Specialized Enduro i Åre

TS975

Aktiv medlem
Specialized Enduro i Åre
Har nyligen införskaffat en Specialized Enduro som jag tänkte köra i Åre i sommar. Funderar på att byta air shaft från 170 till 180 mm (RS Zeb). Någon som provat detta på denna hoj? Tror ni det blir bättre?

Specialized Enduro i Åre
Jag kör 180mm slag fram på min zeb och har även förlängt bakdämparen till 185mm slag
IMG_9680.jpeg

Specialized Enduro i Åre
Det beror väl en del på om du tänker att den skall förbli en endurocykel, eller om den mestadels ska användas liftburet. Tänker du köra i Årebjörnen, t.ex Graniten så är det trampa upp som gäller. Jag kör 160 mm slag, och tycker det funkar. Nu kör jag inte de hårigaste lederna i bikeparken, och använder oxså cykeln till fjällcykling och då är extra gram, och minskad trampeffektivitet något man vill undvika.

Specialized Enduro i Åre
Det beror väl en del på om du tänker att den skall förbli en endurocykel, eller om den mestadels ska användas liftburet. Tänker du köra i Årebjörnen, t.ex Graniten så är det trampa upp som gäller. Jag kör 160 mm slag, och tycker det funkar. Nu kör jag inte de hårigaste lederna i bikeparken, och använder oxså cykeln till fjällcykling och då är extra gram, och minskad trampeffektivitet något man vill undvika.
Bra poäng. Kommer nog bli lite trampande. Jörgens runda är ju fin. Annars mest liftburet.

Tillbaka
Topp