Hade nyligen en liten incident av liknande art, skickade sedan ett "idé" mail till dem. Vill ju inte vara som ngn gnällig pensionär men tyckte att en påpekan var på sin plats =)
Såhär gick det till:
"Har beställt ett däck och som jag förstod det som så skulle paketet komma till närmaste utlämningställe för Posten. Nu visade sig så ej vara fallet utan paketet levererades direkt till dörren, jag var inte hemma så leveransen kunde ej slutföras. Detta tar jag på mig då jag förmodligen läst fel någonstans =)
Jag som ej är särskilt van i sammanhanget bemöts då av detta system när jag försöker ta reda på vart paketet finns så jag själv kan åka o hämta det:
Jag får AVI i lådan där det står att jag ska ringa 0771-59 59 59 för ny utkörning alt avhämtning.
Prövar att ringa nummret 5-6 ggr och det tutar bara upptaget, ingen telefonkö eller dyl.
Söker då på kollinr på posten.se där jag får reda på leveranshistorik och slutligen:
"4 jun kl 15:29 Kommun, Överlämnat för vidare distribution"
Ok, vart i Kommun? Söker runt lite på internet men är svårt att hitta specifikt vilket utlämmningsställe i Kommun. Ringer slutligen till postens kundtjänst och får prata med en glad dam, förklarar situationen och undrar ifall hon vet vart paketet finns. Får ett njae till svar, kanske i Solna/Tomteboda..? Hon söker även på kollinr men blir inte mkt klokare än mig, i Kommun någonstans står det, toppen =)
Förklarar att jag ringt det nummer som är angivet på AVI´n men att det bara tutar upptaget så hon försöker på ett annat som ej är avsett för kunder för att få någon rätsida på det hela. Upptaget där med =)
Jahapp inte mkt att göra, jag får väl sitta o nöta på nummret från AVI´n eftersom ingen annan verkar veta. Efter ett antal försök hamnar jag iaf i en telefonkö, måste ha varit överbelastad innan och efter ca 10-15 min svarar en ny glad tjej.
Nu får jag reda på att paketet gått tillbaka till terminalen och att jag kan beställa en ny utkörning. Har då redan förklarat att jag inte har möjlighet att ta emot det dagtid pga jobb men håller god min o förklarar en andra gång till samma person att jag gladeligen hämtar paketet bara jag vet vart jag ska åka. Nu får jag tillslut en adress:
Kommunvägen 2 i Kommun, äntligen.
Nu visa det dock sig att de stänger 18 så jag får lite svårt att hinna men får då förklarat att jag kan få det levererat till mitt närmaste postombud utan extra kostnad (som jag trodde det skulle bli från början) vilket jag glatt tacka ja till.
Jag är inte den som är den men lite enklare hantering för kunden borde väl inte vara så svårt. Ex en stämpel på AVI´n med adressen där paketet hamnar vi utebliven leverans eller att adressen står (mer än Kommun) när man söker kollinr på posten.se."
MVH