Sram Mtb bromsar med lvg reglage, kompatibelt?

Telesauvage

Aktiv medlem
Jag har sökt igenom hela internet... jag lovar!

Och jag har mailat Sram utan svar.

Frågan är om det går att kombinera Sram lvg reglage, Sram Force AXS, med deras mtb bromsar. Jag har postmount fästen på ramen och numer säljs ju enbart flatmount på lvg sidan.

Jag har samma fråga gällande Shimano men där tycks det, kanske, funka om man håller sig till deras xc bromsar. Ngn kanske har svaret även på denna fråga.

Jag blandar moderna Shimano lvg flat mount ok med Shimano mtb bromsreglage (M7100 i detta fall) och det funkar utmärkt.
Shimano verkar använda samma MTB reglage oavsett om det är 2-kolv eller 4-kolvs MTB ok, så att blanda olika typer av PM-ok verkar inte heller vara något problem.

Min tanke är att så länge det är samma tillverkare/bromsvätska är det bara att mixa ok/reglage. Vad kan gå fel?

Hej!

Har RX4 på en av mina hojjar, superbra, men de är sannerligen inte billiga och inte helt lätt att hitta reservdelar och belägg till. Skulle vara skönt med ngn ”standardbroms”

Raggamuffin sa:
Sixten Fors sa:
Telesauvage sa:
Fått svar från Sram. Red och Nya Force bara kompatibla med bromsok från dessa två serier.
Ett typiskt svar från marknadsavdelningen... :)

Ja, det känns tveksamt att det är så stor skillnad på mängden olja som ska flyttas.

Det här var svaret
”Alt Etap bruger anderledes slanger og montering, så jeg vil ikke tro at det er muligt at få det til at virker.
Så skal man i hvert fald bruge uofficiel løsninger og det vil jeg ikke anbefale”

Tillbaka
Topp