SPD pedaler.

mickemannen

Ny medlem
SPD pedaler.
Hej!

Jag är inne på att beställa en Radon cykel från tyskland, som jag förstått så är det inga pedaler på den?? Så jag tänkte beställa det på en gång i så fall.

Nu till min fråga: Passar alla spd pedaler till den cykeln?? Vet någon några bra och prisvärda pedaler?? jag är student så min budget är begränsad!

Sidans adress är : http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1709329962

Finns ju massor att välja på, har hittat dessa Shimano PDM 515 LX MTB Pedale 29,90 EUR, är dessa nått att ha!

Jag tänkte sedan köpa skor i sverige för att kunna testa ordentligt.

Mvh Micke

SPD pedaler.
Visst har du rätt, pedalerna ingår inte.

Köp ett par M520 (tror de kostar 25€), betydligt bättre lerränsning än de äldre 515, och dessutom ett par tior billigare.

/Ola

SPD pedaler.
520 pedalen fungerar kannon occh är ännu billigare, 24:90EUR. Svaret är att alla pedaler mig veteligen passar till alla vevarmar, och med all säkerhet alla SPD till de cyklar som säljs på Bike-discount.

Till min cykel därifrån fick jag med några vanliga pedaler.

Senast redigerad av en moderator:
SPD pedaler.
Jag gillade också mina 515, tills jag körde Kjells Tur och MTB Vättern '03. Det var inte kul att sitta fast när man ville kliva av och inte komma i när man ville cykla iväg. Lera och 515 är inte kompatibla.

SPD pedaler.
Det enda svåra är när man ska upp för en backe och behöver kliva av mitt i backen,då är det inte alltid man hinner klicka av sig..

Lite skrämmande..bara träna !

/Max

Tillbaka
Topp