Jag var och bytte två bira mot lika många klossar ... i torsdags?
Tack Iggy_82, var ölen god? Tänkte du bacon? :)
Dåligt väder, dåliga kläder, dålig självdisciplin osv, men idag kom jag ut att cykla lite.
... jag ska skaffa mig vanliga pedaler tills jag åtminstone fått in lite balans och grejjer.
Ikväll höll jag på att ramla ner i världens surhål, men jag missade iaf de väldigt vassa stenarna och det. Jag klarade mig väldigt bra faktiskt.
Visst är Shimanoklossarna väldigt mycket bättre än Biltemas, vilket syns på materialet osv ... Biltemas klossar är i en väldigt mjuk metall, säkert nåt skräp kineserna samlat in och gjuter klossarna av ... Shimanos är väldigt hårda och andas kvalitet. T.o.m. skruvarna är mycket bättre!
Lik förbannat är det lite knepigt att klicka ur med höger tass, och även om jag klickade ur innan ett knpeigt ställe så var jag tvungen att trampa till en gång och naturligtvis klickade jag i exakt samtidigt som jag tappade balansen ... *eeeeeeeeeee plopp* igen.
Att SPD-baila varenda gång inspirerar inte direkt och jag tappar sugen direkt.
Jag ska nog prova att justera mycket lösare men då tycker jag inte att det känns som att man kommer att sitta kvar och att man riskerar att halka ur om man tar i.
Nä, vanliga pedaler tills jag fått upp snitsen lite, då kanske jag kan testa att SPD:a igen!