Specialized Camber - The Tråd

Finns det någon som har en bikeyoke-yoke till Camber 2018- liggandes?

Jag funderar på att göra min Camber lite mer xc-vänlig och ha möjlighet att låsa både fram och bskdämpare enkelt.

vilken bsksämpare rekommenderas nu för tiden?

fram kör jag med en pike med 130mm slag, fungerar utmärkt!

Jag har en Camber Evo från 2015 som är i behov av lite bakdämparservice (typ totalrivning).
Vet att det kan dra iväg lite i kostnad så jag lekte med tanken att helt enkelt köpa en ny. Vet att det finns yokes för 2016-modellen och framåt så man köra med vanlig infästning men har inte hittat någon för 2015-modellen.
Vet någon om det överhuvudtaget gjorts någon eftermarknads-yoke för 2015 eller om det går att använda de som är för 2016- ?

Jag har en Camber Evo från 2015 som är i behov av lite bakdämparservice (typ totalrivning).
Vet att det kan dra iväg lite i kostnad så jag lekte med tanken att helt enkelt köpa en ny. Vet att det finns yokes för 2016-modellen och framåt så man köra med vanlig infästning men har inte hittat någon för 2015-modellen.
Vet någon om det överhuvudtaget gjorts någon eftermarknads-yoke för 2015 eller om det går att använda de som är för 2016- ?
Finns väl rs monarch att köpa till dem. Vet ej hur dessa är mot Foxx dock.

Jag har byggt om min Camber till singelklinga 32 T och byte kjedja för ett par veckor sedan och får ett knakande ljud när det blir belastning på kedjan och detta hade jag inte innan och då körde jag med shimano CN-HG601 105/SLX och nu byte jag CN-HG701 Ultegra/XT för den skulle vara mer tåligare och slits mindre
Är det någon som vet hur känslig den är eller om man måste sätta dit distanser på vevarmen för få en bättre kjedjelinje.
tacksam för all hjälp jag kan få

Jag har en camber från 2018 och funderar på att byta bakdämpare till en jag kan låsa från styret. Ev göra samma sak med framdämparen (har en pike, kan byta dämparinsatsen i den).

Är det någon här som XC-ifierat sin Camber på det sättet? Fungerar det bra i så fall?

Syftet är att få den lite snabbare om jag vill köra mer cross country-inspirerat.

Har en Camber S-works 2018 och behöver byta lager i svingen (de tre som sitter nere vid vevlagret) men kan för mitt liv inte hitta dimensionen på dem.
Är iväg på jobb och kan därför inte skruva isär och kolla och skulle behöva beställa grejer innan jag kommer hem…
Någon som vet?

Jag har en camber från 2018 och funderar på att byta bakdämpare till en jag kan låsa från styret. Ev göra samma sak med framdämparen (har en pike, kan byta dämparinsatsen i den).

Är det någon här som XC-ifierat sin Camber på det sättet? Fungerar det bra i så fall?

Syftet är att få den lite snabbare om jag vill köra mer cross country-inspirerat.
Ingen som har gjort om sin camber med låsbara dämpare (från styret)?

...och en efterlysning. Om någon där ute har en yoke till camber får ni gärna höra av er. Jag är intresserad i så fall.

Funderar på att ge liv åt min camber med 100mm nav fram och med kolhjul.
Nån som vet om det finns sådana nav och med rätt bromsskive infästning mm. Alt har till salu komplett?

Nån som vet om det finns sådana nav och med rätt bromsskive infästning mm. Alt har till salu komplett?
Ja nav finns det absolut. Jag har ett hjulpar med hope pro 4-nav och lätta fälgar. Kan du bygga är det bara att köpa lösa delar och bygga ihop. Annars kan du alltid betala någon här för att bygga ihop det du vill köra på.

Ja nav finns det absolut. Jag har ett hjulpar med hope pro 4-nav och lätta fälgar. Kan du bygga är det bara att köpa lösa delar och bygga ihop. Annars kan du alltid betala någon här för att bygga ihop det du vill köra på.
Kan inte bygga, men känner några som är proffs.
Vore kul o byta ut alu hjulen. Kör på hjulpar nr2. De tål ingenting.
Tar gärna emot tips på komponenter jag behöver så det blir rätt vid hjulbygge ?

Framnavet är väl standard, men bak kan det ju vara 142+ spezial. Det får du kolla upp, sen är det ju bara att beställa från valfri hjulbyggare, slowbuild tex. Vanlig 142 funkar väl också iofs om du inte tänkt byta fram och tillbaka.
Fast denna årstiden är kanske inte den bästa att beställa hjul. ?

Är det vanliga 142 eller 142+ på camber?
Enligt spec skall Camber levereras med 142+. Enligt länken i mitt tidigare inlägg har 142+ kassetten 2 längre ut än 142 standard. Största skillnaden bör vara stadigare ekring, men även några 1/10 mm större frigång vid kedja och däck när kedjan går på största klingan bak.
Det skall inte vara någon skillnad på bromsskivans position.

Tillbaka
Topp