Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
aki sa:
Min Soma Double Cross Disc...

Snygg! Jag har för mig att jag sett en sådan med 650Bx42 mm däck. Såg riktigt cool ut den med.
Edit:
Googlade fram en länk på den med 650B.
http://4.bp.blogspot.com/-fs3s77du-...k/s1600/dc_650b+jason+melbourne+ftndsfhmn.jpg

Edit nr.2:
Kan ju lika gärna lägga in en bild på min Godspeed när jag ändå håller på:

godspeed.JPG

Senast ändrad:
Stål!
Jag är lite nyfiken på att testa på 27.5+ och såg nya surly karate monkey. Någon som har koll på om "stålplussare" är nåt att ha? Även om någon har koll på just karatemonkey.

Hade tänkt ha cykeln till lite allt möjligt i mtb väg som ett alternativ till min FS AM hoj.

Har aldrig haft en stålmtb, har fått för mig att en borde bli lite stabilare(tyngre?) och med mer komfort än alu. Eller är jag ute och cyklar? :D

Stål!
Min bror ska få denna om han nu verkligen vill göra slag i sak.. Som tur är ska han ha cykel i min egen storlek :)
Vit linda va?

30769191700_f9a8608269_h.jpg

Bilagor

• serotta atlanta.jpeg
    serotta atlanta.jpeg
    443.7 KB · Besök: 167
Senast ändrad:
Stål!
båtbensbudet sa:
Min bror ska få denna om han nu verkligen vill göra slag i sak.. Som tur är ska han ha cykel i min egen storlek :)
Vit linda va?

Snygg, saknar fortfarande min Serotta Colorado TG jag sålde för en massa år sedan. Har inte din bror en Corum?

/
Kalle

Bilagor

• OCNR1223.jpg
    OCNR1223.jpg
    327.7 KB · Besök: 159
Stål!
Fin Lemond, chesinin oxå!

Nä han ångra sig ang chorum så sålde den till canada till slut. Sen ville han ha den igen men då hade den redan skickats iväg. Fick updraget att hitta ngt liknande.. både e iaf blåa :) han har inte sett den än men hoppas han gillar den.

Min andra bror vill nog oxå ha ngt så nu rullar d på m byggen :)

Stål!
Var finns alla dessa cyklar? Ebay?
Jag hade velat ha en fin stålräser i lila eller nån skrikig färg, antingen åt pastellhållet eller neon.
Tyska ebay? Brittiska? Danska?

Stål!
Ja alla ebay o alla forum man kan tänkas hitta. E typ ett heltidsjobb att leta "projekt". Men ett kul jobb .)
Det är svårare att leta efter ngt specifikt än att leta efter allt möjligt och sedan se vad som dyker upp av intresse, såklart..

Man kan sitta ganska länge och vänta på en neon färgad serotta lr annan "fin" racer i rätt kulör o storlek.

Du kan tex söka på olika rör du gillar också, reynolds, columbus, spirit, 853 etc etc.

Stål!
båtbensbudet sa:
Ja alla ebay o alla forum man kan tänkas hitta. E typ ett heltidsjobb att leta "projekt". Men ett kul jobb .)
Det är svårare att leta efter ngt specifikt än att leta efter allt möjligt och sedan se vad som dyker upp av intresse, såklart..

Man kan sitta ganska länge och vänta på en neon färgad serotta lr annan "fin" racer i rätt kulör o storlek.

Du kan tex söka på olika rör du gillar också, reynolds, columbus, spirit, 853 etc etc.

Okej. Jag har nog inte cyklat på något av dom rören. Vad är dom stora skillnaderna?

Stål!
nuförtiden finns ju columbus xcr lr reynolds 953 o 931 som alla är "rostfritt" stål.
Dessa rör e iofs så ovanliga så de ger typ knappt några sökresultat på ebay iaf.

Den stora grejen med att söka på "finare" rör e iofs inte att de e så mkt grymmare i sig utan snarare att man hittar lite mer high end cyklar som ofta tagits bättre hand om genom åren och kanske kom i roligare lacker o bättre utrustning osv.

Stål!
Den här skönheten står och väntar på mig i Portland, Oregon dit jag flyttar om någon månad. Allt är inte helt klart än, måste be dem sätta dit lite fler spacers under styret :)

Bilagor

• IMG_8557.JPG
    IMG_8557.JPG
    448.3 KB · Besök: 145
Stål!
larsaw sa:
Trident sa:
Min stigstjärna platsar ju även i denna tråd.

FET! Hur är hon på stigen?

Helt ny typ av cykel för mig så jämförelsen jag gör är mot rena xc cyklar med mer aggressiv sittställning och 100 mm slag.
Alltid kul med nytt och jag är överraskad över hur mycket det gör med geometri och mer slag fram. Har mer kul och känner mig tryggare i stöket med denna än min fulldämpade XC-hoj. Tre kilo mer vikt märks så klart men betydligt mer i ett lyft-test än när man susar fram i skogen.

Stål!
Trident sa:
larsaw sa:
Trident sa:
Min stigstjärna platsar ju även i denna tråd.

FET! Hur är hon på stigen?

Helt ny typ av cykel för mig så jämförelsen jag gör är mot rena xc cyklar med mer aggressiv sittställning och 100 mm slag.
Alltid kul med nytt och jag är överraskad över hur mycket det gör med geometri och mer slag fram. Har mer kul och känner mig tryggare i stöket med denna än min fulldämpade XC-hoj. Tre kilo mer vikt märks så klart men betydligt mer i ett lyft-test än när man susar fram i skogen.

Sweet! Lycka till på stigarna, det blir kvalitetscykling delux!!!

Stål!
Min dagishämtarcykel/beater. (som är till salu, eller det är väl allt).
Stumpjumper med det klassiska styret, korg och singlespeed.

Bilagor

• IMG_5383.JPG
    IMG_5383.JPG
    227.4 KB · Besök: 166
  • IMG_5381.JPG
    IMG_5381.JPG
    200.4 KB · Besök: 169
Tillbaka
Topp