Spinninglåtlisa?

Rooskilj

Medlem
Spinninglåtlisa?
Hej alla glada.

Nu när kvicksilvret börjar krypa gör även jag det, men inomhus. Då jag arbetar som spinninginstruktör under höst/vinter har jag en liten önskan. Kan vi inte samla de bra spinninglåtar ni kan komma på på en gemensam spotifylista så jag får lite inspiration de dagar man har idétorka (skulle aldrig falla mig in att ha samma låtlista två gånger). Så fort jag bytt frpn mibil till pc kommer spotifylänken komma upp, om inte någon annan hinner före.

Happy Hunting

Spinninglåtlisa?
Utmärkt idé Rooskilj. Jag jobbar också som spinledare så jag vet hur frustrerande det kan vara med idé-torka.
Ett tips, som jag snappade upp i helgen:

Brian Eno - This (103 bpm, kan pitchas upp lite utan att det låter anka.)

Spinninglåtlisa?
Generellt har spinninginstruktörer sjukt dålig musiksmak. Det verkar nästan som om de inte är intresserade av musik alls...

Jag tror inte på att köra en massa mainstream eller försöka blidka alla, för det kommer ändå bara bli sådär. Kör en still fullt ut så kommer varje instruktör få sin grupp som är denne trogen.

Mitt tips är att köra lite musik från earthed, between the tape, f1rst, the tipping point, uprising osv.

Spinninglåtlisa?
Tant_Trek skrev:
-------------------------------------------------------
> 70-80-talshårdrock, eller hård rock, lite AC/DC,
> Judas Priest etc!

+666 på den!!!

Spinninglåtlisa?
E-beth skrev:
> Generellt har spinninginstruktörer sjukt dålig
> musiksmak. Det verkar nästan som om de inte är
> intresserade av musik alls...

+1

sedan är det viktigt att komma ihåg att instruktören och musiken samspelar, bra musik räcker inte för att göra ett bra pass utan det krävs att instruktören passar dig som deltagare också.

Spinninglåtlisa?