Corleone
Medlem
Spd-pedaler köpråd
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja, ramen gör ingen direkt nytta urklickas heller. Den skyddar mekanismen lite mot slag men annars är det mest extra vikt är min analys.Jag har likadana fast HT och skon i sig vilar inte mot själva ramen så jag tror att den är till för lite stabilitet om man klickar ur och inte direkt klickar i, lite som DH-pedaler fast mindre och lättare. Ser ju lite tuffare ut med ram om man inte tävlar i XC så jag tror den är bra till det mesta, ramen alltså.
Nja, ramen gör ingen direkt nytta urklickas heller. Den skyddar mekanismen lite mot slag men annars är det mest extra vikt är min analys.
Det bygger ju dock inget på höjden så tycker det är rätt försumbart.Du glömmer att det är också mer material som kan kollidera mot sten.
När jag började med riktigt stigcykling använda jag ramen för att kunna står urklickad på pedalen. Men det funkar inte så bra och jag blev snabbt bättre och kunde köra allt utan att klicka ur.
Enda fördel jag här märkt är att man kan klicka i lite snabbare för att ramen hjälper lite med att guida rätt. För det behövs dock ingen stor ram.
Jag har spräckt aluminiumkroppen på en 520. Och ryckt loss skruven som håller bygeln rakt ut på en annan. I förhållande till pris och cyklad tid ändå inget att klaga på.Märkligt om det bara är för att skydda mekanismen. Jag har smällt 520 ordentligt ända till jag slet ut lagret
Det bygger ju dock inget på höjden så tycker det är rätt försumbart.
Jag har ett par 8100 och ett par 8020 och jag märker faktiskt ingen som helst skillnad när jag cyklar på dem så eftersom utan korg är lättare känns det som ser bättre valet för min del.
Märkligt om det bara är för att skydda mekanismen. Jag har smällt 520 ordentligt ända till jag slet ut lagret
Om det inte är som skydd och inte för att stå på så förstår jag inte. När jag först såg liknande så var det verkligen bara en korg runt om, det måste varit skydd?Vem säger att ramen skyddar mekanismen? Jag tror att det inte skulle hjälpa.
Med en ram runt blir det "skönare" att stå på pedalen, så upplevde jag skillnaden i alla fall när jag bytte till TIME Z-pedaler...
Både och. =)När du är kilipt i eller inte?
Om det inte är som skydd och inte för att stå på så förstår jag inte. När jag först såg liknande så var det verkligen bara en korg runt om, det måste varit skydd?
Dessa står man på
Visa bilaga 578205
Jag har inte testat Saint men vill gärna jämföra med nukeproof. Nukeproof är väldigt stabil klickat och visst märker man den enorma platformen urklickat.Jag har ändå mjuka SPD-skor av sneakers-modell och jag märker absolut ingen skillnad urklickad, står ju ändå på mekanismen med rännan i skon typ. Saint m fl med större plattform kan jag tänka mig gör en viss nytta i det läget.
Jag har inte testat Saint men vill gärna jämföra med nukeproof. Nukeproof är väldigt stabil klickat och visst märker man den enorma platformen urklickat.
Nackdelan är att klicket är otydligt jämfört med 520.
M530 eller M8120 frestar inte. Tyckte det funkade klockrent utan cage utanför park (och berg utgår jag ifrån)
Vad ät det för skillnad på m8000 m8100 och tex m8020 ?
Ska jag byta ut mina gamla m8000?
Dom börjar bli riktigt slitna och vill vara ute i tid innan dom ger sig ... kan inget om pedaler , första riktiga året med spdVarför tänker du på att byta ut dina pedaler?
Alla Shimano SPD pedaler är riktigt bra, skillnader är riktigt små. Jag har just monterat 20 år gamla M540 på en cykel och känner ingen stor skillnad med mina M8020. M8020 har en cage, men det tillför nästan ingenting, förutom att man hittar rätt lutning för att klicka i lite snabbare.
Dom börjar bli riktigt slitna och vill vara ute i tid innan dom ger sig ... kan inget om pedaler , första riktiga året med spd
Dom börjar bli riktigt slitna och vill vara ute i tid innan dom ger sig ... kan inget om pedaler , första riktiga året med spd
Jag har trott i min enfald att det är pedalerna , det kanske bara är klossarna då ... skon klickar ur lite för lätt , iom att dom har ett bar år bakom sig så trodde jag att jag skulle behöva köpa nya ... läste också att man får 10% mer drag i galorserna med nya 8100... är det bara försäljnings trix??Vad är slitna? De tappar färg, men jag har ännu aldrig slitits ut en Shimano SPD pedal.
Spänningen går ju att justera. Har du försökt med det?Jag har trott i min enfald att det är pedalerna , det kanske bara är klossarna då ... skon klickar ur lite för lätt , iom att dom har ett bar år bakom sig så trodde jag att jag skulle behöva köpa nya ... läste också att man får 10% mer drag i galorserna med nya 8100... är det bara försäljnings trix??
Jag har trott i min enfald att det är pedalerna , det kanske bara är klossarna då ... skon klickar ur lite för lätt , iom att dom har ett bar år bakom sig så trodde jag att jag skulle behöva köpa nya ... läste också att man får 10% mer drag i galorserna med nya 8100... är det bara försäljnings trix??
Ceramic är billigt NOTKlossarna behöva bytas då och då, men försök först att åka spänningen, som någon skrev ovan.
Jag har aldrig hört om mindre friktion med nya Shimano pedaler. Nu jag skriver det inser jag att det är konstigt att CeramicSpeed inte har kommit med keramiska lager till pedal ...
Kanske har gått sönder dom när man har traskat hem på asfalt med trasig cykelCeramic är billigt NOT
Jag har nästan nya klossar och "klick ur" på max .. gillar ej att sitta för hårt ... det måste vara klossarna
Ceramic är billigt NOT
Jag har nästan nya klossar och "klick ur" på max .. gillar ej att sitta för hårt ... det måste vara klossarna
Finns det bättre och sämre klossar ? Vad ska jag köpa ?Det låter konstigt. Du har original Shimano klossarna?
Hur ser "bågarna" på pedalerna ut som håller i klossarna? Man kan köpa dom separat om de skulle vara sönder.
Finns det bättre och sämre klossar ? Vad ska jag köpa ?
Ja jag har orginal
Mina PD-A530 som jag har på min pendlare är bågarna nötta på. Klossarna har ägor uppgifter en del material i dem. Det började glappa, men jag slipade ner taggen som begränsar hur mycket de kan gå ihop och efter det gick det ett par år till. Nu har den ena börjat glappa igen.Vad är slitna? De tappar färg, men jag har ännu aldrig slitits ut en Shimano SPD pedal.