SRAM Shifter

pbellehed

Medlem
SRAM Shifter
Hej,

Någon som vet om SRAM Shifter typ X0 eller X7 finns för 10-delat? Har tittat i kataloger och på nätet men efter vad jag kan förstå så verkar det bara finnas till 9-delat?

// Pierre

SRAM Shifter
pbellehed skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej,
>
> Någon som vet om SRAM Shifter typ X0 eller X7
> finns för 10-delat? Har tittat i kataloger och
> på nätet men efter vad jag kan förstå så
> verkar det bara finnas till 9-delat?
>
> // Pierre

menar du deras twister reglage eller trigger reglage? trigger, me spakar finns som x.0, men då måste du ju ha deras 10-delade bakväxel. twister, alltså vridreglage, finns ännu inte som 10-delat, original, ryktas om att det ska komma, men det har det gjort väldigt länge, så man börjar ju tvivla. dock finns det ju en tysk som bygger o säljer modifierade twister reglage för 10-delat. man talar bara om va för bakväxel man har, han har till o med till shimano. snyggt moddat, man märker inte skillnaden mot original, annat än fönstret som visar växlar inte stämmer, men vem kollar på det. kört me mina 2 månader o ä riktigt nöjd, 1817 här på forumet har även han köpt av honom, o han verkar nöjd. fast man får ju räkna me att betala nära 1400 kr me frakt eller nått, istället för 600 kr som de annars kostar. å andra sidan är nypriset på dem löjligt lågt sett till vilken nivå av reglage man köper, alltså näst värsta gruppen.

Senast ändrad:
SRAM Shifter
Hej,

Jo, det var Twister jag menade och funderar kring. Tack för klargörandet, då vet jag hur det ligger till med detta...

Kanske kan vara intressant att kolla upp med tysken då. Har du kvar kontaktuppgifter? Vad pratar vi om i pengar ungefär (antar att han vill ha en del för jobbet...)?

// Pierre

SRAM Shifter
om jag minns rätt heter han Sven, han har princo500@hotmail.com som mail. du kan se några filmer på moddningen:
och

som jag skrev i förra inlägget, räkna med runt 1400 kr. men då äre med reglagen. tror han har ett lager. vet inte om man kan skicka in reglage o få dem fixade, o skulle det gå, tvivlar jag på att det blir billigare, me frakt o allt.

SRAM Shifter
priset ä me frakt alltså. möjligt att han kan modda några om du skickar ner oxå, men slutpriset blir nog detsamma, eller nära, om du inte redan har ett par. även om du har det blir nog skillnaden minimal.

han skriver så här över hur han gjort:

"I Take a XX Triger !
mesured the cable transfare from rear 1-10 !
Recalculated it on the Twisters and draw a new Index with the right different degrees !
Built a tool to fix the twister on the middelturnpoint !
With a CNC or mill maschine with a raound turning table i milled the old Index Away !
After my dxf drawings i let produced a double carbon leyer with the xx Index !
With 2K glue fix the new index !
That´s it !
i can shipping these sets in de. and the Eu"

alltså en hel del jobb. sen harhan räknat ut så att det funkar med srams 1.1 utväxling me, så jag kör t.ex. me en från början 9-delad sram x.0 bakväxel. ända nackdelen me det är, att om den går sönder måste jag köpa en 9-delad bakväxel igen, eftersom reglagen ä anpassade efter dess utväxling o inte srams 10-delade (som man dock kan köpa om man vill, man kan ju få reglagen anpassade efter det me :D)

SRAM Shifter
Stämmer att jag numera körtyskmoddage Twist 10delat. Är jätte nöjd med dom jag beställde, tog om jag inte minns fel 4-5dar från beställning tills hemma. Han har på hyllan om du köper reglage från honom. Ca 1400 med allt.
Finns en rätt ny tråd om dessa och Tysken.

SRAM Shifter
Funderar på att sälja mina, vet ej om jag skall ha dem till något bygge Helt nya 1000 kr paret med frakt. Det är de som du skall ha gamla X0/X9/X7 mm till inte XX växeln.
Har både Hö/Vä reg

PM eller ring mig

Markus 0702549810

Tillbaka
Topp