Specialized allez sprint

Specialized allez sprint
Man kan fråga sig vem de riktar sig till. Får nästan vibben av att specialized gjorde ramen bara för att de kan. De som vill ha en dyr specialized racehoj köper en sl7, de som vill spara pengar köper en sl6 eller en bra kolfiberhoj från en annan tillverkare för samma pengar.

Specialized allez sprint
Vilket jäkla pris! Köp en sl6 istället. Finns ju som ny…

Nu är tandläkare inte lika hög status som i usa så man kanske inte kan kalla det tandläkarcykel. Men ungefär något liknande.

Specialized allez sprint
Tjena!

Fick hem ett ramkit för några dagar sen, är riktigt lockande att plocka ut det själv. Men ny fullgung ligger före på listan.

Specialized allez sprint
Man kan fråga sig vem de riktar sig till. Får nästan vibben av att specialized gjorde ramen bara för att de kan. De som vill ha en dyr specialized racehoj köper en sl7, de som vill spara pengar köper en sl6 eller en bra kolfiberhoj från en annan tillverkare för samma pengar.

Kanske för dom som inte har råd med en tandläkarcykel och inte vill har samma Spez som alla andra?
(Som jag, men jag vägrar köpa Specialized cyklar nuförtiden)

Specialized allez sprint
Jag gillar't! Kul att visa att allt inte behöver vara kolfiber. Ramsetet var ju inte så blodigt dyrt (läste 1500 € i artikeln men ser att Spesh på svenska sidan skriver 19000 kr :( )
så jag tror vi kommer få se en del "custombyggen" framöver på denna.
Rätt "spännande" färger...och när man ser bilderna på lösa ramen vet jag inte vad jag tycker om svetsfogarna. Ser så där ut.

Senast ändrad:
Specialized allez sprint
Ser fin ut, har åkt på Allez Sprint comp med fälgbromsar och det var en go hoj. Bytte precis till en Merida Reacto vet inte om jag känner nån större skillnad komfortmässigt. Hade kunnat tänka mig nya Allez Sprint alla dagar i veckan! Dom skulle låtit vengesadelstolpen vara kvar bara såhade den varit ännu lite snyggare!?

Specialized allez sprint
Jag gillar't! Kul att visa att allt inte behöver vara kolfiber. Ramsetet var ju inte så blodigt dyrt (läste 1500 € i artikeln men ser att Spesh på svenska sidan skriver 19000 kr :( )
så jag tror vi kommer få se en del "custombyggen" framöver på denna.
Rätt "spännande" färger...och när man ser bilderna på lösa ramen vet jag inte vad jag tycker om svetsfogarna. Ser så där ut.

Tjena!

Tycker fogarna ser bra ut. Men visst, har sett snyggare, men då kostar det mer också.

20220407_101607.jpg

20220407_101559.jpg

Specialized allez sprint
Smartweld har väl ingenting med saken att göra egentligen? Anledningen till att de flyttat ut svetspunkterna sägs ju vara för att de utformat ett så avancerat styrhuvud och de ville flytta stresspunkterna. Smartweld har ju använts på en massa ramar där svetsfogarna sitter mer traditionellt.
För att vara tydlig, jag tycker det ser konstigt ut med svetsfogarna så långt bakåt då det blir väldig visuell fokus på svetsfogarna på ett negativt sätt. Och det är snarare en konsekvens av hur styrhuvudet designats.

Specialized allez sprint
Smartweld har väl ingenting med saken att göra egentligen? Anledningen till att de flyttat ut svetspunkterna sägs ju vara för att de utformat ett så avancerat styrhuvud och de ville flytta stresspunkterna. Smartweld har ju använts på en massa ramar där svetsfogarna sitter mer traditionellt.
För att vara tydlig, jag tycker det ser konstigt ut med svetsfogarna så långt bakåt då det blir väldig visuell fokus på svetsfogarna på ett negativt sätt. Och det är snarare en konsekvens av hur styrhuvudet designats.

Tjena!

Dom har ju vidgat smartweldkonceptet en del. Från början så såg det ju precis som Allez där styrhuvudet har integrerade stumpar för över- och underrör.
Vilket fortfarande ska vara den styvaste lösningen om jag förstått det rätt.

Tillbaka
Topp