sprucken bult och lite knak

Gushem

Aktiv medlem
Min cykel har knakat en del på sistone och idag bestämde jag mig för att försöka ta reda på vad det beror på och då ser jag först att en bult/skruv/gängad grej är sprucken, och sen en annan lika dan bult. Tänkte först att dom kanske skulle vara så, alltså ett spår i men ser ju verkligen ut som att dom spruckit. Vågar man cykla på en cykel med trasiga bultar och var kan man köpa nya tror ni?
2016-03-2116.38.22.jpg
2016-03-2116.38.37.jpg

Senast ändrad:
de där ser ut som en reklamation för vad jag kan se är de där en muttrarna till svingens leder o dom ska defenetivt inte va sprucka på de där sättet

Bra märkligt. Ser ju nästan ut som att någon har tagit en för liten mutter och sågat ett snitt i den för att kunna få på den. Dock så tror jag att läget inte är så :)

Senast ändrad:
Det där ser konsitgt ut. Bör ju vara garantiärende.

Jag har en likadan hoj. Ska kolla hur det ser ut på min när jag kommer hem.

emmer sa:
darkforce sa:
sobrius sa:
Är det inte konstigt att de spricker ut där det är som mest material?

nop ett materialfel i ämnet gör att de spricker på svagaste stället o i detta fall har de hamnat just där de e mest material

Tänk över det en gång till.
Inte helt vansinnigt men det slutar i en självmotsägelse som gör det hela rätt knasigt.

Det är två delar. Den svagaste delen på muttern behöver inte vara på samma ställe som länkagedelens svaga punkt.

Tcm kan få fram nya, men kostar 566kr per kit, behöver 2st, wiggle erbjöd sig att betala 15 pund om jag köpte grejerna själv.. Får se hur detta artar sig.

Wiggle ville att jag skulle skicka tillbaka hela cykeln men känns fett omständigt då jag bytt ut grejer, föreslog att bara byta ramen men inget svar än:(

Tillbaka
Topp