(Sportiga) regnkläder

(Sportiga) regnkläder
Det beror helt på vilken intensitet cyklingen sker i. Jag skulle dö om jag hade regntäta kläder på vid cykling, förutom när jag cyklar en kort tur till bussen eller affären.

(Sportiga) regnkläder
Antar att det inte är cykelspecifika kläder du tänker dig. I sådana fall tipsar jag om Marmot Precip jacka och byxor. Funkar bra och tar inte så mycket plats, har dem alltid i cykelväskan till vardags. Går att ta på och av utan att ta av sig skorna.
Skulle nog kalla dem prisvärda med tanke på hur bra de är.

Självklart är det ingen fröjd att cykla långa sträckor i regnkläder, eller att använda dem vid mer inspirerad cykling, men jag slipper gärna att bli dyngsur på väg till och från jobbet.

(Sportiga) regnkläder
Pinewood tornado extreme kan vara ett alternativ. Inte cykelkäder, mer friluft, kanske inte sportigt nog. Har hållit mig torr i alla väder.

(Sportiga) regnkläder
cyklade pendlade i kväll hem genom kraftigt regn klädd i gtx-skor från shimano, rainlegs, och 7mesh skypilot.

snustorr.

svettig? skulle inte tro det. prisvärt? skulle inte tro det heller.

men goretex active är ett fantastiskt material. så länge det finns kvar. det kan finnas i billigare alternativ av kläder.

7mesh försöker hitta miljövänligare alternativ, mycket r&d där. har en jacka cashe som är ett hyggligt försök. knappt hyggligt.
.
IMG_2177.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp