Specialized 2008

Kneecap

Aktiv medlem
Specialized 2008
Tjena!

Stumpjumper med brain
stump.jpg

Från andra sidan
stump_435796.jpg

Stumpjumper ram och gaffel
stumpframe.jpg

Detaljbild Stumpjumper
stumpbridge.jpg

Detaljbild på Stumpjumpers nya styrhuvud, 1.5" nere 1-1/8" uppe?
stumphead.jpg

Från sidan
stumpsideht.jpg

Nya Safire, 5"/5" hoj för tjejer, med brain
safire.jpg

Mer Safire
safire34.jpg

Safires styrhuvud.. Samma som på Stumpjumper
safireht.jpg

Demo 8, är det bara jag som tänker banktjänsteman men kritstrecksradnig kostym (ramen), vit skjorta (gaffeln) och bruna puppor (sadeln)
demo8.jpg

Styrare från Gamuti och medföljande kedjestagsskydd, bra Specialized..
d8deet.jpg

Demo 7, inte lika mycket banktjänsteman, mer slemmig maffioso
D7.jpg

Den har rockerplate i Magnesium
Dmaglink.jpg

Demo 7 detaljbild
D7head.jpg

SX-Trail
sxtrail.jpg

Från andra hållet
sxrear34.jpg

Detaljbild SX-Trail, jävlars vad orange den är
sxdeet.jpg

SX-Trail har fått ett par Code 7 på sig, ser ju lite smuttare ut än nuvarande Coden
code7.jpg

Big Hit Grom för kidsen, riktigt fet sak enligt mig..
alan.jpg

P.Chromo
pchromo.jpg

Roval disc-hjul
roval.jpg

Det dyker väl upp ännu mer efter helgen..

Specialized 2008
alltså, sånt där styrlager må vara bra, men det låser ju en till deras egna gafflar, tråkigt, man får ju hoppas de kommer me nå adapter

Specialized 2008
Nu blev man ju riktigt kåt på en Spec.
1.5 - 1-1/8 lager körde(kör?) Ridleymed på lvghojjarna.
Någon fördel torde det ju ge, men håller med, använd en standard!

Specialized 2008
Knäskål: Har inte Glory eller om det var Sunday det också? Eller var det DHi? Eller har jag drömt det här? :P

Kanske var det bara en blandning av integrerat och vanligt...

Snugg är den iaf nya Stumpyn.

Specialized 2008
Epic då? Stumpjumpern såg fin ut. Kul med företag som tror på sina saker. Det med 1,5" där nere och 1 1/8 där uppe körs ju en del på lvgramar så varför inte på mtb? Jag hade kunnat tänka mig köpa en sådan Stumpjumper FSR om den inte blir så svinigt dyr som Specialized brukar vara. Då köper jag hellre en Rush.

Specialized 2008
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Epic då? Stumpjumpern såg fin ut. Kul med
> företag som tror på sina saker. Det med 1,5"
> där nere och 1 1/8 där uppe körs ju en del på
> lvgramar så varför inte på mtb? Jag hade kunnat
> tänka mig köpa en sådan Stumpjumper FSR om den
> inte blir så svinigt dyr som Specialized brukar
> vara. Då köper jag hellre en Rush.

varför inte? kanske för att man inte kan välja gaffel själv då. på racer är det en annan femma, då det där inte är SÅ stor skillnad mellan gafflar som det är på dämpade gafflar. cannondale har ju oxå egen design, men de tillhandahåller ju till o med själva en adapter.

måste säga att ja tycker att stumpjumpern va rätt ful :D därmot va SX trail o chromo riktigt snygga i lacken

Specialized 2008
1,125" - 1,5" är den nya "standarden"! Märken jag sett det på: Cannondale (six13), Ridley, Canyon, Specialized (bland annat Tarmac SL2) samt nya TREK Madone.

Specialized 2008
Ted_B skrev:
> När börjar de säljas?
> Är intresserad av hjulen som enligt What
> Mountainbike ska vara riktigt lätta.

o lär väll kosta en hel del om man ska se till hur deras prissättning brukar vara :D

Specialized 2008
Stumpy skrev:
> Är det bara jag som tänker "gammal damcykel" om
> designen?

Nope, håller med dig :)

Specialized 2008
Stumpy skrev:
> Är det bara jag som tänker "gammal damcykel" om
> designen?

precis, där satte du fingret på det, kunde själv inte göra det, va nått ja tykte såg konstigt o fult ut :D

Specialized 2008
Ett steg bakåt gällande lacken på demo-hojarna. Hoppades på att dom skulle bygga vidare på det dom så vackert hade skapat 2007.
En annan önskvärd sak skulle ju vara att dom byggde demon så att spacingen (stavning på den skiten?) va 12x150mm. Lite styvare och nog skulle man känna sig lite tryggare. Alternativt, plocka in demo 9:an i produktion igen, skulle inte tacka nej till en sån. SX:n trummar på som vanligt och har fått en grymt läcker lack.

Men nog är de en trevlig grund att bygga vidare på.

// Fischer

Specialized 2008
Styraren som sitter på SX trail och Demo 7, den som bara är en undre styrare för att kunna ha två klingor, är det en blackspire stinger, eller har Gamut nån sån i sitt modellprogram?

Specialized 2008
En liten fråga angående brainfunktionen efter som jag är för slö för att leta fakta:)

Känner den av själva hjulrörelsen i stället för trycket i dämparen eller varför har dom satt den på svingen?

Specialized 2008
Mike å: Enkelt sagt så är det en kula som ligger för ett hål, studsar kulan upp (som när det bakhjulet hoppar över en rot eller något) så aktiveras dämparen. Slutar det skaka så lägger sig kulan för hålet igen och det blir stelt.

Tillbaka
Topp