Spångbygge/spårfixardag/årsmöte på NICK - 24:e augusti kl. 10

Jag verkar ha väldigt svårt för att hitta rätt när jag försöker cykla NICK-spåret. Idag var det tredje gången gilt jag helt plötsligt är på fel stig. Kan inte peka ut var på kartan, men strax efter avspärrning och "Ny dragning MTB"-skylt som kom en rejäl brant berghäll med en liten stig på högersidan. På andra sidan den hällen kom Extrem-löpningsspåret och jag fick känslan av att MTB-stigen fortsatte på den, men märkena försvann. Någon som kan förklara var jag tog fel?

Om det var den stora hällen så skulle du ha (försökt) kört rätt över den och rakt fram. Smitvägen till höger används av motionsgården så de kommer fram med sin fyrhjuling. NICK är tänkt att löpa rätt upp över hällen. Efter en kort bit är det en 90-graders högersväng.

Hällen var gissningsvis 5 meter lång och "smitvägen" kom fram där hällen slutade. Kändes som den var väldigt smal så en fyrhjuling vettefasen om den kommer fram. Cyklade jag för långt efter hällen så att jag kom ut på Extrem-spåret?

(Hur fasen ska man cykla upp för den hällen???) :)

Osäker på hur Extrem går just där så någon annan får svara. Jag brukar vara lite pissed off pga hällen :) men ska ta den snart, var ett bra tag sen jag cyklade NICK pga semester. Bara att ta fart och be en bön. Jag brukar satsa på högerkanten.

Senast ändrad:
Lurifax skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag verkar ha väldigt svårt för att hitta rätt
> när jag försöker cykla NICK-spåret. Idag var
> det tredje gången gilt jag helt plötsligt är
> på fel stig. Kan inte peka ut var på kartan, men
> strax efter avspärrning och "Ny dragning
> MTB"-skylt som kom en rejäl brant berghäll med
> en liten stig på högersidan. På andra sidan den
> hällen kom Extrem-löpningsspåret och jag fick
> känslan av att MTB-stigen fortsatte på den, men
> märkena försvann. Någon som kan förklara var
> jag tog fel?

Du missade nog en skarp vänstersväng nedför branten. Kanske 200 meter efter hällen kör du med en brant på vänstersidan, du ska svänga skarpt vänster efter en bit. Extremspåret fortsätter rakt fram.

Titta så fint det blev. Tack alla som hjälpte till.

20140222_151525.jpg

Tillbaka
Topp