[ som en banan ] Brooks Swallow

bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Newsboy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Den ultimata eko-lösningen är då givetvis
> att
> > använda
> > människoläder från självdöda människor
> (inte
> > odlade).
>
> Jag har en massa taueringar som det vore synd att
> inte återanvända. Är du intresserad av lite hud
> vid min ev bortgång? Du kan få välja bland
> olika motiv, har en ganska frän drake bl a :)

appropå tatueringar

http://www.vi-r-us.com/tattood-pigs/

/chr

MickeS,
aaah, snygg vändning där. Såg inte din falcitering där och måste medge att det blev en snygg vändning, bra gjort. Dock tror jag nog att du har missat att jag inte har dissat någonting jag inte har testat, utan endast gjort mig lustig över andras personliga erfarenheter. Använd du din banan-sadel om du är nöjd med den, jag tror nog att jag föredrar mina bekväma, osmorda och plastpåselösa sadlar.

48/16 skrev:

> Förr visste dom:
Här fanns det en bild på blå, utskurna lappar för att fästa på undersidan av sadeln

Det där skyddet på undersidan, finns dom fortfarande att köpa? Hittade inget under Equipment & Accessories på deras webb.
Underlaget försämrades ju ganska rejält igår på vägen hem så lilla sadeln blev blöt och lite mjukare (så som läder blir när det blir blött), men det fixade till sig när den fick torka och nu är den ännu skönare men för framtida bruk så vore det ju super om man hade en anpassad platta under sadeln så kan man ju köra med ett snyggt sadelskydd på ovansidan (när det regnar dvs).

Det här en en gammal tråd som dök upp i samband med två andra, lite fräschare sadeltrådar.

För nytillkomna tittare: Tråden börjar med en fråga om lädersadlar, det visar sig vara dåligt skött läder, alltså handhavandefel. FredrikW och MickeS går vidare och diskuterar genom några sidor men når någon form av konsensus via utmattning. Det här är näst sista inlägget:

fredrikw skrev:
> MickeS,
> aaah, snygg vändning där. Såg inte din
> falcitering där och måste medge att det blev en
> snygg vändning, bra gjort. Dock tror jag nog att
> du har missat att jag inte har dissat någonting
> jag inte har testat, utan endast gjort mig lustig
> över andras personliga erfarenheter. Använd du
> din banan-sadel om du är nöjd med den, jag tror
> nog att jag föredrar mina bekväma, osmorda och
> plastpåselösa sadlar.

Saken är väl att moderna sadlar är just plastpåsesadlar, eller iaf plastsadlar?

Dagens trådarkeolog. Fundera du på detta lite, och läs tråden igen så kanske du förstår vad som menas. Eller inte, och då spelar det kanske ingen roll.

Tillbaka
Topp