peter byström
Medlem
Specialized Roubaix
Nån som använder sin Specialized Roubaix som Gravel? Funkar det? Hur breda däck passar?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
33 mm enligt Specialized själva (2021 års modell).Nån som använder sin Specialized Roubaix som Gravel? Funkar det? Hur breda däck passar?
En gissning är kanske till nästa vår (och Paris-Roubaix 2022)Jag tror det kommer en ny Roubaix snart. Oklart när dock.
Pinarello grevil funkar ypperligt till både vägen och mosa grus ?Ok. Tack för svarar. Fantastiska cyklar du har. Jag hade nån idé om att ha en cykel till både lvg och Gravel det var då jag tänkte att Roubaixen kanske skulle funka men kanske får tänka om lite.
Mitt förslag är att du väljer en cykel som har en ram anpassad för att klara både "smala" (dvs 28-30mm) däck på 622-hjul och "feta" (~48mm) däck på 584-hjul.Jag hade nån idé om att ha en cykel till både lvg och Gravel det var då jag tänkte att Roubaixen kanske skulle funka men kanske får tänka om lite.
Några tips på sådana ramar? Tycker det verkar vara populärt med rätt mycket clearance även på 622-hjul nuförtiden...
+1Ja en sån borde ju gå att hitta.
2xSen är frågan om 1 eller 2 klingor fram.
De gravelcyklar som ger en cyklingsupplevelse som ligger nära en vanlig lvg-cykel som jag känner till ärNågra tips på sådana ramar?
Den ramgeometri som krävs för det kan vara en sak som gör cyklingen onödigt trist och kanske även trög.Tycker det verkar vara populärt med rätt mycket clearance även på 622-hjul nuförtiden...
Gran Fondo redovisade nyligen testresultat för All Road-cyklar vilket det verkar som att du är ute efter (jag också). Trek Domane vann detta testet. Den modellen har även blivit årets cykel i Bicycling, samt vunnit Paris - Roubaix för damer i år. Så mest troligen en otroligt bra cykel. Jag inväntar mer info om generation 4 som släpps i mars (enligt smygtitt på LBS dstor).Några tips på sådana ramar? Tycker det verkar vara populärt med rätt mycket clearance även på 622-hjul nuförtiden...
Hmm, kanske möjligt att ha kakan och äta den ändå med 38mm clearence. Lockande alternativ till Roubaix. En gravel o racer i ett, åtminstone på pappret med två uppsättningar hjul..Gran Fondo redovisade nyligen testresultat för All Road-cyklar vilket det verkar som att du är ute efter (jag också). Trek Domane vann detta testet. Den modellen har även blivit årets cykel i Bicycling, samt vunnit Paris - Roubaix för damer i år. Så mest troligen en otroligt bra cykel. Jag inväntar mer info om generation 4 som släpps i mars (enligt smygtitt på LBS dstor).
Finns en annan tråd tillägnad Domane, där kille postat bilder på sin grus-setup. Har för mig att han kör 40mm WTB. Kolla in den för gott snack.Hmm, kanske möjligt att ha kakan och äta den ändå med 38mm clearence. Lockande alternativ till Roubaix. En gravel o racer i ett, åtminstone på pappret med två uppsättningar hjul..