Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag skulle vilja kapa bort den här lilla biten, men funderar på om det får någon konsekvens för bakgaffelns hållfasthet. Någon som redan har gjort detta, eller vet om den faktiskt har en betydelse?
Det är ju visserligen två pelare men min gamla gymnasiethållfasthetlära säger att det borde öka risken för knäckning en hel del (http://sv.wikipedia.org/wiki/Knäckning)
Ok, låter som att den nog skulle kunna kapas, men eftersom jag är en tung snubbe så kanske jag gör bäst i att låta den sitta. Som jag har tänkt tidigare så har den använts främst till att hålla bromsar och skärmar på plats, men har inte vetat hur mycket den faktiskt spelar roll för hållfastheten. Jag tror att jag kapar bort biten med de tre hålen, och så sätter jag igen det sista hålet som man ser. Så blir det aningen snyggare iaf :)
Jag skulle kapa bort den, tvivlar på att det ens skulle märkas i ett A/B test med och utan då resten av cykeln är så vek. ;) Plattan är nog dimensionerad för montering av broms+pakethållare där den senare troligen står för största belastningen. Se till att inte värma för mycket eller skada rören bara.
Det finns liknande lösningar konstruerade för att ta upp krafter på vissa hjulupphängningar, men där verkar krafterna 1/ åt helt andra håll och 2/ bryggan sitter på ett ställe som skulle motsvara "ungefär i höjd med kassetten".
Tippar det finns massa fixieägare som rensat dem, googla lite så får du empiriska data. Brake bridge tror jag det heter.