SSSM09

SSSM09
Perfekt väder kommer att bli en fin dag, men jag ångrar de fyra sista ölen.

(Samma visa på sssm08)

Bruse appropå din björnburgare, köket hade köpt in ögonen, inälvorna och en fin liten bit under svansen, allt dolt med rökt lax och gindressing. he he

SSSM09
Perfekt väder säger Henrik, börjar regna vid starten och slutar när det är klart.
meteogram.png

SSSM09
God förmiddag! Mycket trevligt igår, lätt tung i huvudet idag. Det kommer att bli perfekt i eftermiddag.

MEN! Vem käkade vitlöksbröd för 49 pix och en guinnes för 61 pistoler utan att betala? Jag fixade betalningen men ser fram mot payback innan tävlingsstart idag.

SSSM09
Stort tack till Alexcykel med familj som arrangerade ännu en kalastävling!

Tack för dagen alla deltagare, det var riktigt skoj. Trött som bara den lyckades man bli också. :)

SSSM09
Tack för ett välarrangerat SM i soliga Karlstad! Banan var väldigt rolig, och jobbig.... Det fanns lixom ingenstanns att vila.

Några reflektioner:
•Personligen för dålig kondis
•Fel växel för tempovarvet
•Rätt kroppshydda och benmuskler för bikepulling
•Någon är fortfarande skyldig mig en öl sedan i fredags :(
•Jag är trött nu

Tack igen Henrik med familj för dagens evenemang!

SSSM09
Jättetack till Alexcykel, Kajsa och andra som varit med och arrangerat! Att man kan bli så slut av att hoja runt några kilometer på stigarna!?

Här kommer en skärmdump från dagen med den gula sträckningen som gäller. Från start på Våxnäs till målsnöre blev sträckan 18,7 km.

Ps. Röd sträckning är den "Vita slingan" som för den som inte vet är en trevlig sväng om man gillar ännu lite mer stök o bök.
SSSM09_jpg.jpg ht=544

SSSM09
Som vanligt finfint arrangemang, tack Henrik o Kajsa med familj! Nu väntar förnedringen med att läsa resultatlistan, men det var ju ingen tävling utan ett event, var det inte så? :)

Hu vad trött jag är. Öl dagen innan rekommenderas ej, cykla med huvudvärk är inte helt kul. Men det var en riktigt kul nedfart på stora slingan, antar att det är den korta raka biten längst sydväst på kartan? Den kommer besökas igen, en riktig pärla.

Jag drack Guinness igår men betalade i baren. Vet inte om jag såg nån mer dricka Guinness. Andematt kanske?

Mental anteckning: Double dog Double pale Ale går FETBORT. FETBORT!

SSSM09
Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag drack Guinness igår men betalade i baren. Vet
> inte om jag såg nån mer dricka Guinness.
> Andematt kanske?

Löste ut min Guinnes i baren när jag köpte min sista Ale och inte afsen höll jag koll på vad andra drack =). Vitlöksbröd går fetbort här eftersom jag inte gillar vitlök.

SSSM09
Tack för en trevlig dag, fint väder var det beställt. Fina banor, nästintill snustorra.
Vem blev sist.. ja, det var väl inte heller 100 på vem som vann?

Nu vill jag se lite bilder bitte, batteriet tog slut i min, så de kommer senare.

SSSM09
Hade tänkt göra någon kommentar i stil med;

Att ta springnota och låta ens happyvänner pynta må vara hänt, men beställa Guiness på Bishops är riktigt dålig stil. Inte undra på att ingen vill göra sig till känna.

Men så kommer två och säger sig ha druckit svartvatten på prebiken. ;D

SSSM09
the_TnT skrev:
> Men så kommer två och säger sig ha druckit
> svartvatten på prebiken. ;D

Äsch då, det är ju gott och en vill jag ha. Så är det bara.

SSSM09
Tack för ett toppen arr! Och en riktigt kul bana.

/Gunnar

Bilagor

• sssm09 002.jpg
    sssm09 002.jpg
    112 KB · Besök: 45
  • sssm09 014.jpg
    sssm09 014.jpg
    120.4 KB · Besök: 40
  • sssm09 017.jpg
    sssm09 017.jpg
    70.1 KB · Besök: 42
  • sssm09 019.jpg
    sssm09 019.jpg
    98.4 KB · Besök: 41
SSSM09
Tack till alla deltagare!

Nästa år går SM någonstans i Östergötland lät svenska mästaren Felix Sors meddela.

Så här fort cyklade ni - har jag räknat fel så säg till.
resultat-sssm09.jpg ht=579

Vad gäller det stängda omklädningsrummet på racketcenter så grundar sig det problemet på nedanstående mailkonversation.
mail.jpg ht=629

Senast redigerad av en moderator:
SSSM09
Tack för en kanondag! Fantastisk cykling med en skön blandning av hällsurfning och stök. Jag ska aldrig mer dricka öl. Det gör för ont. Mitt duschproblem löste sig genom att jag fick duscha i dambastun på Stadshotellet. Det var ok.
/mikal

SSSM09
Några spridda händelser igår...

Världspremiär för den nya sporten bikepulling, Viktor, Mikael, Björn och Jocke drog ett fullpull, det var lite lättare med pulkan under än med betongen direkt mot gräset. Återkommer nästa år med en förbättrad tyngre version.

Olof cyklar i heldenim på en hygglig tid, på tempoetappen vurpar han med pannan före och krossar sin giro atmos, thank God för crash replacement guarantee.

Thomas Holm är den ende som punkterar i år,(varande en av Sveriges bästa cykelmekar har han inga problem med det). Hans synthfrisyr med hammaren inrakad i nacken var seriöst.

Amelie vinner så klart, på måndag drar hon till Danmark på sin nya single speed, vad kan det vara dit, 50 mil? Nu när barnsjukdomarna utsorterats under tävlingslika förhållanden önskar jag henne lycka till under sin långcykling på väg till Nordic 24h.

Christer Högman cyklade fort, första gången han inte punkterat här i Karlstad, tredje gången gilt...

Nedan ligger Björn Olsson och pustar ut, 20km stigcykling på helstel dirthoj med hookworm däck sätter sina spår.
bjrn-vilar.jpg ht=544

Thomas bjöd på tysk industrisynth från sin spelande ryggsäck.
thomas-hr.jpg ht=544

SSSM09
Vet inte vad som hände, men musiken och Thomas försvann i fjärran. Men nu har jag fått hans låtar så här sitter jag och diggar lite finstämd EBM som minne av mitt tredje tribut till I2-skogen. Första gången jag var där, offrade jag en XT-kassett till skogsvarelserna, andra gången en framgaffel. Igår en pump. Snart har vättarna en hel cykel att sätta ihop.

SSSM09
Vic skrev:
> Ett spräckt ramrör hindrar inte den mannen, han
> cyklade glatt vidare som om inget hade hänt.

Jag är inte det minsta förvånad. :D

SSSM09
Mina bilder.
S6003836.JPG ht=544

Thomas körde utan vagnen

S6003839.JPG ht=544

Före rambrottet

S6003841.JPG ht=544

Man skulle kunna tro att Jocke bor i Arvika

S6003842.JPG ht=544

Mera Meka MTB

S6003844.JPG ht=544

Juniormästaren

S6003845.JPG ht=544

Nästan 2000 millimeter arrangör

SSSM09
bruce skrev:
> Jäklar vad stark du såg ut Jansson, vad hände?
> Ingen prispall? Knäckte du kedjestagen?

Jag drog sönder pulkan med cement i som vi använde på SS3......

SSSM09
Olle var nöjd efter SS1, jeansen stramade ordentligt mot slutet men det gick ändå bra. Efter SS2 var han inte lika glad, felkörning och vurpa med skallen före. Vi som känner Olle vet att den där västen varit med på åtskilliga spelningar och dårskaper under 15 års tid.
olle09.jpg ht=525

Peter var nära att vinna kostympriset i år med sin medeltida outfit."Linne är svalt när det är varmt och varmt när det är svalt" Just nu är han på väg till Lissabon på cykel.
peter.jpg ht=525

Michael och Oscar är två nya bekantskaper i SS världen, Alingsås finns numera på kartan. Hoppas vi ses nästa år.
michaeloscar.jpg ht=525

Masterstart istället för Le man start, kan inte svara på vad som är bäst, vad tycker ni?
masterstart.jpg ht=525

SSSM09
alexcykel skrev:

>
> Jag vill påminna om att detta är SSSM det
> betyder att nästa års arrangör av SSSM kommer
> att koras.
>
> Sviten har sett ut så här
> 2001 Göteborg
> 2004 Stockholm
> 2005 Linköping
> 2006 Stockholm
> 2007 Uppsala
> 2008 Linköping
> 2009 Karlstad
> 2010 ?
>
>

Tragisk för min del att vi hade bestämt träff med Lemmy på Sweden Rock Festival samma dag som SSSM09..... mina tänkar var i Karlstad....

Kul att det gick bra...... bike pulling.... underbart....

Vill bara rätta "sviten" hilltills.....

2001 Trollhättan
2002 Göteborg
2003 Stockholm

Finns med på http://singlespeed.se/sssm/

Nästa år då? Linköping igen... kul.

Glöm inte att 2011 (10års jubileum) är redan under planering i Trollhättan.... oavsätt vem som vinner 2010. Men för att vara säkert ska jag borjar träna redan nu, för att kommer i form och tar hem titeln 2010 på rättvisst sätt.......

You are all wonderful people..... Keep up the good (snigelspeedy) work

Hammer.

SSSM09
> Glöm inte att 2011 (10års jubileum) är redan
> under planering i Trollhättan.... oavsätt vem
> som vinner 2010. Men för att vara säkert ska
> jag borjar träna redan nu, för att kommer i form
> och tar hem titeln 2010 på rättvisst

Lycka till!

SSSM09
Hammer skrev:
> alexcykel skrev:
> --------------------------------------------------
> > Jag vill påminna om att detta är SSSM det
> > betyder att nästa års arrangör av SSSM
> kommer
> > att koras.
> >
> > Sviten har sett ut så här
> > 2001 Trollhättan
> 2002 Göteborg
> 2003 Stockholm
> > 2004 Stockholm
> > 2005 Linköping
> > 2006 Stockholm
> > 2007 Uppsala
> > 2008 Linköping
> > 2009 Karlstad
> > 2010 ?
> >
> Nästa år då? Linköping igen... kul.
>
> You are all wonderful people..... Keep up the good
> (snigelspeedy) work
>
> Hammer.

Exakt när och var SSSM2010 kommer att hållas är höljt i dunkel, det får Felix meddela.

Jag arrangerar Karlstad Single Speed Contest söndag 6 juni 2010, femårsjubileum då så lite extra special de lux blir det.

World Bikepulling Federation (WBF) låter meddela att VM 2010 hålles i samband med SSC, vem kommer få ikläda sig mästarbältet? Hammer kanske?

SSSM09
alexcykel skrev:

> Exakt när och var SSSM2010 kommer att hållas är
> höljt i dunkel, det får Felix meddela.
>
> Jag arrangerar Karlstad Single Speed Contest
> söndag 6 juni 2010, femårsjubileum då så lite
> extra special de lux blir det.

SSSM2010 kommer troligtvis att genomföras i Östergötland, men inte nödvändigtvis i Linköping. Vad som är säkert är att det inte kommer att krocka med SSC den 6 juni och att det kommer att ske någon gång under 2010! :-P

Vill också passa på att åter tacka för det trevliga arrangemanget SSSM09.

Tillbaka
Topp