Sportiga glasögon med slipning?

Bra pris. Vad fick du ge totalt? Är det tull också?

Se nedan.

Såg också att Firmoo, https://www.firmoo.com/goggles.html?page=1&bifocal=Y också har prisvärda varianter med slipning, hade dom som bokmärke, men ej sparat. Lite mer utbud, men lite högre, runt 175 dollar tycks vara riktpris för en random konfiguration.

Zenni:

Screenshot 2026-08-16 at 12.35.10.webp

Köpt Rudy Project Magnus / bifokala / fotokromatiska (inte fått dem än). De kändes lagom "höga" för att få plats med läsruta och ändå ha ett lagom område för att se långt o brett utan slipning. Har även ett par Rudy Project Rydon Slim för mc-körning - de funkar bra för integralhjälm med imskydds"hylla" - dvs de ligger inte emot hyllan. Wasa optik i Göteborg.
Jag kikar på dessa med, har du fått dom? Är du nöjd? Passar dom bra för cykling tillsammans med hjälmen? Vilken fotokromatisk lins tog du?

Samma problem på mina glasögon (vanliga glasögon dock). Föredrar den här lösningen. Bland bakom nacken kändes trassligare och svårare att få av/på i farten.

För mig funkar de inte alls (på vanliga glasögon. Slipningen är så speciell att jag inte vill lägga 12-14’ på sportglasögon) Men de är ju billiga så det kan vara värt att prova.

...och var landar det lite grovt prismässigt hos dem?
Jag köpte ju visserligen Rudy Project Propulse (och inte modellen Magnus) men tror dom är rätt lika prismässigt. Fick betala 3.300 kr för den slipade insatsen på Synsam. Sen beställde jag själva glasögonen på nätet för 1200 kr (betydligt billigare än att köpa i butik, dessutom hade dom inte den färgen jag ville ha). Så totalt blev det inte mer än 4.500 kr för mig. Helt ok måste jag säga.

Jag köpte ju visserligen Rudy Project Propulse (och inte modellen Magnus) men tror dom är rätt lika prismässigt. Fick betala 3.300 kr för den slipade insatsen på Synsam. Sen beställde jag själva glasögonen på nätet för 1200 kr (betydligt billigare än att köpa i butik, dessutom hade dom inte den färgen jag ville ha). Så totalt blev det inte mer än 4.500 kr för mig. Helt ok måste jag säga.

3300 kr är rätt mycket. Men det är kanske för att du behöver komplicerade linser? Min fru betalade hälften och då har vi en riktigt dyr optiker.

Tillbaka
Topp