och vattnet strömmar så stark och vilt att man inte kan/vill stanna då finns det bara en sak att göra: njuta av vattens kraft och snabbhet.
Kände mig jättetrygg i den vildvatten packraften, mycket fint! Packningen var trygg och torr inne i båten (via blixtlåset), cykeln satt jättebra fast fram på däcket och jag satt som en prinsessa, kände mig glad, stolt, fri, stor, liten och det smakade på mer! Mycket fint äventyr, att bikerafta Nittälven :)

Har förstås många bilder, men har inte kollat alla så ska posta bara några styck nu. Har inte heller så mycket tid för får byta snabbt dubbdäcken på bilarna och imorgon blir det åtta långa jobbdagar, hoppas jag överlever!

P10504011280x908.jpg

P10504331280x960.jpg

P10504111280x960.jpg

P10504971280x960.jpg

Sista sträckan fanns många träd på vattnet, kan vara jobbigt att komma förbi.

P10504831280x960.jpg

Träd faller var dem vill så dem finns även på marken, liiiite klumpig när man släpar en raft&cykel bakom sig. Och jag glömde förstås en motorsåg.

P10504721280x960.jpg

P10505271280x960.jpg

P10505061280x811.jpg

Allt hänger på tork efter en mycket blöt dag. Lite otroligt att allt det här ska packa ihop på en cykel, och då på en skinnywheel cykel :) Men det gick mycket bra, det var några dagar jag cyklade mer än 130km (inte dåligt på grus/skogsvägar) men mestadels var det cirka 100km per dag och ibland <50 för man kan ju inte bara cykla i livet.

P10505381280x960.jpg

Raften utan packning, cykel och kapell.

P10505471280x960.jpg

Pyraft? Trodde den heter HappyRaft :)

Senast ändrad:
Jag har en egen packraft nu, och hängde på Packraft Sverige på Nittälven några dar. Helt suveränt, många trevliga packrafters och friluftsmänniskor. Fint väder, några minus på natten, lite dramatik när träd fallit över älven ( jävla bävrar ... ).
Härligt att campa och rafta tillsammans med cool people !

Och så lite fler bilder från Nittälven.
.
hn9.jpg

.
My cool raft !!
.
hn8.jpg

.
hn6.jpg

Bilagor

• hn1.jpg
    hn1.jpg
    263.8 KB · Besök: 132
  • hn2.jpg
    hn2.jpg
    191.8 KB · Besök: 105
  • hn3.jpg
    hn3.jpg
    291.4 KB · Besök: 324
  • hn4.jpg
    hn4.jpg
    269.8 KB · Besök: 321
  • hn5.jpg
    hn5.jpg
    173 KB · Besök: 152
  • hn10.jpg
    hn10.jpg
    180.3 KB · Besök: 138
  • hn11.jpg
    hn11.jpg
    190.3 KB · Besök: 93
  • hn12.jpg
    hn12.jpg
    167.1 KB · Besök: 92
Oj vad många ni var.
Såg riktigt trevligt ut.. Slapp ni myggen åtminstone? Är väl ff. lite för kallt för den plågan.
Härligt storköksbuffé på murikkan förresten ??

Inga myggor. Och tack till Packraft Sverige för ett fint arrangemang !
.
hn24.jpg

Bilagor

• hn21.jpg
    hn21.jpg
    182.3 KB · Besök: 308
  • hn22.jpg
    hn22.jpg
    237.3 KB · Besök: 90
  • hn23.jpg
    hn23.jpg
    160.4 KB · Besök: 105
Jag fick tipset att man kan prenumerera sig på en tråd, men vafan hur gör jag detta?? Jag försökte några gånger att klicka på "bevaka den här jävla tråden" men när jag kollade i min profil/prenumerationer då finns det ingen följande tråd. Känner mig jättedumt och min vanliga ursäkt 'jag har dåligt nätverk i skogen och batteriet är nästan slut' lindrar inte smärtan för jag har wifi och riktig el just nu. Så vad gör jag fel?
Vill gärna bevaka den här bikerafttråden för jag kollar inte alla dagar Happy, jo jag får skämmas! men det är ju så när man har dåligt nätverk i fjäll och skog ;)

Jaahh det funkar! jag fick meddelandet/mejl att nån svarade i tråden :)
Trodde att jag kunde se i min profil vilka trådar jag följer men man ser alltså bara när nån svarar.
Tack du Fhloston!

Untitled800x495.jpg

Har lyckats skapa fotoalbum på Flickr igen, från Svartån, Nittälven och några vinterfatresor. Inte lätt om man har mer än 3000 bilder och alla ser likadana ut, för det är ju bara en fatbike och en packraft i skogen. Men kanske man får ändå liiite bike&raft inspiration, eller fatvinterfun :)

Jag vill också tacka vackra Sverige och Allemansrätten, och Happy förstås, för alla tips, stöd och entusiasm!

Här är Flickr länken: https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums

Du snälla Torak, kom hit om du vill! Ta med en raft på cykeln och mycket mat för jag är liiiite hungrig! Och öl, den kan hänga i en påse bakom raften, skulle vara härligt kallt öl :)

Våren är helt fantastiskt, allt är grönt och det är bara sol, sol och sol. Korta byxor och bh, simma naken, försöka fånga fisk (men dem är smartare än jag) och det finns inga myggor, jo några på kvällarna men dem kan få lite bloddroppar, ingen fara för jag har ju 5 liter. Och många nya tattoos på hela kroppen, vackert blårödgulpurple; de är stridsbyte, tecken på seger, stolta troféer som minne från en lyckad bikerafttur. Härligt!

Lite live report :)
Några veckor sen halkade jag med raften på snö och is, sov med handskar och mössa på i sovsäcken, försökte torka strumpor i Statoils micro .. och kolla nu: inga skor! Härligt eller hur?

P10600381024x768.jpg

Happyraften väntar ..

P10508351024x768.jpg

.. och när jag hoppar in i båten är det en liten fors framför oss. Och några avgnagda fällda träd, bävermaffias stridsbyte.

P10508641024x768.jpg

Senast ändrad:
Bada naken???? YES I'm coming!!! :D

Var är du nånstans??

BTW, instagramma du? Vill gärna följa dej :D

Härligt tråd! Utan tvivel det bästa på Happy! ?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp