Spänna fjädern för Poploc i Motion Control-enheten?

Martin W

Medlem
Mitt problem är att min Poploc på min Reba inte vill fjädra tillbaka enkelt när det kommit in lera och grus längst uppe i Motion Control-enheten vilket gjort att fjädern inte orkar vrida tillbaka till öppet läge. Jag skulle därför vilja spänna fjädern i MC-enheten som drar tillbaka Poplocen så att det går tillbaka enkelt även när det kommit in smuts som ökat friktionen.

När jag tittat på sprängskisser och liknande så blir jag inte klok på om detta går och jag undrar därför om det är någon som har erfarenhet av detta?

Senast redigerad av en moderator:
Jag tror faktiskt inte att det är jättelätt. Troligen lättare om du ser till att ha bra höljen och vajrar samt håller gaffeln ren.

Jag hade aldrig problemet på min reba men har ett liknande på låsningen på dt-bakdämparen. Och där är ändå fjädern så hård att jag tcyekr det är onödigt tungt att spänna vajern.

Jag sätter på xtr-teflonvajjrer till nokonhöljen där snart för att se om jag får til det bättre.

Jag kör också med XTR-wire men med XTR-hölje och det har blivit bättre. Men den fastnar fortfarande ibland, men det ignorerar jag numer eftersom den lossnar vid första slaget så det är mer ett iritationsmoment av estetiskt slag.

Edit: medela gärna om Nokon höljet ger ytterligare förbättring

Senast redigerad av en moderator:
Har lite problem med det också .Ibland får man hjälpa till med handen för att den skall gå tillbaka .har läst nånstans att det skall gå att spänna men vet ej hur .Tveksam till om det beror på höljet eftersom det är helkapslat.

Tillbaka
Topp