Sprängd dämpare (Lyrik Yari)
Har nog lyckats spränga en motion control RC dämpare.
Helt vanligt drop, inget stort, men det bara small till när jag landade, ett kort knak som fick mig att tro att fälgen sprack eller något sådant.
All rebound och kompression borta och kan höra oljan i nederbenet, motion control är ju open bath, så det har nog läckt ut.
Det konstiga är att sag-ringen stannade ganska exakt en cm från bottom out???
Det här leder till några frågor:
Det ska kanske tilläggas att det här är på min hemgjorda coil Lyrik Yari med cane creek fjäder :)
men det borde inte spela någon roll eftersom fjädern är för en 160mm gaffel.
Ska såklart öppna upp och se vad som faktiskt hänt. Men lite hjälp vore mycket uppskattat.
Har @Preacher sommarlov ännu?
Helt vanligt drop, inget stort, men det bara small till när jag landade, ett kort knak som fick mig att tro att fälgen sprack eller något sådant.
All rebound och kompression borta och kan höra oljan i nederbenet, motion control är ju open bath, så det har nog läckt ut.
Det konstiga är att sag-ringen stannade ganska exakt en cm från bottom out???
Det här leder till några frågor:
- Kan en motion control RC dämpare ha en begränsad slaglängd? (den stannade ju tvärt vid ca 150mm)
- Kan det vara så att den var överfylld med olja och därför stannade för tidigt pga tryck?
- Är det här en känd grej med motion control?
- Några andra idéer?
Det ska kanske tilläggas att det här är på min hemgjorda coil Lyrik Yari med cane creek fjäder :)
men det borde inte spela någon roll eftersom fjädern är för en 160mm gaffel.
Ska såklart öppna upp och se vad som faktiskt hänt. Men lite hjälp vore mycket uppskattat.
Har @Preacher sommarlov ännu?

