cykelmartin2
Medlem
Srams broms-service i Norrort/Sthml?
Vilken verkstad kan lufta/serva Sram AXS etap Force-prylar i Stockholm (helst norrort)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ni vill jag inte vara den som är den, men om du likt mig kör SRAM AXS.... så borde du lära dig att lufta själv och skaffa ett bleeding edge kit. Nu har min modell ett par år på nacken, men de kräver mer TLC än några andra bromsar jag kört.
Inget allvarligt, men jag måste motionera kolvarna efter ett par månader eftersom en av dem slutar att avancera, och jag måste lufta iaf en gång per år pga att bromsarna antingen ligger mot skivan eller att de tar "för sent". De borde gå att lösa utan att lufta, men i slutändad är det det enda som funkar för mig. Dock är min setup lite äldre, från tiden då ETAP AXS endast fanns för RED.Lustigt, jag upplever snarare motsatsen. Force D1 AXS.
Vad är det som trilskas?
Inget allvarligt, men jag måste motionera kolvarna efter ett par månader eftersom en av dem slutar att avancera, och jag måste lufta iaf en gång per år pga att bromsarna antingen ligger mot skivan eller att de tar "för sent". De borde gå att lösa utan att lufta, men i slutändad är det det enda som funkar för mig. Dock är min setup lite äldre, från tiden då ETAP AXS endast fanns för RED.