Spd pedaler för lvg 2023

Spd pedaler för lvg 2023
Tiden lär utvisa. Kanske är skillnad om man rundtrampar vilket jag alltid gjorde på MTB men inte på lvg.
Jag skulle säga att största skillnaden är om man skall spurta och vräka med massor kraft. Där är SL otetydigt bättre.

Men vanliga SPD fungerar gott på landsväg - hade jag tävlat hade jag nog kört SL ändå - lite stabilare trots allt.

Spd pedaler för lvg 2023
Som HåkanC skriver upplever iaf jag enorm skillnad i stabilitet på SPD och SPD-SL, cyklingen blir så mycket skönare att jag inte skulle komma på tanken att gå tillbaka.
Sedan har jag heller aldrig förstått varför man skulle köpa cykelskor för att gå i… skulle väl vara om man är klen och behöver gå i uppförsbackarna då.
Eller om man bor vid en demonbacke, som jag ??

Spd pedaler för lvg 2023
Du överarbetar, kör xt om du måste ha spd.
Tänk på att du behöver en svinstyv sula= dyr sko som ngn skrivit tidigare för att cykla längre sträckor.
Jag tänkte på styvheten på sulan som tur var när jag köpte skor, så har haft detta i åtanke.

Fulare, enklare uppbyggda än XT men ändå ungefär lika dyra samt en plattform som inte bidrar med någonting. Nja..?

Om du eventuellt syftar på ES600-pedalerna så får man lite av båda världar. Ensidiga som landsvägspedaler och ganska lätta. Körde sådana på racern ett tag, men de förpassades till motionscykeln eftersom jag inte såg värdet i att fippla med att hitta rätt sida. Svårare än dedikerade landsvägspedaler tyckte jag, men annars snygga och funktionen är 100%.

Visa bilaga 624567
Jag har dem på en cykel och PD-A600 på en annan. Båda är utmärkta. På pendlaren kör jag dock dubbelsidiga, men mååånga rödljus så känns smidigare där
Vill du ha enkelsidiga SPD-pedaler så är de PD-ES600 som redan har nämnts i tråden populära
De verkar inte finnas i annat än svart, trots att många lvg-cyklister brukar vilja ha blanka.
Iofs inget som påverkar funktionen, men ändå....
Ja alltså ES600 verkar vara bästa alternativet för min del. Så det får bli att beställa hem ett set sådana. Tack för hjälpen!

Spd pedaler för lvg 2023
Nu är det dags för ett rebelliskt alternativ, plattisar. Jag har flera spd-skor och flera spd-sl-skor men sedan ett år är det plattis och det har sina stora fördelar. Jag har cyklat långt och skapligt snabbt med plattisar utan problem.

Spd pedaler för lvg 2023
Nu är det dags för ett rebelliskt alternativ, plattisar. Jag har flera spd-skor och flera spd-sl-skor men sedan ett år är det plattis och det har sina stora fördelar. Jag har cyklat långt och skapligt snabbt med plattisar utan problem.

2023-05-15-20-01-43-416.jpg

Spd pedaler för lvg 2023
ja tyvärr hade strecket 20 par spd-skor något passerats. 5 par mtb-skor för behovet varm torr sommardag till snöslask eller 20 minus. närmast alltid är jag torr om fötterna, 4 par landsvägsskor mest av godväderskaraktär, resten pendlingsskor från sandaler till vinterkängor.

3 av paren används inte tillräckligt för att egentligen försvara sin plats i garderoben, så de kanske åker.

Spd pedaler för lvg 2023
ja tyvärr hade strecket 20 par spd-skor något passerats. 5 par mtb-skor för behovet varm torr sommardag till snöslask eller 20 minus. närmast alltid är jag torr om fötterna, 4 par landsvägsskor mest av godväderskaraktär, resten pendlingsskor från sandaler till vinterkängor.

3 av paren används inte tillräckligt för att egentligen försvara sin plats i garderoben, så de kanske åker.
Vad skönt att denna tråden även bidrog med värde även till dig så du kunde rensa ut lite!

Tillbaka
Topp