SR SunTour Axon RC

• Trådstartare Trådstartare Sebastian
  • Start datum Start datum
S

Sebastian

Guest
SR SunTour Axon RC
Hallå
Fick just ett email från evalds med månadens erbjudande.
Så att de hade en SR sun tour dämpare med remote lockout för 2200. Verkar var mycket gaffel för pengarna.
Vad tror ni?
Kommer det att bli svårt att få reservdelar etc till den i framtiden?
// Sebastian

SR SunTour Axon RC
Som du själv skrev så kan det bli problem med delar, fast själv skriver de att det är Marzocchi packningar på den: <http://www.evaldsmtb.se/butik/manadens_erbj.html>

Skulle själv hellre köpa en Marzocchi MX Comp för samma peng, utan lockout.

/Leo

SR SunTour Axon RC
Spara pengarna och köpe en Marzocchi med ETA eller likandede i stället. SR Suntour är inget som jag skulle rekomendera i alla fall. Fats de e ju bara min mening :)

SR SunTour Axon RC
Ring Evalds och fråga, det är ju ändå dom som säljer... borde ju veta lite om gaffeln. Dom är ärliga (så vitt jag kan skönja) och kommer nog ge dig ett bra svar. (Hade det varit totalt skit hade de nog inte tagit in dom dock. :-)

SR SunTour Axon RC
I kadens test av en SR Suntour i våras så var omdömet att den var okej när den var låst för att den då blev helt stel, men som dämpare dömdes den ut helt.

SR SunTour Axon RC
Har själv åkt på en Suntour och det är som testen i Kadens skriver, funkar bra när den är låst, men funkar inte alls som en dämpare ska. Bytte sedan till en Rock Shox duke race och då förstod jag hur dålig Suntouren var. Instämmer helt med mytomspunnen, kör hellre helstelt, det är billigare!! Spar pengarna och köp en riktig dämpare!

Lycka till....

Robban

Tillbaka
Topp