Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
Söker stålram som tar 35mm däck.. där säljaren redan böjt baktriangeln till modern standard (mitt senaste försökt pajade en fin hoj).

(ja, jag vet att man inte ska göra köpes inlägg i trådar, men rätt målgrupp hänger nog här)

Stål!
Singular swift från 2007

Riktad, svetsad, räddad.
Bygger ihop som cykel till sambon, skulle behöva nya hjul, skruvar till frambromsen och växlar. Men det börjar arta sig :)

IMG_2678.jpeg

Stål!
Slog till på denna i köp / sälj med tillhörande gaffel, nu till den stora frågan, Campa Centaur eller Shimano 105 R7000 (båda alternativ i silver såklart). Är lite småtrött på att jaga fin begagnad grupp/komponenter.

Har redan en ny customram på ingång som kommer ha campagruppen så kanske lite kul att variera med 105? Tänker att det också är så himla mkt lättare att hitta reservdelar till Shimano lokalt i Stockholm.

signal-2023-07-17-222234.jpeg

sdfsdfs.png

Stål!
Slog till på denna i köp / sälj med tillhörande gaffel, nu till den stora frågan, Campa Centaur eller Shimano 105 R7000 (båda alternativ i silver såklart). Är lite småtrött på att jaga fin begagnad grupp/komponenter.

Har redan en ny customram på ingång som kommer ha campagruppen så kanske lite kul att variera med 105? Tänker att det också är så himla mkt lättare att hitta reservdelar till Shimano lokalt i Stockholm.

Visa bilaga 639334
Visa bilaga 639335
Tror det är min gamla ram som jag sålde för ett par år sen. Eller en likadan! Himla skön att cykla på… Av växelgruppsalternativen röstar jag på shimano. Eller egentligen silvrig sramgrupp, för visst har det funnits? Men det går ju bort om du inte pallar leta begagnat…

Stål!
Tror det är min gamla ram som jag sålde för ett par år sen. Eller en likadan! Himla skön att cykla på… Av växelgruppsalternativen röstar jag på shimano. Eller egentligen silvrig sramgrupp, för visst har det funnits? Men det går ju bort om du inte pallar leta begagnat…
Kul! Googlade och hittade sram rival 2x10 i silver, såg ju förvånansvärt fint ut, till och med vevpartiet! Dessvärre verkar det vara frå. 2008/2009 och hittade inget på ebay eller marketplace.

Är bilden på vevpartiet en googlad bild, eller är det din bild på det vevparti du tänker använda?

Det är en produktbild från spacycles :)

Stål!
Dum fråga kanske. Men, finns det öht butiker eller återförsäljare i Sverige som har och säljer landsvägscyklar i stål. Alltså även där framgaffeln är stål. Battaglin, Basso, Cinelli, Colnago, osv? Tillverkarna verkar ju ha, nedåt i mestadels Italien. Eller är det endast import och köpa över nätet som gäller, när det inte handlar om begagnat?

Stål!
Dum fråga kanske. Men, finns det öht butiker eller återförsäljare i Sverige som har och säljer landsvägscyklar i stål. Alltså även där framgaffeln är stål. Battaglin, Basso, Cinelli, Colnago, osv? Tillverkarna verkar ju ha, nedåt i mestadels Italien. Eller är det endast import och köpa över nätet som gäller, när det inte handlar om begagnat?
Sökt samma som du men nytt verkar svårt att köpa.
Är utländska hemsidor som gäller. Eller att hitta något roligt begagnat.

Stål!
Alprad säljer Colnago och har i alla fall en otippad stålram till salu

Stål!
Stål!
Sökt samma som du men nytt verkar svårt att köpa.
Är utländska hemsidor som gäller. Eller att hitta något roligt begagnat.

Tack för era svar!
Bra länkar!

Stål!
:) Ja, det var inte just en sådan jag var ute efter. Men kul ändå!

Stål!

Jävlar vad fet den var, nog enda mtb som väckt mitt vill ha begär, kör inte ens mtb men att glida runt på den där som vardagscykel hade ju varit svinball, alltid velat ha en ram med gilco rör.

Stål!
Solar Pattern: Concept

The Strael 3.0 Solar Pattern is a minimalist visualisation of solar data. It represents sun exposure in London on 4 specific dates of the year 2020: the solstice and equinox dates, the extreme points of the sun’s movement through the year. The Solar Pattern on your top tube serve a humble but poetic purpose: They remind you that no day is the same, that every day is worth getting out and rebalancing yourself with your surroundings. When you’re head down and pushing hard, they remind you to look up and make sure you take it all in. For us, this is a key characteristic of the Strael 3.0 and all Fairlight Cycles: they give you the smooth glides along country lanes, the happiness to be outside and breathe in the morning air. The daily rides, all year long, finding and keeping your own rhythm, harmony with yourself and nature.

Stål!
Än så länge har jag bara hunnit vaxa den men de sista delarna borde dyka upp under nästa vecka så jag får en byggkväll :)

Nära nog tävling varje helg nu framöver dock så premiär blir nog 200K den 7/10.

Senast ändrad:
Stål!
Kul med ett hi rise. Vad tycker du om det?
Jag har det på en fin rosa cykel och älskar det.
Visa bilaga 644563
Riktigt fin cykel! Det var något åt det hållet jag funderade på att skaffa innan jag bestämde mig för Uniten. Inte miyata specifikt men någon äldre ram att bygga atb på.
Jag älskar detta styre på den här cykeln. Känner mig bekväm och rörlig. Lagom bakåtsvep, höjden likaså. kanske jag experimenterar med att ta bort nån spacer och sänka lite, kanske... men inte som det känns nu. If it ain't broke.....

Stål!
Riktigt fin cykel! Det var något åt det hållet jag funderade på att skaffa innan jag bestämde mig för Uniten. Inte miyata specifikt men någon äldre ram att bygga atb på.
Jag älskar detta styre på den här cykeln. Känner mig bekväm och rörlig. Lagom bakåtsvep, höjden likaså. kanske jag experimenterar med att ta bort nån spacer och sänka lite, kanske... men inte som det känns nu. If it ain't broke.....
Kul att det funkar bra. Även jag kan rekommendera det å det varmaste för alla som bygger gammel-atb. Jag bytte efter ett tag till en lite längre stam än jag vanligtvis har, och plötsligt föll bitarna på plats och cykeln flyter strax över markytan som en dröm. Styret är vad det heter!

Tillbaka
Topp