Sponsra Jompers VR-satsning!

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Är det försent att anmäla sitt intresse till denna satsning ?

Hänger inte med i svängarna här inne.. vem som egentligen har tagit 49:de plats..

Anmäl mig annars,pengarna skall skickas snarast =)

Jag kan berätta lite om hur det går med min satsning:

Sen i början av november har jag laddat genom att jobba ungefär 60 timmar varje vecka vilket gett extra gott om tid till träning. Jag tror jag har cyklat 2 gånger sen dess, kortare turer i skogen.

Har sett till att röra om bra i mitt privatliv under tiden också vilket varit minst sagt jobbigt.

Crossen är inte beställt ännu men jag har ett par hjul iallafall, fina hjul med Campa Veloce-nav, bakfälgen behöver bytas ut.

Nu i helgen såg jag till att festa till det mer än jag gjort de senaste (minst) 5 åren som grädde på moset, hade fruktansvärt kul faktiskt.

jomper Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan berätta lite om hur det går med min
> satsning:

Moahahahahahaha! Pain! I want to see you suffer hela vägen runt sjön!
cheeky-smiley-011.gif

> Nu i helgen såg jag till att festa till det mer än
> jag gjort de senaste (minst) 5 åren som grädde på
> moset, hade fruktansvärt kul faktiskt.

Som jag i helgen då :-D

Gullade du också med fem tjejer i stort sett samtidigt? :P

Mental träning är det viktigaste.

För att du skall förstå hur det ser ut runt banan, och hur cykelflödet är tänkte jag presentera följande. Det är Raymond Bergmark som gjort simuleringen, baserat på starttider och mellantider. Se själva hur cyklisterna "flödar" runt sjön. Och vart dom stoppar upp. Finns mer omdet på vätternrundans forum

http://www.ettannatlopp.nu/annat/bildspelvr03.pps Filen är från Vättern -03. Kräver dessvärre PowerPoint.

jomper Skrev:

> Nu i helgen såg jag till att festa till det mer än
> jag gjort de senaste (minst) 5 åren som grädde på
> moset, hade fruktansvärt kul faktiskt.

Det låter som det kommer att bli en SS-satsing runt vättern.. ;)

Här är det Raymond skrev på Utsidan http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=25459:

ett bildspel som visar var varje enskild cyklist befann sig under VR03.

Några kommentarer:
Blå färg för dem som startade tidigt (dvs före 2:50) och röd för dem som startade sent (2:50 och senare).
Åkarens position har interpolerats utifrån de "inofficiella" resultatlistorna. I de fall tider saknats har även de interpolerats. Ingen hänsyn har tagit till ev depåstopp, jämn fart mellan loggade tider har antagits.
Man kan tydligt se den hopklumpning som sker på Vätterns västra strand lördag förmiddag då de sent startande kommit ifatt de som startade tidigt. Kuriosa: man kan även se effekterna av avstängningarna i Karlsborg varje hel timme, det blir ihopklumpningar mellan Hammarsundet och Motala med timintervall under lördag em/kväll.

Hur går det för Jonas? Det är ju några månader kvar så det lär ju vara lugnt. Har cykeln kommit?

Ha de /Mats

Asfaltsnötningen ska väl börja i mars/april skiftet någongång för att han ska hinna få några mil i benen innan VR... Du har alltså en månad på dig att skruva ihop cykeln. :-)

/Leo

=:-O Jag har väl inte slösat bort 20:- på min stolta sponsring...hemska tanke?

Fast det är klart, vad ger mest valuta...en plågad Jomper, eller en som rullar friktionsfritt runt sjön...?

Vad vill vi helst ha, egebtligen?

10 dagar kvar och det är inte utan att man är lite nyfiken. Nu när man investerat i det här projektet är det väl inte mer än rätt att man får en liten rapport om dagsformen.

Jomper, hur går det?

Han har i alla fall snott däck ifrån Markus så han ska slippa köra på crossdäcken. Sen vet jag att han hårdtränade i Flottsbro i helgen.

Som sponsor vill man ju också att Jomper ställer upp på lite olika "events" tex komma till jobbet och dansa eller liknande. Jag är lite besviken på det faktiskt. Nu vill man ju verkligen ha valuta för pengarna.
/Johan

Jag har kört två landsvägsrundor för att känna på formen och den känns utmärkt.

Sen körde jag ju downhill i Flottsbro hela helgen som sagt, som komplement till Södertälje-Mölnbo i fredags. Hårdträning var ordet!

Runt 4 tror jag, det är Oskar som håller i det administrativa.

Siktar på att köra två landsvägsrundor den här veckan också, fast just nu står åket hos doktorn för att få nya fälgar - en BMW 5-serie gjorde vad den kunde för att stoppa min vätternsatsning!

Vi startar 3.48. Jag tror att fredrikw startar i de krokarna också, Leo 3.28. Törs vi hoppas på en Happyklunga 3.48 som är lagom uppvärmda innan Fredrikshov kommer?

3.48 för mig också... jag funderar på att starta med hofvet lite senare istället, fast en lite happy-klunga kanske inte hade varit helt fel det heller i väntan på den stora röda klungan.

Oj, då är jag ju dubbelsponsor! Jag kräver VIP-tält.

oxr skrev:
> Han har i alla fall snott däck ifrån Markus så han
> ska slippa köra på crossdäcken. Sen vet jag att
> han hårdtränade i Flottsbro i helgen.
>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*

Helgens 15-mila-tur gick bra men jag har varit lite seg efteråt och kunde äta väldiga mängder mat när jag väl lyckades laga den.

Jag kommer att åka ner på Fredagen och tälta i närheten av starten. Sen kommer jag att efter målgång och tvagning, mat och segerbira att krypa in i mitt tält tills jag är utvilad (6-8 timmar). Sen vetefan. Vilka hålltider har "team jomper"?

Kommer själv att bo på "inkvartering" för 100kr, tre nätter, antagligen "Idrottshallen". Helt ok om man tar med sig öronproppar... ;-)

/Leo

Sorry, tre dagar var det visst, betalar man 100kr får man bo i grupplogi fre-sön. :-) Själv är jag däruppe bara fre-lör, åker hem lördag kväll utvilad efter 6-timmars vila.

oxr: Siktar ni på att komma till Motala timmarna innan start eller ska ni dit redan på fredag eftermiddag/kväll? Vore skoj att träffas!

/Leo

> Sen körde jag ju downhill i Flottsbro hela helgen
> ...

Som Kaxholmen eller Jönköpingsbackarna? Fast tvärtom
och med asfalt...

Glöm inte ladda magen full med pulvermos
för autentisk Vätternkänsla...

hehe

lycka till! fint väder verkar det bli

Tillbaka
Topp