SSSM 2019 - Nynäshamn - 11-12 oktober

Okej, känner att det är min tur. Jag kör - fyra passagerarplatser från Huddinge. Om det går ersättningsbussar kan jag ta släpkärra så klämmer vi på några cyklar till de som åker buss.

oxr sa:
Okej, känner att det är min tur. Jag kör - fyra passagerarplatser från Huddinge. Om det går ersättningsbussar kan jag ta släpkärra så klämmer vi på några cyklar till de som åker buss.

Grymt!

Tar gärna en plats??

Det här med tågen betyder tyvärr att jag och Viktro missar nummerlappsutdelningen samt önskar oss minst en alkoholfri vätskekontroll.

Polarbear sa:
Det här med tågen betyder tyvärr att jag och Viktro missar nummerlappsutdelningen samt önskar oss minst en alkoholfri vätskekontroll.

Tjena!

Men hur missar ni nummerlappsutdelningen? Det går ju bussar från Ösmo.
Annars kan jag köra er dit efteråt. Tar ju inte lång stund.

Asså så här. Planen var att åka ut på nummerlappsutdelning men inte vinna last man standing utan åka hem och sova. Sen åka ut med tåget igen på själva dan. Om tågen inte åker blir det jobbigare(tror jag).

Polarbear sa:
Asså så här. Planen var att åka ut på nummerlappsutdelning men inte vinna last man standing utan åka hem och sova. Sen åka ut med tåget igen på själva dan. Om tågen inte åker blir det jobbigare(tror jag).

Tjena!

Fast det går ju bussar, det är ju bara på tävlingsdagen det är krångligt, på nummerlappsutdelningen behöver man ju inte cykel. Det är ju halva SSSM ni missar då.

Jag har inte ägt ett busskort på fem år. Är det inte lite hardcore att börja med både pendeltåg och ersättningsbuss då? Nä skojar. Fattar vad du menar. Ska kolla sl-appen och se hur det ser ut.

Jomper kommer ni ta bort trädet som fallit ner på gemensamma delen på 2an, 5an? Var precis där jag tänkte vara publik men trädet förstör ju den passagens fart. Såg du mitt sista PM till dig?

Polarbear sa:
Jag har inte ägt ett busskort på fem år. Är det inte lite hardcore att börja med både pendeltåg och ersättningsbuss då? Nä skojar. Fattar vad du menar. Ska kolla sl-appen och se hur det ser ut.

Särskilda ersättningsbussar lär stå och vänta i anslutning till stationen där pendeltåget stoppar. Så bara att kliva över och fortsätta med dessa sista biten.
Givetvis lite struligare och tar säkert en 10-15 minuter längre tid per resa men så mycket värre än så bör det inte bli (om man inte ska försöka lura med sig en cykel).

//j

Nu börjar det dra ihop sig, ni som inte anmält er men vill komma får gärna följa instruktionen i första inlägget så att ni kommer med!

Har haft fullt upp med jobb och annat senaste veckorna så jag har inte hunnit kolla på trädet men jag hoppas kunna lösa det, har lite andra småsaker att fixa rörande banan också.

Men mycket är på plats. Vätskekontroll deluxe (alkoholfritt kommer finnas för de som önskar), matfrågan har löst sig på bästa sätt.

Och nu till det viktigaste. På tävlingsdagen är det ERSÄTTNINGSBUSS ÖSMO-NYNÄSHAMN!! INGA PENDELTÅG GÅR!

Och cyklar får inte åka med på bussen. Oxr erbjuder dock transport av cyklar, han finns med lastbil och släp i Västerhaninge från 10.15, tåget fortsätter därifrån 10.23 så tidsmässigt ska det gå bra. 11.03 landar tåget i Nynäshamn och därifrån går cyklande kortege till tävlingsstarten.

Anmälan för cykeltransport via PM till oxr!

Har velat länge. Vill ju gärna vara där, men det ligger lite för nära i tid att jag ska flytta. Ville ändå.

Igår kom spiken i kistan när jag fick punka.
Inte på cykeln då, utan på lungan.
Oklart när jag kan cykla igen. :-/

Oj, det var tråkigt att höra. Lungpunka har jag sett på nära håll tidigare, det är inte alls roligt. Krya på dig!!

Jag har som sagt en bil oxå där jag kan få på två extra hojar bak. Jag kommer dock inte att närvara på fredagen på grund av gäster hemma så jag hoppas att jag kan få tag på en nummerlapp på lördagen.

Vi har gästlista på fredagen så det är bara att meddela mig så är de också välkomna, inga problem Johan!

Det var fullbokat när jag försökte så nu gäller bo hemma. Blir väl ett äventyr hem båda kvällarna. SSa känns inte riktigt aktuellt Nynäs - Nacka.

Det finns ju andra alternativ också, stugor på nicksta camping t.ex, eller något av hotellen. Skärgårdshotellet eller Nynäs Havsbad om man vill bo granne med mig.

Nu är det hög tid att fylla i anmälningsformuläret och swisha 100 kr till 0733141766 om du ska vara med och tävla om denna prestigefyllda trofé. 25 anmälda!

sssm_throphy.jpg

Maten kräver lite planering då den förbereds innan så ju tidigare anmälan desto större chans att det räcker till alla!

Senast ändrad:
Tjena!

Risken att jag kommer utan skägg är lika stor som att jag vinner drömvinsten på lotto idag.
Rakade faktiskt av det för några år sedan då min fru tjatat en del om att hon aldrig sett mig utan. Tre sekunder senare så skrek hon att jag fick aldrig göra så igen.

Att bli häcklad för semislicks och dämpad gaffel kan jag ta men retas ni pga av flätan så cyklar jag ifrån er?

0843A71F-0101-4D71-B817-7B062CD11800.jpeg

Jag rakade precis av min krusbärs/Chernobylskäggväxt. Blir jag häcklad så håller jag fast er så ni kommer näst sist.

Edit: Bokstavskombination.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp