båtbensbudet
Aktiv medlem
Stål!
Väldigt fin! Passar ju bra in i din samling .)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
viggen sa:Skogsstål och nytt projektstål.
Starrrk sa:Här är min stålis. En Pashley Clubman Country -13 med Reynolds 531-rör. Den får stå ut med allt från klubbträningar till superrandonneur-serier. Bild inkl ryggsäck och kedjan på lilla klingan, bara för att.
Finns väl inte jättemånga att välja på om man inte är villig att betala för custom. De enda jag kommer på som är serietillverkade och inte kostar en mindre förmögenhet är Genesis Volare 931, Bowman Layhams och Condor Classico Stainless. Går man upp lite i pris finns Enigma Extensor XCR och ännu dyrare Condor Acciaio Stainless. Annars är ett kul alternativ att bygga en egen rostfri ram hos Big Forest Frameworks…Raggamuffin sa:Vad finns det för rimliga rostfria alternativ numera? Lös ram.
Jaegher Ascender. Inte så billig men rätt fin.Raggamuffin sa:Vad finns det för rimliga rostfria alternativ numera? Lös ram.
Raggamuffin sa:Vad finns det för rimliga rostfria alternativ numera? Lös ram.
Ser klockrent ut. Smäcker!Marre72 sa:Min Miyata One-Ten uppgraderad med Ultegrahjul, en tiodelad 105-grupp samt nytt styre och stam från realådan på Öster Cykel i Jönköping. En cykel som jag är väldigt förtjust i och som jag nästan föredrar före min kolfiberräser.
Marre72 sa:Min Miyata One-Ten uppgraderad med Ultegrahjul, en tiodelad 105-grupp samt nytt styre och stam från realådan på Öster Cykel i Jönköping. En cykel som jag är väldigt förtjust i och som jag nästan föredrar före min kolfiberräser.
us930 sa:Marre72 sa:Min Miyata One-Ten uppgraderad med Ultegrahjul, en tiodelad 105-grupp samt nytt styre och stam från realådan på Öster Cykel i Jönköping. En cykel som jag är väldigt förtjust i och som jag nästan föredrar före min kolfiberräser.
Snygg cykel med smakfulla uppgraderingar!
Förstår att du gillar den, jag körde min första VR igår på min Miyata OneTen, renoverad men inte särskilt uppgraderad, en fantastisk dag verkligen, så nu är vi dödspolare Miyatan och jag!
Den har varit med här förr, men nu bjussar jag på en actionbild också, tack Happy för den!
Mvh Ulf S.
us930 sa:Marre72 sa:Min Miyata One-Ten uppgraderad med Ultegrahjul, en tiodelad 105-grupp samt nytt styre och stam från realådan på Öster Cykel i Jönköping. En cykel som jag är väldigt förtjust i och som jag nästan föredrar före min kolfiberräser.
Förstår att du gillar den, jag körde min första VR igår på min Miyata OneTen, renoverad men inte särskilt uppgraderad, en fantastisk dag verkligen, så nu är vi dödspolare Miyatan och jag!
Den har varit med här förr, men nu bjussar jag på en actionbild också, tack Happy för den!
Mvh Ulf S.
Thuna sa:us930 sa:Marre72 sa:Min Miyata One-Ten uppgraderad med Ultegrahjul, en tiodelad 105-grupp samt nytt styre och stam från realådan på Öster Cykel i Jönköping. En cykel som jag är väldigt förtjust i och som jag nästan föredrar före min kolfiberräser.
Mvh Ulf S.
Roligt! Då var det dig jag slängde några ord med i typ första backen efter Jönköping. Frågade om det var en Miyata du hade (såg dekalen på framgaffeln som hastigast). Har själv tre Miyator, två One Thousand och en Valley Runner + håller på att renovera en Quick Cross till frugan :-)
Thuna sa:Min ena Miyata One Thousand 1990. Agerar fincykel för tillfället.
J2000E sa:J2000E sa:Det blev en röd till.
Nu uppbyggd.
Thuna sa:Min ena Miyata One Thousand 1990. Agerar fincykel för tillfället.
Lite sent - men jag är jätte nöjd med min Tommasini XCR. Tommasini finns att köpa på Cycling på Nortullsgatan i Stockholm om man vill klämma på ramen ( de har en i fönstret)Raggamuffin sa:Vad finns det för rimliga rostfria alternativ numera? Lös ram.
elllguapo sa:Lite sent - men jag är jätte nöjd med min Tommasini XCR. Tommasini finns att köpa på Cycling på Nortullsgatan i Stockholm om man vill klämma på ramen ( de har en i fönstret)Raggamuffin sa:Vad finns det för rimliga rostfria alternativ numera? Lös ram.
båtbensbudet sa:Fina!
Hur gillar du genesisen? Det är 931 va?
Scaramanga sa:Helstelt stål :)
Jilster sa:Scaramanga sa:Helstelt stål :)
OOOh va fin. Den där är du ensam om i hela världen kan jag säga :-)
Bridgestone sa:Har knappt hunnit skruva ihop min pendlare så vill frugan ha en också:)
Jo, jag kan plocka ihop en till dej med, men då får D bli en Ritchey.
Jilster sa:Framifrån. En jäkel på att klättra :-)
Bridgestone sa:Har knappt hunnit skruva ihop min pendlare så vill frugan ha en också:)
Jo, jag kan plocka ihop en till dej med, men då får D bli en Ritchey.