Spindelbenen
Aktiv medlem
Specialized Enduro - The tråd
lundatok sa:Själv har jag en SJ LT och behöver inte mer i Hellas som man säger så. Hade jag bott i Åre så kanske?
CRINGE!!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lundatok sa:Själv har jag en SJ LT och behöver inte mer i Hellas som man säger så. Hade jag bott i Åre så kanske?
Tror inte det är rätt hoj om du funderar på att framföra den en inte oansenlig del på platt stig.Per84 sa:Vad tror ni om geometrin?
Hur tror ni den är på platt stig?
Per84 sa:Vad tror ni om geometrin?
Hur tror ni den är på platt stig?
Har själv en 2018 Enduro och en Stumpjumper- ST.
Senaste tiden har det mest blivit Hellas och då har SJ vart bäst av de två..
Men den ser helt klart ut som en rolig liftcykel.
larsaw sa:Som det skrevs i den andra tråden (Spech Enduro 2020), så känns det som om Spech har kopierat SC med lite inslag av Knolly...
Inget fel i det, hur många har inte kopierat Spech FSR-länkage? Men lite intressant att Spech överger sitt gamla trogna länkage.
lundatok sa:
Jimel sa:Ja ska man gå vidare med Spez nästa hoj så blir det nog en Stumpjumper, Enduron har blivit lite väl krallig.
Är iof nöjd med min 2015 Enduro än så länge men någon gång måste man ju byta.
Jimel sa:Ja ska man gå vidare med Spez nästa hoj så blir det nog en Stumpjumper, Enduron har blivit lite väl krallig.
Klavikel sa:Jimel sa:Ja ska man gå vidare med Spez nästa hoj så blir det nog en Stumpjumper, Enduron har blivit lite väl krallig.
+1
Nya Enduron är mer en freeride hoj än AM.
Alldeles för mkt cykel för att vara kul och spännande på allt annat än ren utförscykling
Nån som vet hur nya Stumpjumper LT är relaterat till pedal strikes?
Min numera sålda 27,5" från 2015 (+1cm längre gaffel än original) var ett rent skämt i skogen.
Drog i pedalen 50 ggr./runda ungefär.
Var ju i princip helt ocyklingsbar i vanlig terräng med rötter och stenstök.
Kollar man 29:an så har dom inte riktigt fått till geometrin... Vanliga modellen är för kort och brant.
Evon är för lång och flack.
Klavikel sa:Mät den du körde av, om du inte har den kvar så pilla bort en annan eker från samma sida och mät den.
Du ska ändå inte köra med hjulet innan det är uppbyggt igen så du förlorar inget cyklande.
alexandermackin sa:Tjena, slänger in på ren chansning här om det är någon som kanske har haft liknande problem och kanske en lösning på mitt problem. Sen att jag är ganska kass på förklara via text kanske inte förbättrar saken heller. Det gäller min bakdämpare som är en Öhlin STX 22 Air, den gnekar så in i bängen. Dämparen är helt nyservad direkt från Öhlins så själva dämparen kan det inte vara tänker jag?
Var upp till Åre och cyklade en halv dag innan ljudet kom fram, åkte direkt ner till Åre Bikes som tog av dämparen och fettade upp själva skruven längst upp på fästet som dom trodde var problemet var att en extra liten ring i mellan där?
Så då vart den tyst ungefär 10 min när man cyklade men sen kom ljudet fram igen, kan det vara fel på själva skruven vid fästet som gör det?
Har original dämpare av sorten RS och så fort jag sätter på den på cykeln så är den tyst och går som vanligt. Bifogar en bild på dämparen.
Drifter sa:Crossmax:
-Den är ett alternativ, men jag tror gaffelvinkeln blir för flack för stigcykling. Det uppskattar jag med Enduron och hoppas kunna få än bättre med LT:n.
Drifter sa:Crossmax:
-Den är ett alternativ, men jag tror gaffelvinkeln blir för flack för stigcykling. Det uppskattar jag med Enduron och hoppas kunna få än bättre med LT:n.
Endurorejs sa:Funkar en medium för 180cm?
https://www.blocket.se/annons/halland/specialized_enduro_elite_carbon_29__17/87852271 måste vara vettig cykel för pengarna?
Endurorejs sa:Funkar en medium för 180cm?
https://www.blocket.se/annons/halland/specialized_enduro_elite_carbon_29__17/87852271 måste vara vettig cykel för pengarna?
Bra pris! Helt klart! (för bra?) Men sannolikt något liten. Är 190 på en XL och det är precis lagom.Endurorejs sa:Funkar en medium för 180cm?
Kanske passar dig bättre :) Jag får nog hoppa över och leta vidare!Jimel sa:Endurorejs sa:Funkar en medium för 180cm?
Tror det blir litet men prova, låter som ett bra pris iaf, blir själv sugen ?
Tomcaten sa:Spec. Enduron har väl rätt bra bygg-kvalitet så att den inte spricker så enkelt?
Tomcaten sa:Nein.
Men NP Mega känns i typ samma klass.
Så kör jag ??ok. Så två vanliga mudguards för framgaffel (en för montering bak) borde bli bra då :)
En fråga till er kunniga... jag har en s-works enduro 29" från 2015. Vet någon här vilka mått bakdämparen har (om man ska köpa ny dämp). Och vet någon om/hur progressivt länkaget är? Någon som sitter på en chart månne? Funderar på coil men har fått för mig att coil är relativt linjärt och inte funkar alltför bra med linjära länkage.