spricka i ram!

snasker

Ny medlem
spricka i ram!
Jag befinner mig i trångmål!
Detta ser ut att vara en extremt fin cykel i övrigt, dock så är det en buckla samt en spricka precis vid veven.
Sprickan skall tydligen bara vara en spricka i lacken, dock är bilden så pass högupplöst att jag tycker mig kunna tyda att den även syns där färgen har släppt.

bör jag avbryta affären och se den perfekta cykeln segla vidare utan mig?

Bilagor

• Bild-1.jpg
    Bild-1.jpg
    73.4 KB · Besök: 24
spricka i ram!
Jag har svårt att se att det skulle vara någon fara med att sprickan skulle växa där den sitter nu, man borde till och med kunna borra ett hål så att sprickan försvinner (ungefär lika stort som det på vevlagerhylsan på bild) och sätta en dekal över utan fara men det är som sagt helt min gissning, någon kunnig i materiallära kanske har en annan åsikt. :)

Men är du orolig lär det väl dyka upp fler cyklar till salu.

spricka i ram!
använd den som prutverktyg och håll koll på den regelbundet. Börjar den växa kan man börja fundera.

Bucklan skulle kunna vara en rest från tillverkningen, kolla om den finns även på andra cyklar av samma sort.

spricka i ram!
Japp!

Spricka vid svetsen, jag skulle inte ta chansen... om det inte finns ngn superduperlivstidsgaranti pa ramen. Eller om priset ar sa lagt att man kan leva med att behova kopa en ny ram.

(Alucyklar spricker vid svetsarna, i alla fall de ramar jag havererat.)

spricka i ram!
Jag säger inte att det är en spricka men det ser väldigt mycket ut som en spricka. Är det nu en smutsrand så är den smutsranden väldigt lik en spricka. Är det nu en spricka, ja då ser det ut som en spricka. Är sprickan bara i lacken så ser det ändå ut som en sådan där spricka i lacken som uppstår vid spricka i materialet under. Jag tycker det ser ut som en spricka. Bara för det behöver det inte vara så.

spricka i ram!
Fjärdebrun skrev:
Jag säger inte att det är en spricka men det ser väldigt mycket ut som en spricka. Är det nu en smutsrand så är den smutsranden väldigt lik en spricka. Är det nu en spricka, ja då ser det ut som en spricka. Är sprickan bara i lacken så ser det ändå ut som en sådan där spricka i lacken som uppstår vid spricka i materialet under. Jag tycker det ser ut som en spricka. Bara för det behöver det inte vara så.

+1

spricka i ram!
Det är Kanske en spricka - det Är en begagnad ram -> köp inte.

Ser ut som ramen fått en ordentlig smäll där streck-koden är borta.. Kanske det som orsakat sprickan?

Visst får du den till vrakpris kan den ju funka.

spricka i ram!
Med risk för att vara partisk..(det är jag som är säljaren.)

Faktum är att det endast är klarlacken som har krackelerat i området runt bulan.
Ville dock upplysa om samtliga skavanker på en i övrigt schyst hoj.

Kör med öppna kort och visar samtliga skavanker för intresserade köpare.

//Tomas

Tillbaka
Topp