Yonna
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Tack för fina respons. Har aldrig kunna tänka mig att den här tråden skulle vara som den är nu, mycket fint tycker jag, thanks!
Men att jag lär mig mycket när jag strövar omkring med fattien, det är säkert. Förmodligen är det bara kända citat vad jag lär, men äsch, bättre att (in)se nåt en gång själv än att bara höra/läsa om det tusen gånger :)
En av mina favorit slogans är förresten: 'du kan skaka av sanden från dina skor, men det kommer aldrig att lämna din själ'. Härligt att säga när man är en smutsig fatbiker :)
Och hem är var du vill att den ska vara, men det är också härligt att komma HEM igen, sova i en varm mjuk säng, duscha! äta upp allt vad finns i kylskåpet och blir tjock och fet för den nästa resan :)
Ja, det är inte alls lätt att beskriva vad man känner och upplever, framförallt inte när känslorna är kaos.White_XC_Ultimate_Carbon sa:Det är så svårt att beskriva en sådan upplevelse [..]
Men att jag lär mig mycket när jag strövar omkring med fattien, det är säkert. Förmodligen är det bara kända citat vad jag lär, men äsch, bättre att (in)se nåt en gång själv än att bara höra/läsa om det tusen gånger :)
Så är det! It’s not the destination, it’s the road towards it! eller (men det låter som dåligt svenska); det är inte målet som är viktig, det är vägen dit. Jag har också ingenting med nån som bara berättar hur många mil, vilka länder etc han/hon har besökt, för det handlar ju om vem man är, inte vad man gör/gjorde.Crocko sa:Det är just den inställningen jag berörs av i alla dina inlägg, att det är just resan som är äventyret.
Att se ut ett mål och skapa sig en uppfattning om vad man skall uppleva när man når det är ju ganska lätt men enligt min erfarenhet stor risk att det inte alltid blir så underbart som man hoppats, men att bara ge sig ut för att se vad man erbjuds längst vägen och tillåta sig njuta av alla små upplevelser är betydligt mer givande men ändå mycket svårare.
Jag har rest en hel del själv genom åren, under devisen att hellre en resa utan sällskap än en inställd resa, och ofta är det under dessa man möter de roligaste medresenärerna och upplever udda saker som absolut inte skulle fått någon plats i guide böcker.
En av mina favorit slogans är förresten: 'du kan skaka av sanden från dina skor, men det kommer aldrig att lämna din själ'. Härligt att säga när man är en smutsig fatbiker :)
Och hem är var du vill att den ska vara, men det är också härligt att komma HEM igen, sova i en varm mjuk säng, duscha! äta upp allt vad finns i kylskåpet och blir tjock och fet för den nästa resan :)