Specialized ?!

Scorpionen

Aktiv medlem
Specialized ?!
Har märkt en sak att det är mest Specialized cyklar på köp/säljsidor, är det inga bra cyklar? Är man inte nöjd? Eller är det att det säljs mest av dom i Sverige?

Specialized ?!
Johan1978 sa:
Otydliga forumrubriker t.ex "Specialized ?!" är det en form av clickbait? Jag hamnade iaf här :D

Jag hamnade också här, men känner mig lite lurad. Jag hade trott och hoppats att det skulle vara en tråd för oss med lite mer pengar och lite mindre avundsjuka, men det var bara det gamla vanliga tramset.

Specialized ?!
Hep sa:
Jag hamnade också här, men känner mig lite lurad. Jag hade trott och hoppats att det skulle vara en tråd för oss med lite mer pengar och lite mindre avundsjuka, men det var bara det gamla vanliga tramset.

Där slog du nog spiken i huvudet. De som köper specialized är enligt min uppfattning inte så noga med om cykeln kostar 20 eller 30 papp bara det är bra kvalitet och den sticker ut lite från mängden. Nu har det blivit ett "innemärke" och det är väl bra för dem.

Specialized ?!
Lillgammal sa:
För att det är svennemärket #1 just nu därav fler i omlopp, bara Scott är svennigare, men de krängs nog mer på blocket. ?

Va fan, jag köpte en Scott förra helgen. Killen i cykelaffären sa inget om "svennig". Det blir reklamation och pengarna tillbaka, jag ska ha en cool cykel. Vilket märke rekommenderar du?

Specialized ?!
slaentbjorn sa:
Lillgammal sa:
För att det är svennemärket #1 just nu därav fler i omlopp, bara Scott är svennigare, men de krängs nog mer på blocket. ?

Va fan, jag köpte en Scott förra helgen. Killen i cykelaffären sa inget om "svennig". Det blir reklamation och pengarna tillbaka, jag ska ha en cool cykel. Vilket märke rekommenderar du?

Rekommenderar en specialized såklart! ?

Specialized ?!
Specialized har sålt mycket cyklar, så en korrelation med antalet begagnat antal syns där. Detta märke berör många personer på flera sätt (kolla bara på kommentarerna i denna tråd) oxå, lite som de stora cykelmärkena genom internet försäljning berör på kostnaden, och fångar upp många köpare pga av det. Specialized (Scott, Trek) är oxå ett säkert kort för många, som inte är inlästa på mindre cykelmärken, att få tag i en cykel med bra känsla och cykelglädje hos en lbs. Jag var själv en sådan köpare. Sedan får man alltid kompromisser på tex komponentval osv eller högre inköpspriser. Vad högt pris är varierar..."finns det många köpare är prissättningen fortfarande för låg". Är det inte så marknadsekonomi fungerar. ?

Däremot tror jag det är få som säljer cyklarna pga att de är dåliga för det de är ämnade. Tror mer att säljarna uppgraderar eller slutar med cykel.

Mina 2 senaste inköp har dock blivit genom internet för att hålla inköps kostnaden nere nu när jag kan serva/underhålla/justera cyklar själv! Dessa tror jag blir lite svårare att sälja den dagen jag vill det...

Senast ändrad:
Specialized ?!
AddeN sa:
De har varit ett av världens största cykeltillverkare i över 30 år.
Första Stumpjumpern kom ut i mitten av 70-talet.

Fast jag tycker inte de varit speciellt vanliga i Sverige tidigare. Då jag höll på som mest med XC cykling och körde motionslopp mellan 2005-2009 visste jag knappt vad det var för märke. Det kanske är lokalt också vilka märken handlarna tar hem? Här har det varit mest Scott och Trek...

Specialized ?!
För några år sedan var Specialized ett märke för som som var lite förmer än andra, dom som stod över pöbeln. När sedan Specialized blev ett svennemärke satt dom där med skägget i brevlådan. Nu försöker dom förtvivlat sälja av sina statusmarkörer, men problemet är då att många av de presumtiva köparna är de som tidigare p.g.a. avundsjuka dissat Specialized, och orkar inte med skammen att ha en cykel de tidigare dissat.

Därför finns det många Specialized på begagnatmarknaden.

Specialized ?!
me.I.am sa:
För några år sedan var Specialized ett märke för som som var lite förmer än andra, dom som stod över pöbeln. När sedan Specialized blev ett svennemärke satt dom där med skägget i brevlådan. Nu försöker dom förtvivlat sälja av sina statusmarkörer, men problemet är då att många av de presumtiva köparna är de som tidigare p.g.a. avundsjuka dissat Specialized, och orkar inte med skammen att ha en cykel de tidigare dissat.

Eller så har de som köper Specialized råd att byta cykel ofta? Med tanke på den senaste årens tekniska utveckling så finns det flera goda skäl att byta varje år..

Specialized ?!
fhansson925 sa:
Eller så har de som köper Specialized råd att byta cykel ofta? Med tanke på den senaste årens tekniska utveckling så finns det flera goda skäl att byta varje år..
Eh, nej. Bortsett från åren då en helt ny ram släpps så är det nog oerhört sällan det är vettigt att byta ut hela cykeln snarare än de få delar som kan ha uppgraderats mellan åren.

Specialized ?!
Crossmax sa:
fhansson925 sa:
Eh, nej. Bortsett från åren då en helt ny ram släpps så är det nog oerhört sällan det är vettigt att byta ut hela cykeln snarare än de få delar som kan ha uppgraderats mellan åren.

Det gällde nog bara på 26 tummarna.. :)

Specialized ?!
Hep sa:
Johan1978 sa:
Otydliga forumrubriker t.ex "Specialized ?!" är det en form av clickbait? Jag hamnade iaf här :D

Specialized är ju det mest bonntråkiga märket. Har ju inte kommit med nåt nytt på länge.

Specialized ?!
fhansson925 sa:
me.I.am sa:

Nämn en ny grej med spez.

Specialized ?!

Bilagor

• specialized-turbo-levo-fsr-comp-6fattie-electric-mtb-95216-50-3-28885.jpg
    specialized-turbo-levo-fsr-comp-6fattie-electric-mtb-95216-50-3-28885.jpg
    169.3 KB · Besök: 105
Specialized ?!
Ängsligt läge om man är nervös över om man köpt rätt märke... Lite hipster-varning när alla kör flanellskjorta och sotarmössa på sina YT:s på tisdagsrajden.

Köp en cykel. Ut och cykla.

Specialized ?!
Designteamet måste ha gjort slut på några linor kola när det skulle hitta på loggan i alla fall. ???? -"Kommer inte på någonting.... Jo, just det - schutzstaffelförkortningen är ju jävligt cool. Vi tar ett s och suddar lite i kanterna. Det är ju ändå ingen som fattar var vi hittat inspirationen".

Specialized ?!
Scorpionen sa:
Har märkt en sak att det är mest Specialized cyklar på köp/säljsidor, är det inga bra cyklar? Är man inte nöjd? Eller är det att det säljs mest av dom i Sverige?

Likdant med Volvo på Blocket. Alla vill göra sig av med dem! Jäkla skitbilar!

Senast ändrad:
Specialized ?!
Fulkinesen sa:
Scorpionen sa:

Likdant med Volvo på Blocket. Alla vill göra sig av med dem! Jäkla skitbilar!

Men de var dyra och många andra hade dem därför är de inte bara bra utan BÄST!

Senast ändrad:
Specialized ?!
Det är uppenbart ett märke som väcker känslor...

Tror det är som med Melodifestivalen...det är inte creddigt att tycka att det är bra så därför ska det spys galla över det, sedan smyger folk hem och kikar.

Lika är det på Happy, man "ska" klanka ner på Scott och Spec och hylla whiskydrickande gubbar som handlöder ihop ramar på platser som aldrig sett elektricitet, sedan smyger man hem och plockar ut sin Epic, Enduro eller Diverge och ger sig anonym ut i stora världen med ett leende i ansiktet.

Hur ofta ändå tex Enduron rekommenderas i trådar måste ju tala för att det inte är ren överprissatt dynga.

Jag vet inte när det här svennesnacket började, det kan ha sammanfallit med att Specializeder började dyka upp mot Stuvarns staket.

/en Specializedägare som ytterst sällan ser Melodifestivalen.

Tillbaka
Topp