bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Mattias L, egentligen tycker jag blinkande rött
> bak syns bättre än fast... Men du är da boss.
>
> --------------------------------------------------
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!
Det är inte så kul för nån med epilepsi och ligga bakom.Det har varit snack om det i nån tråd..
http://happymtb.org/forum/read.php/1/78467/page=1
Kopierar in texten
Skrivet av Lonewolf den 28e september, 2004
Blinkande baklampor är som sagt helt olagliga och all användning av dem bör beivras, visserligen har dem flesta lampor som säljs idag den funktionen inbyggd men det betyder ju inte att man måste använda den!!
En annan apekt på dessa lampors olämplighet är att den utgör ett stort hälsohot mot alla epileptiker som kan drabbas av svåra krampanfall av att se det blinkande ljuset, (alla former av blinkande ljus är ett stort hot för en som lider av epilepsi, och är oftast direkt anfallsutlösande) och i trafiken så kanske man inte kan komma undan så man undviker detta problem, för även epileptiker har rätt att vistas ute i trafiken även om vi inte får köra bil, jag skriver i VI form då jag tillhör dem drygt 200.000 epileptikerna i sverige och själv lider svårt av detta fenomen.
Så kör med fast rött sken och som Mattias L sa var noga med justeringen så blir det bra, fråga hos din butik om du kan få prova några olika (med tanke på att du ska utrusta hela familjen så blir du ju storkund) sen jämför du resultaten och väljer den bästa, borde inte vara helt omöjligt med en smart butikssäljare.
Steelisreal skrev:
Ingen annan trafikant blir skadad av att mitt bakljust blinkar.
Om du bara visste hur mycket elände den inställningen orsakar, men det förstår du nog när du läst vad jag skrivit ovan!
Bosse
"Proud sponsor of Jomper 2005"
Kör så det ryker.