Spåra paket på posten.se

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum

s-o

Aktiv medlem
Spåra paket på posten.se
Är det någon fler än jag som tycker att postens paketspårning bitvis verkar kunna suga grävskopor genom prestaventiler?
Jag väntar på ett par begagnade vento-hjul. I går fick jag en avi där det stod att jag kunde hämta hjulen efter klockan 16.00. Tyvärr hade paketet inte kommit till utlämningsstället, och då jag kollar på paketspårningssiten ser jag bara att det sorterades i Ånge klockan 13.45 i fredags. Sedan dess har det uppenbarligen inte hänt någonting alls. Eftersom det bara är cirka tio mil mellan Ånge och Sundsvall känns det som om det går lite långsamt just nu.

/s-o -- jultomten kom alltid för sent då jag var liten också :-)

Spåra paket på posten.se
Instämmer till fullo, jag väntar på ett paket från Bike-discount, det skickades som ett företagspaket. De ringe på dörren igår morse, men ingen hemma. Nu måste jag ringa 0771-595959 för att få välja vart jag ska hämta det, och på det nummret är det upptaget hela tiden. Lyckades hitta ett direkt nummer tillo Posten Logistik, 040-149770, men där var det också upptaget. Har nu FAXAT in vart jag vill hämta paketet på 020-595960, men ännu har inget hänt på paket-spårningen.

Får se vart paketet tar vägen nu, inte hamnet på någon utlämningsställe ännu.

/Magnus

Spåra paket på posten.se
Hade nyligen en liten incident av liknande art, skickade sedan ett "idé" mail till dem. Vill ju inte vara som ngn gnällig pensionär men tyckte att en påpekan var på sin plats =)

Såhär gick det till:

"Har beställt ett däck och som jag förstod det som så skulle paketet komma till närmaste utlämningställe för Posten. Nu visade sig så ej vara fallet utan paketet levererades direkt till dörren, jag var inte hemma så leveransen kunde ej slutföras. Detta tar jag på mig då jag förmodligen läst fel någonstans =)

Jag som ej är särskilt van i sammanhanget bemöts då av detta system när jag försöker ta reda på vart paketet finns så jag själv kan åka o hämta det:

Jag får AVI i lådan där det står att jag ska ringa 0771-59 59 59 för ny utkörning alt avhämtning.

Prövar att ringa nummret 5-6 ggr och det tutar bara upptaget, ingen telefonkö eller dyl.

Söker då på kollinr på posten.se där jag får reda på leveranshistorik och slutligen:

"4 jun kl 15:29 Kommun, Överlämnat för vidare distribution"

Ok, vart i Kommun? Söker runt lite på internet men är svårt att hitta specifikt vilket utlämmningsställe i Kommun. Ringer slutligen till postens kundtjänst och får prata med en glad dam, förklarar situationen och undrar ifall hon vet vart paketet finns. Får ett njae till svar, kanske i Solna/Tomteboda..? Hon söker även på kollinr men blir inte mkt klokare än mig, i Kommun någonstans står det, toppen =)

Förklarar att jag ringt det nummer som är angivet på AVI´n men att det bara tutar upptaget så hon försöker på ett annat som ej är avsett för kunder för att få någon rätsida på det hela. Upptaget där med =)

Jahapp inte mkt att göra, jag får väl sitta o nöta på nummret från AVI´n eftersom ingen annan verkar veta. Efter ett antal försök hamnar jag iaf i en telefonkö, måste ha varit överbelastad innan och efter ca 10-15 min svarar en ny glad tjej.

Nu får jag reda på att paketet gått tillbaka till terminalen och att jag kan beställa en ny utkörning. Har då redan förklarat att jag inte har möjlighet att ta emot det dagtid pga jobb men håller god min o förklarar en andra gång till samma person att jag gladeligen hämtar paketet bara jag vet vart jag ska åka. Nu får jag tillslut en adress:

Kommunvägen 2 i Kommun, äntligen.

Nu visa det dock sig att de stänger 18 så jag får lite svårt att hinna men får då förklarat att jag kan få det levererat till mitt närmaste postombud utan extra kostnad (som jag trodde det skulle bli från början) vilket jag glatt tacka ja till.

Jag är inte den som är den men lite enklare hantering för kunden borde väl inte vara så svårt. Ex en stämpel på AVI´n med adressen där paketet hamnar vi utebliven leverans eller att adressen står (mer än Kommun) när man söker kollinr på posten.se."

MVH

Spåra paket på posten.se
Mitt problem löstes sig bra, jag faxade in, och bad att jag kunde hämta upp det där det fanns nu, och de ringde mig i eftermiddags, så nu har jag 2st nya GP4000s till Vättern.

/Magnus

Spåra paket på posten.se
Yps skrev:
-------------------------------------------------------
> Instämmer till fullo, jag väntar på ett paket
> från Bike-discount, det skickades som ett
> företagspaket. De ringe på dörren igår morse,
> men ingen hemma. Nu måste jag ringa 0771-595959
> för att få välja vart jag ska hämta det, och
> på det nummret är det upptaget hela tiden.
> Lyckades hitta ett direkt nummer tillo Posten
> Logistik, 040-149770, men där var det också
> upptaget. Har nu FAXAT in vart jag vill hämta
> paketet på 020-595960, men ännu har inget hänt
> på paket-spårningen.
>
> Får se vart paketet tar vägen nu, inte hamnet
> på någon utlämningsställe ännu.
>
> /Magnus

Jag sitter med ett en avi i handen jag med. Beställningen från Bike-discount gick fort till Sverige, sedan tog det stopp... Hoppas jag kan få ut den i morgon.

Om jag ringer i morgon bitti, undra om jag kan få paketet utkört samma dag? tror inte det... :(

Spåra paket på posten.se
Jag pratade precis med postens kundtjänst, och tydligen bytte de pakethanteringssystem vid månadsskiftet. Damen jag talade med använde ordet "barnsjukdomar" minst fem gånger under vårt ganska korta samtal.
Tyvärr funkade inte hennes kristallkula bättre än websiten, så allt hon kunde säga var att mina hjul fortfarande finns i Ånge.

/s-o -- Hm. Det är bara tio mil dit. Om jag tar med mig en kofot i camelbaken borde jag kunna snabba upp processen ordentligt :-)

Spåra paket på posten.se
Fick hem en avi idag som sa att jag skulle ringa för att få en ny utkörning, ringer men inget svar såklart.
Knappade in numret på Postens hemsida för att se vilken spännande väg paketet har tagit och ser då:

"Mottagarens portkod är ej angiven. Försändelsen aviseras"

Grejen är att jag bor i ett radhus, med en helt vanlig dörr som man antingen kan knacka på eller använda den fina ringklockan brevid, eller varför inte båda. Så vad de ska ha portkod till har jag inte en aning om. =)

Spåra paket på posten.se
Hittade precis detta på Postens hemsida:

"Störningsinformation. För tillfället är det problem att boka hämtning av DPD Företagspaket via bokningscentralens telefon 0771-59 59 59. Boka gärna direkt på Posten.se eller via fax 020-59 59 60."

Spåra paket på posten.se
Engström skrev:
> "Mottagarens portkod är ej angiven.
> Försändelsen aviseras"
>
> Grejen är att jag bor i ett radhus, med en helt
> vanlig dörr som man antingen kan knacka på eller
> använda den fina ringklockan brevid, eller
> varför inte båda. Så vad de ska ha portkod till
> har jag inte en aning om. =)

Ring dem, tala om att du har portkod 1, och rita en etta på knappen till ringklockan. Problemet löst :-)

/s-o

Spåra paket på posten.se
Kan rekommendera att ni faxar in istället för att sitta i telefonkö/upptaget ton.
Fick avi:n igår, men hann tyvärr inte faxa igår, så gjorde det i morse. De ringde upp vid halvfyra idag, och jag var där vid halv fem. Nu är GP4000s monterade också :)

/Magnus

Spåra paket på posten.se
Yps skrev:
> Kan rekommendera att ni faxar in istället för
> att sitta i telefonkö/upptaget ton.
> Fick avi:n igår, men hann tyvärr inte faxa
> igår, så gjorde det i morse. De ringde upp vid
> halvfyra idag, och jag var där vid halv fem. Nu
> är GP4000s monterade också :)
>
> /Magnus

Är de grumma? Väntar på likadana. =) Ringer i morgon igen, annars åker jag och hälsar på för jag vet var de bor. :p

Spåra paket på posten.se
Woohoo! Det rör på sig!

Snart kommer mina hjul säkert att få lämna Ånge också.

Bild21.gif ht=337

/s-o -- får jag se en posthoj med vento-hjul går jag bärsärkagång ...

Spåra paket på posten.se
s-o skrev:
> Woohoo! Det rör på sig!
>
> Snart kommer mina hjul säkert att få lämna
> Ånge också.

Läser jag rätt?

Har posten sorterat ditt paket i drygt 4 dygn!?

Det måste vara ett j-a stort paket om det tar 4 dygn att sortera.....

/Fedde (ursäkta, jag kunde inte låta bli att kommentera, ledsen om det stör salt i såren,
posten upphör aldrig att förvåna mig)

Spåra paket på posten.se
fedde skrev:
> Läser jag rätt?
>
> Har posten sorterat ditt paket i drygt 4 dygn!?
>
> Det måste vara ett j-a stort paket om det tar 4
> dygn att sortera.....

Det är bara att hoppas att de gör ett bra jobb när det tar sån tid :-)

Är det kanske dags att börja oroa sig för att paketet har råkat ut för en olycka, och det just nu sitter en överambitiös postsorterare i Ånge och ekrar om mina hjul?

/s-o

Spåra paket på posten.se
haha roliga inlätt.. iofs inte så kul får er drabbade..
jag jobbar själv på poståkeriet så vet precis vad som hänt/händer.
vi har precis börjat med att aviser allt till våra egna terminalet (enbart företagspaket och paket som skickas från utlandet och är betlat för att köras ut) i de fall då ni inte är hemma och kan ta emot paketet så avisras det till oss.. detta nummret 595959 är mer lr mindre kört att ringa då det har hänt nått med det. överbelastat lr inte .. vet inte själv. nu har vi (på min terminal) ett annat nummer att ringa som står på avin. så detta ska va löst. vet dock inte om det är så i hela landet.
så då är de bara att begära att det ks köras ut en annan dag/till ditt ombud lr hämta paketet själv.
men som sakt.. helt nytt även för oss så det kan ju bara bli bättre ;)

Spåra paket på posten.se
Hehe, följande hände mina däck:

7 jun kl 04:15 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
5 jun kl 08:40 Avvikelse Årsta, Företagspaket adresserat till
privatperson. Utkörning ingår ej, avisering skickad till mottagaren
4 jun kl 18:46 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
4 jun kl 18:46 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
1 jun kl 05:52 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
31 maj kl 18:44 Malmö, Försändelsen har sorterats

Ska tillägga att den 8/6 så ringde poståkeriet på och levererade paketet :)

Spåra paket på posten.se
jomper skrev:
> Man får lägga till ett fiktivt företagsnamn
> för att de ska köra ut alltså?

En av mina postgubbar har bestämt att utleverans endast sker om huset ser ut som en industrilokal så om man har otur och paketet hamnar i hans bil åker det tillbaka till terminalen tills det hamnar i en annan bil eller man ringer och klagar.

Apropå sorteringar så har jag nog också en fyra, fem stycken som mest, med en extra bonus, en dag stod det att paketet var levererat innan det återgick till sortering igen.

Spåra paket på posten.se
Sådär, har hämtat paketet hos posten. Och inte heller behöver jag vika ihop kartongen inför återvinningen, det fixade de så snällt. =)

normal_IMG_4751_e.jpg

Tur att inte energikakorna åkte ur. Nu ska jag ut och testa GP4000S. :-)

Spåra paket på posten.se
Engström skrev:
> Yps skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan rekommendera att ni faxar in istället för
> > att sitta i telefonkö/upptaget ton.
> > Fick avi:n igår, men hann tyvärr inte faxa
> > igår, så gjorde det i morse. De ringde upp
> vid
> > halvfyra idag, och jag var där vid halv fem.
> Nu
> > är GP4000s monterade också :)
> >
> > /Magnus
>
>
> Är de grumma? Väntar på likadana. =) Ringer i
> morgon igen, annars åker jag och hälsar på för
> jag vet var de bor. :p

Köpte ett par röda 4000 samtidigt till en kollega, och de märks att det är en annan gummiblandning i 4000s, de känns lite mera "mjuka". Ska inviga dom till VR. Dom bor i Kälvesta :)

/Magnus

Spåra paket på posten.se
fiktivt företagsnamn kan funka hehe dock är de inte nån garanti att de kommer köras ut efter som man inte "får" göra så.. alla DPD-paket skall köras ut till kund.
men för att undvika sånt här är det bäst att inte beställa som företagspaket.. då man inte kan få företagspaket till sig som privatperson.. numera kommer alla företagspaket(som är till privat personer) att göras om till postpaket så de kommer att hämtas på sitt ombud.

Spåra paket på posten.se
Informationen hade inte gått hela vägen ut till ombuden och chaffisarna. Det blev inte bättre av att bokningen inte var förberett med extra personal när folk började boka andra utkörningen. När det inte gick att komma fram på bokningsnumret så ringde folk till kundtjänst. Man kan lugnt säga att det har varit hektiskt här på Posten den sista veckan. Får se om det rullar några huven när det lagt sig.
/J

Spåra paket på posten.se
I forsättningen kanske man ska skicka paketet till företaget istället för hem när man beställer Bike-discount.

/Magnus

Spåra paket på posten.se
På min sökning hos posten står det en ebrevsavisering har skickats till mottagaren, men jag har då inte fått någon avisering mailad till mig från posten... vad menar dom igentligen ? :-/

Spåra paket på posten.se
Lilla stereon på sjön skrev:
> På min sökning hos posten står det en
> ebrevsavisering har skickats till mottagaren, men
> jag har då inte fått någon avisering mailad
> till mig från posten... vad menar dom igentligen
> ? :-/

Om paketet anlänt till utlämningsstället räcker det som fredrik skriver med kollinr och leg. Men det tar en dag för posten att skicka ut avin efter att paketet anlänt till utlämningsstället...

Spåra paket på posten.se
ebrevsavisering är (väl) att avin skrivs ut på dit lokala postkontor och skickas hem till dig innan paketet är framme vid uthämtningsstället.

Spåra paket på posten.se
Fick iaf mitt styre och handtagen till min On-one till slut -8 dagar efter det stod ordern klar att skickas hos cc/mina beställningar... :-/
I morrn blir det provtur eftersom frambromsvajern/höljet blev för kort med bredare styre och givetvis måste införskaffas och bytas :-(

Spåra paket på posten.se
Mitt paket gick igår vid 16.00 ungefär ifrån Cyclecomponents..... Det dök upp vid Lunch idag...

Händelser
2007-09-06 14:13 Posten Mottagarens kvittens har arkiverats
2007-09-06 11:58 Örnsköldsvik Försändelsen har lämnats till mottagaren
2007-09-06 10:57 Örnsköldsvik Försändelsen ankomstbehandlas
2007-09-06 06:23 Ånge Försändelsen har sorterats
2007-09-05 19:59 Örebro Försändelsen har sorterats
2007-09-05 16:09 Cyclecomponents Scandinavia AB Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Spåra paket på posten.se
s-o skrev:
> Eftersom det bara är cirka
> tio mil mellan Ånge och Sundsvall känns det som
> om det går lite långsamt just nu.

det är världens längsta sträcka om man väntar på paket, been there,done that:D

Spåra paket på posten.se
Yps skrev:
> Instämmer till fullo, jag väntar på ett paket
> från Bike-discount, det skickades som ett
> företagspaket. De ringe på dörren igår morse,
> men ingen hemma. Nu måste jag ringa 0771-595959
> för att få välja vart jag ska hämta det, och
> på det nummret är det upptaget hela tiden.
> Lyckades hitta ett direkt nummer tillo Posten
> Logistik, 040-149770, men där var det också
> upptaget. Har nu FAXAT in vart jag vill hämta
> paketet på 020-595960, men ännu har inget hänt
> på paket-spårningen.
>
> Får se vart paketet tar vägen nu, inte hamnet
> på någon utlämningsställe ännu.
>
> /Magnus

Trot eller ej, men fax fungerar faktiskt. De gjorde som faxet instruerade.

Kändes lite högtidligt att dra iväg ett fax, typ andra faxet i mitt liv.

Spåra paket på posten.se
Är det ingen som är säljare på ett större IT konsult bolag. Se till att sälja in nån slags vettig lösning till stackars posten dhl eller annan valfri postboloag. Tänk vad många onödiga misslyckade utkörningar som kan undvikas.

Spåra paket på posten.se
Känns som posten helat har gått åt skogen.... Typ vart tredje paket jag beställer slarvar de bort.
Har alldrig haft problem med DHL däremot.

Spåra paket på posten.se
bjby skrev:
> Är det ingen som är säljare på ett större IT
> konsult bolag. Se till att sälja in nån slags
> vettig lösning till stackars posten dhl eller
> annan valfri postboloag. Tänk vad många onödiga
> misslyckade utkörningar som kan undvikas.

Dom bytte system förra sommaren, det var inte roligt alls att vara chaufför just då.
Nu kör jag inte för Posten längre, men har hört att dom ändrat på en massa rutiner för pakethantering. Problemet verkar vara att de nya rutinerna inte funkar ihop med det nya systemet. Framför allt paket med utkörning till privatpersoner verkar ingen veta hur det ska hanteras nu.

Spåra paket på posten.se
Undrar om cyclecomponents har tacklat av helt, båda mina senaste beställningar har beräknat leveransdatum på en lördag(8/9 & 15/9)
Har inte varit med om det förut ?!

Tillbaka
Topp