Martin_PkrftSrge sa:
Hej!
Martin heter jag och det är jag som driver Packraft Sverige. Jag följer den här tråden med glädje och kan bara flika in lite kort och säga att vi utan tvekan kommer att hjälpa till så att Yonna får sin Happy Everafter, nu när jag tycker det står utom allt tvivel att även Yonna tycker insamlingen är OK. Den som håller i insamlingen får gärna kontakta mig så småningom. Mig når man lättast via info at packraft-sverige.se eller via vår
facebooksida Packraft Sverige.
Hoppas även att Yonna hittar en resekompis ner till döda havet, DET skulle vara någonting att läsa om... :) Och precis som de övriga skriver så behöver du inte känna något Happyansvar Yonna.
Självklart går det också att ställa frågor till mig angående bikerafting, packrafting, etc.
Kör hårt Yonna!
Tack Martin!! Tack för hjälpen, jättefint, och tack dina snälla ord! Otroligt ni är! Det känns så konstigt att läsa allt hjälp och entusiasm. Vet inte vad jag ska säga, känner mig alltmer tyst, det går aldrig att säga hur det känns, framförallt inte i det hemska knäckebröd språket ;) Men jag hörde att det svenska språket innehåller 125.000 ord och det holländska 400.000, så egentligen får jag inte klaga :)
Tack igen alla, jättefint att läsa!
Hoppas också att jag hittar en resekompis. Skulle vara kul och även nödvändigt för jag tror inte jag skulle bikerafta ensam till Kaspiska Havet. Men kanske om jag tjatar mycket här och posta många bilder då blir man jättesugen att följa med, kanske flera happyriders, eller halva kollektivet ;) Eller man blir bara jättetrött på mig, oops ..
Och jag förstår nu att jag behöver inget Happyansvar, thanks! men ändå har jag det :) Hoppas jag kan vara äventyrligt nog för den här tråden, hoppas också att jag skulle överleva äventyren för jag gör ofta dumma saker. Fatbiken har jag tre år nu och min erfarenhet i fjällen, skog, svenska vintrar, offroad utomlands etc är därför inte stort (har aldrig vandrat tidigare i fjällen osv), egentligen vet jag nästan ingenting och bara gör nåt vad känns bra eller inte för dåligt. Men ibland går det fel, framförallt när jag tror att jag är Superwoman on a Fattie, livet är då inte lätt :)
Men nu är jag trygg hemma igen, med två nästan nya fatbike däck! härligt för de gamla var mycket slitna. The big boy får också en bakpakethållare för nu kommer vintern och då behövs mer packning, bikepackningsäsöng är tyvärr stängt för vintersovsäck och tält är för stora/tunga. Vill också prova mer med pulkan bakom cykeln och ta med skidor. Jag försökte några gånger men pulkan gick ofta sin egen väg och då ramlade jag i snön, framförallt i kurvor och nedförsbacke. Att ta med skidor gick bättre, men det är svårt att kliva av i djup snö för skidorna sitter högt på ramen, så ofta låg jag även här sprattlade i snön. Om nån har tips att ta med skidor eller pulka, gärna!
Har några bilder med skidor på cykeln:
Inte lätt att hoppa av i djup snö! Lyckligtvis är jag ingen kille för då skulle jag säkert jublat många gånger, och inte ut glädje ;)
Skidorna sitter ovanför däcket för 4" däck är för bredd att ha dem bredvid. Att också ta med tält, sovsäck osv är inte heller så lätt. Men det är jättekul att cykla till nån tältplats/vindskydd och åka skidor när det finns för mycket snö för fatbiken. Inte bikerafting men bikeskidåkning :)