[Spring/Break] - Uppsala -> STHM - 28/4

jaras

Medlem
Springbreak2.jpg

Jag bjuder in till årets upplaga av Spring/Break

Förväntansfulla kaniner kommer att leda vägen och ystra fjärilar fladdra i våra spår. Möt våren i Upplandsskogarnas frodiga famn. Se knoppar brista och förundras över hur naturen springer till liv framför dina ögon.

Vi startar i Flottsund kl 08:00 och följer sedan Upplandsledens trivsamma stigar genom det böljande landskapet ned till Barkaby. Se hur den gemytliga lokalbefolkningen sköter sin vårsådd. Ta gärna en liten rast vid något av de spektakulära slott som Upplandsleden passerar. Och glöm inte att packa cykelkorgen med lokalt producerade läckerbitar.

Du tar en stilla paus i gröngräset och njuter av dina medhavda franska ostar. Då plötsligt kommer det en liten Sädesärla som sjunger in våren. Du lockar den med en brödbit och den sätter sig blygt på din hand. Med brödbiten i näbben flyger den sedan glatt iväg för att stolt bjuda sin maka.

Om intresse finns avslutar vi resan med en läcker supé på den anrika krogen Lilla Barkaby.

Notera att det är MTB som avses. Denna dag skall upplevas i den grönskande natur, inte ute i trafiken.

För att bespara er förra årets färgläggningshets av teckningen ovan så lägger jag in mina egna primöra kulörer. (Men posta gärna din i tråden nu när vi har vår i luften.)

Praktikaliteter
* Till Flottsund tar vi oss genom att samåka, smyga ombord på tåget med cykel i sopsäckar eller ta Upptåget. Hem från Barkaby går det trivsamma pendeltåg.
* Anmäl gärna ditt intresse i tråden.
* Vi delar upp oss i mindre grupper så att alla kan köra på efter förmåga och ambition.
* (Läs tidigare RR för det finstilta...)

Deltagare
En stor lycklig familj!

Ah, den där hade jag väntat på! Bra att du ta up facklan.
Förra året var jag tvungen att avstå pga ryggbesvär, men den här gången kan du räkna med mig.

Vad hände Aron? Känner du dig för gammal för det?

@Sahlin: drygt 10 mil och 12 timmars...

Härligt att någon tog tag i detta. Att välkomna våren genom diverse fruktbarhetsriter är en urgammal tradition som inte får försummas.

Juan I skrev:
-------------------------------------------------------
> Synd att det var inte idag...

Jag hade hållt med om jag hade planer på att cykla...

OJ!
-Drivisen borta, troligtvis kommer vattennivån vara 10cm UNDER spänger, inget behov av pannlampor, ev. problem med mygg...

Denna tur kommer bli fin, måste dock säga "kanske".

Sex dagar kvar!

Var är de lyckliga cyklisterna som förbereder sig för att fira återkomsten av våren?
Solen är garanterad ... kanske ...

En fantastisk dag som kommmer släppa fram vårens värme till glädje för så många!

Bilagor

• DSCF1387.jpg
    DSCF1387.jpg
    98.5 KB · Besök: 39
sjodell skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt, starkt jobbat.
>
> /Sebastian

+1
Grymt!

/Johan

Sjöng körerna fint? Fladdrade rådjuren drömskt med ögonfransarna? Smakade picknikkorgen ljuvligt? Hade ni en riktigt bra dag?

Jag förutsätter att svaret på samtliga ovanstående är ja. Det brukar ju vara just så härligt på spring/break. :)

Svaret: jag, jag, jag, javisst.

Vi var trötta i slutet, men glad att vi gjörde det.

Den där syn var värt alla ansträngningar.
DSC_0045.JPG

Bara ett haveri: Mickes växelöra (alltid bra att ha en reservdel...)
DSC_0040.JPG

Tillbaka
Topp