Tandemcykel, modell landsvägsracer sökes

Baskorgen

Medlem
Hej
Jörgen Gustafsson, Team Rynkeby Skaraborg här. Vi söker en tandem modell landsvägsracer för en deltagare i vårt projekt år 2027. Någon som har några tips?

Jag tror man får åka till UK för att hitta en sån
Screenshot_20260429_163552_Instagram.webp
Men ni vill kanske låna?

Har en cannondale tandem landsväg, typ 2017 års modell. Förut gjorde Cannondale batchar av tandemcyklar typ varannat år eller så, men nu var det länge sedan sist.

Idag skulle jag nog kika på Duratec https://www.duratec.cz/en/bikes-a-frames/tandems/
Och förstås på begagnatmarkanden, brukar ibland finnas att få tag på de som haft en tandemcykel för att köra nåt lopp och sen säljer den efteråt.

Om någon av deltagarna har synnedsättning eller liknande borde ni kunna låna av SCF eller lokala klubbar. Tandem används ofta vid paracykling, då bara en av cyklisterna behöver kunna se.

Det är inte buslätt för ovan att köra långa sträckor med tandem. Är även så att det är få mekaniker som är vana att felsöka dem. Mitt råd är sålunda att öva innan resan till Paris. Nästa råd är välj med standardkomponenter och ha med de komponenter som inte är standard och som riskerar att gå sönder.

Tillbaka
Topp