Spännande bodyproblem.. hjälp mig
Hejsan! Efter att ha bytit alla lager (4st) i bakhjulet har ett problem uppstått. En gång per rotation när jag snurrar kassetten blir friktionen högre, så pass att när jag frihjular med hjulet i ramen "pulserar" kassetten. Den fastnar med hjulets rotation liksom, och sen lossnar den. En gång per rotation.
Jag har inte lyckats diagnostisera problemet. Men det jag har kommit fram till att det kan bero på är:
1. Axeln är sne.
2. Något av lagrena sitter snett.
3. Någonting är inte längre runt
4. Skräp nånstans.
Jag har hittills mätt lite och pillat bort lite skräp och gammalt lim ur lagersäten. Ett av lagrena, höger hjullager, har suttit med superlim förut då det sitter löst.
Jag har inte hittat nåt annorlunda jämfört med före lagerbytet. Det känns som att jag har missat något här och jag skulle behöva lite tankehjälp med detta känner jag.
Någon som kan komma på något?
Det är ett inteboost rapiddrive nav.
Jag har inte lyckats diagnostisera problemet. Men det jag har kommit fram till att det kan bero på är:
1. Axeln är sne.
2. Något av lagrena sitter snett.
3. Någonting är inte längre runt
4. Skräp nånstans.
Jag har hittills mätt lite och pillat bort lite skräp och gammalt lim ur lagersäten. Ett av lagrena, höger hjullager, har suttit med superlim förut då det sitter löst.
Jag har inte hittat nåt annorlunda jämfört med före lagerbytet. Det känns som att jag har missat något här och jag skulle behöva lite tankehjälp med detta känner jag.
Någon som kan komma på något?
Det är ett inteboost rapiddrive nav.