Sram AXS XDR kassetter vobblar Neo 2T

eucalyptus

Aktiv medlem
Allting är sprillans nytt.
Först provat med en XG1270 force axs kassett på Neo 2T med XDR body.
Kassett vobblar så in i bomben.

Köper en Rival AXS XG1250 kassett för att prova med. Den vobblar ännu värre utan morgondag.

Vad fan gör jag för fel? Varför fungerar inte skiten. Är så less, vill zwifta nu.

Kassetterna vobblar så in i bomben. Vobblar så mycket att så här går det inte att köra, inte ens på zwift.
Dyrt skräp som inte fungerar! Är det fel på Tacx eller sram? Haft problem med sram kassetter innan, men nu undrar jag om inte stjärnorna ramlat ned

Bilagor

• IMG_20230126_204751.jpg
    IMG_20230126_204751.jpg
    719.7 KB · Besök: 87
Allting är sprillans nytt.
Först provat med en XG1270 force axs kassett på Neo 2T med XDR body.
Kassett vobblar så in i bomben.

Köper en Rival AXS XG1250 kassett för att prova med. Den vobblar ännu värre utan morgondag.

Vad fan gör jag för fel? Varför fungerar inte skiten. Är så less, vill zwifta nu.

Kassetterna vobblar så in i bomben. Vobblar så mycket att så här går det inte att köra, inte ens på zwift.
Dyrt skräp som inte fungerar! Är det fel på Tacx eller sram? Haft problem med sram kassetter innan, men nu undrar jag om inte stjärnorna ramlat ned
Är bodyn glappfri?
Roterar den bra utan kassett?

Vobblar fortfarande som innan.
Fick ny XDR body på garanti från Garmin

Har provat med 3 olika sram XDR kassetter.

Nu kvarstår det bara trainern. Måste vara fel på Neo 2t när varken olika 3 kassetter eller 2 body löser problemet.

Och vi pratar sånt vobbel att kedjan hoppar och växlar uruselt.

Ska ringa Garmin imorgon, är bara så förbannad

Vobblar fortfarande som innan.
Fick ny XDR body på garanti från Garmin

Har provat med 3 olika sram XDR kassetter.

Nu kvarstår det bara trainern. Måste vara fel på Neo 2t när varken olika 3 kassetter eller 2 body löser problemet.

Och vi pratar sånt vobbel att kedjan hoppar och växlar uruselt.

Ska ringa Garmin imorgon, är bara så förbannad

Har du kollat med Garmin?
Yes.!

Efter att nya bodyn inte löste problemet så hörde jag av mig till Garmin igen. De bad om serienummer, vilket de har fått. (fördel med att köpa nytt med kvitton och garantier).

De ska nu skicka detta vidare till "utvecklarna" som han nämnde det tillsammans med de filmer och beskrivning jag skickat in sedan tidigare och skulle få svar senare mot fredag. Så får se vad som händer...

Ser ingen annan utväg än att trainern byts ut

Yes.!

Efter att nya bodyn inte löste problemet så hörde jag av mig till Garmin igen. De bad om serienummer, vilket de har fått. (fördel med att köpa nytt med kvitton och garantier).

De ska nu skicka detta vidare till "utvecklarna" som han nämnde det tillsammans med de filmer och beskrivning jag skickat in sedan tidigare och skulle få svar senare mot fredag. Så får se vad som händer...

Ser ingen annan utväg än att trainern byts ut
Har samma problem, dock inte så mkt vibben men ändå. Ringde dom idag och dom sa att flera har samma problem. Skickar in info film mm i morgon.
R

Har samma problem, dock inte så mkt vibben men ändå. Ringde dom idag och dom sa att flera har samma problem. Skickar in info film mm i morgon.
R
Ajdå! Där ser man. Det sade de inte till mig, att fler har problem men det kunde jag räkna ut själv. Vore väldigt märkligt om jag var ensam i hela världen med detta bekymmer.

Jag har främst haft kontakt med en "Johan" och nu på sistone en Hampus som svarat på telefonen, jag ringer alltid in även om det är lång kötid.

Väldigt trevliga att ha o göra med och hittils den bästa supporten någonsin ihop med R2 bike när det kommer till kundesupport och garantier.

Betalar ju premiumpriser för en premiumprodukt, då vill jag att det fungerar också ?

Men hallå eller. Antingen vobblar det eller så vobblar det inte. Lägg upp filmen!

Edit: Alltså, vi behöver se filmen för att kunna döma ut vårt straff. Är det TS som fantiserat ihop vobblet, eller är det tillverkaren som ska bojkottas och brännas på bål? Pöbeln måste få veta!

R
Är på telefon nu med Hampus på Garmin. Tydligen samma kille du pratat med och du ska ha fått samma svar som jag.? Iaf enligt Garmin.

De påstår att detta vobbel ska vara så här, det är en funktion.
Då menar jag, att om det SKALL vara vobbel. Då ska alla Neo 2T med XDR kassett vobbla! Om då inte alla vobblar så är det ju tydligen ur design/tillverkningsperspektiv menat att vobbla.
Skickat 2 videos med olika kassetter innan som tydligt visar vobbel och detta är hur det skall vara enligt garmin.

Ska skicka in en ny video med 3:e kassetten. Jag vill att Garmins utvecklingsteam som supporten hela tiden refererar till, isf skickar mig filmer där alla deras trainers vobblar på samma sätt.

För mig är det märkligt att man tillverkar en trainer där kassetten ska vobbla, varför finns inte denna funktion på cyklar?

Jag har en Neo 2 som använder samma XDR body som Neo 2T. Inget wobbel med Force och Red 10-33 kassett.

Senast ändrad:
Det där är väldigt lite vobbel iaf. Alla hjul jag sett där navet har fastbultad HG-body har vobblat mer än så. Har dock ingen erfarenhet av trainer eller nyare SRAM och XDR.

Kommer film ikväll på ny body och kassett och fler vinklar
Juryn har enats. Det där är inte vobbel nog att bry sig om. Om man tittar på dreven istället för tänderna skulle jag säga att det rör sig ytterst lite i sidled.

På film två; titta på drevet pilen pekar på. Ett tag linjerar det upp med en svart skåra i bakgrunden, och under denna tid ser man att drevet nedanför tänderna håller sig rakt och snyggt.

DB095ABD-6941-4913-A404-A9C21A59601C.jpeg

Så skönt för dig! Seså, cykla på!?

Jag tänker vara transparent och säga att jag (många gånger) snöat in mig på att något är fel på en perfekt fungerande sak. Ofta har det varit något som skavt i bakgrunden, typ att jag egentligen inte gillar den aktuella saken från början. Därefter har ett problem liksom växt fram utan att egentligen vara ett problem. Stor igenkänning, mao!

Hoppas det blir bra till slut!?

Tillbaka
Topp