Ninjiah
Medlem
Specialized 2011 CruX Elite - Värt att renovera?
Hej! Lite nybörjare här, kört runt på min 2011 CruX Elite jag fick av en polare nu under våran/sommaren.
Den har lite på nacken och efter en service konstaterades de att bromsvajrar (både innevajer och höljet) behövde bytas samt att hjulen är slitna och behöver bytas.
Egentligen är jag inte så sugen renovera bromsarna då de mest troligt kommer vara kassa efter också även om nya kablar, klossar och hjul som inte är nedslitna kommer hjälpa.
Frågan då, hur stor skillnad tror man de kommer vara på bromskapacitet med nuvarande bromsar om man byter hjul och vajer?
Är det möjligt att uppgradera till skivbromsar och skrota gamla systemet?
Är det RIMLIGT att investera i cykeln eller vettigare att kika på en ny?
Den har lite på nacken och efter en service konstaterades de att bromsvajrar (både innevajer och höljet) behövde bytas samt att hjulen är slitna och behöver bytas.
Egentligen är jag inte så sugen renovera bromsarna då de mest troligt kommer vara kassa efter också även om nya kablar, klossar och hjul som inte är nedslitna kommer hjälpa.
Frågan då, hur stor skillnad tror man de kommer vara på bromskapacitet med nuvarande bromsar om man byter hjul och vajer?
Är det möjligt att uppgradera till skivbromsar och skrota gamla systemet?
Är det RIMLIGT att investera i cykeln eller vettigare att kika på en ny?