Specialized vs Scott

whatcycle

Ny medlem
Specialized vs Scott
Hej!
Ska köpa en mtb till våren.

Det lutar åt antingen en Scott Spark 950 eller en Specialized Epic 29 Comp.

Vad tycker ni? Är det värt de extra tusenlapparna med en Specialized? Jag är nybörjare på området så jag har ingen direkt koll på vilka komponenter som är bäst osv.

Specialized vs Scott
Båda är riktigt bra cyklar. Provcykla och ta den du gillar bäst. Du kommer få olika svar på dina frågor beroende på vem du frågar (alla tycker olika). Det finns för- och nackdelar med båda cyklarna. Frågan är vad du själv tycker om respektive cykel.

Personligen gillar jag brainfunktionen väldigt mycket eftersom jag inte gillar gunget som annars lätt uppstår på en FS och jag orkar inte hålla på låsa/låsa upp både fram och bakdämparen. Kör du enbart i skogen så behöver du inte brain, men kör du mycket grusväg, asfalt eller platta stigar så kommer du nog uppskatta brainen.

Specialized vs Scott
Brainfunktionen är helt super, kör själv en epic elite 26".
Blir både skog, stig, grusvägar och transport på asfalt och det funkar bra överallt, mycket flexibel hoj. Vet man att det ska klras mycket stökig teräng så är det bara att släppa på brain rattet så har du en mjuk och följsamm cykel eller tvärtom.

Det är mina erfarenheter från Specialized och brain och nu börjar jag längta efter cykel vasan.

Tillbaka
Topp